Bernier2020 Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020 4
Knaxern Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, Bernier2020 skrev: Hallo folkens, Måtte lage en tråd om det demokratiske nominasjonsvalget i USA 2020 siden jeg ikke kan finne en slik tråd her. Glimrende initiativ! 2
Bernier2020 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020 1
Bernier2020 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020
CAPS LOCK Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Hvem kan stemme? Bare partimedlemmene eller alle?
Example Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, CAPS LOCK skrev: Hvem kan stemme? Bare partimedlemmene eller alle? Det varierer fra stat til stat. I Iowa, hvor det starter, er det ikke åpent for alle, mens i New Hamphire er det det. https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Democratic_Party_presidential_primaries#Primary_and_caucus_calendar Det fremstår som et virvarr og ganske rotete for oss nordmenn, men sånn er det nå. Personlig synes jeg det er litt ironisk at to av de heteste kandidatene i årets valg, har blitt tvunget til å sitte å se på det maskeradetspillet av en riksrettssak som har vært mot Trump nå, når de helt garantert heller ville vært ute og kjempet for stemmer i den utrolig viktige starten av årets valg. Det oppsummerer egentlig alt som er galt og komisk med hva amerikansk politikk har utviklet seg til å bli, og til det mye verre bare de siste par-tre årene under Trump. Senatorer (i det tilfellet republikanske) tenker kun på egne muligheter for å bli gjenvalgt, og nekter å ta innover seg ansvaret de faktisk har tatt på seg som folkevalgte representanter. Jeg synes egentlig amerikansk politikk er ganske moro og interessant, men det har blitt stadig verre. Helt ærlig vet jeg ikke hvem jeg håper skal vinne. Egentlig sitter jeg med en magefølelse av Warren, selv om jeg ikke egentlig tror det blir sånn. Jeg tror at uansett hvem som blir valgt, kan det bli vanskelig å slå Trump, dessverre. Den som har mest sjangs er nok Biden. 1
CAPS LOCK Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 3 minutter siden, Example skrev: Personlig synes jeg det er litt ironisk at to av de heteste kandidatene i årets valg, har blitt tvunget til å sitte å se på det maskeradetspillet av en riksrettssak som har vært mot Trump nå, når de helt garantert heller ville vært ute og kjempet for stemmer i den utrolig viktige starten av årets valg. Riksrettssaken tar oppmerksomheten bort fra valgkampen til de demokratiske kandidatene, noe som er uheldig for dem, for de er avhengige av mest mulig oppmerksomhet for sitt kandidatur
Example Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, CAPS LOCK skrev: Riksrettssaken tar oppmerksomheten bort fra valgkampen til de demokratiske kandidatene, noe som er uheldig for dem, for de er avhengige av mest mulig oppmerksomhet for sitt kandidatur Det gjør det. Samtidig gjelder nok dette de fleste av dem, og innen valget i november vil nok en vinner klare å få frem sin politikk. Jeg håper i hvert fall at de har lært noe av den feilaktige strategien fra 2016, og klarer å fokusere på annet enn Trump. Skal demokratene vinne, må de mobilisere sofavelgere, spesielt unge og minoriteter. Republikanske kjernevelgere er lojale og stemmer hver gang. Lav valgdeltagelse vil alltid være i favør dem.
CAPS LOCK Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, Example skrev: Det gjør det. Samtidig gjelder nok dette de fleste av dem, og innen valget i november vil nok en vinner klare å få frem sin politikk. Medias fokus på riksrettssaken ødelegger mest for de relativt ukjente kandidatene, som har størst behov for å bli sett av velgerne. Joe Biden, som var visepresident for Obama i åtte år, og Bernie Sanders, som var Hillary Clintons hovedmotstander i nominasjonsvalget for fire år siden, er velkjente politikere for de amerikanske velgerne
Djækklåsst Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 24 minutter siden, Example skrev: Senatorer (i det tilfellet republikanske) tenker kun på egne muligheter for å bli gjenvalgt, og nekter å ta innover seg ansvaret de faktisk har tatt på seg som folkevalgte representanter. Slik er det i alle vestlige demokratier, hva som objektivt sett er riktig kommer mange ganger i andre rekke. Vi husker jo alle eksempelvis da Ap og SV stemte mot bensinavgiften som de egentlig var for, kun for å felle regjeringen Willoch i 1986. 1
Djækklåsst Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 10 minutter siden, CAPS LOCK skrev: Medias fokus på riksrettssaken ødelegger mest for de relativt ukjente kandidatene, som har størst behov for å bli sett av velgerne. Joe Biden, som var visepresident for Obama i åtte år, og Bernie Sanders, som var Hillary Clintons hovedmotstander i nominasjonsvalget for fire år siden, er velkjente politikere for de amerikanske velgerne Et stort problem for Demokratene, kun personer ikke langt unna 80 år som har mulighet til å bli Trumps motkandidat. Da må det skje noe ekstraordinært frem mot valget for at Trump skal tape.
Gjest Mask Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 Er jeg den eneste som syns Bloomberg er den eneste av de i den demokratiske nominasjonskampen som ser "president ut" altså han ser ut som en president? Selv mener jeg at å bruke egne midler på å komme inn som en presidentkandidat er en uting da det ikke er en begrensning på hvor mye penger en kan bruke.
Bernier2020 Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020 1
Bernier2020 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020
Example Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 23 timer siden, CAPS LOCK skrev: Medias fokus på riksrettssaken ødelegger mest for de relativt ukjente kandidatene, som har størst behov for å bli sett av velgerne. Joe Biden, som var visepresident for Obama i åtte år, og Bernie Sanders, som var Hillary Clintons hovedmotstander i nominasjonsvalget for fire år siden, er velkjente politikere for de amerikanske velgerne Det stemmer nok. Samtidig har de muligheten til å reise rundt å drive kampanje nå, mens Warren og Sanders "sitter fast" i senatet.
Bernier2020 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020
Bernier2020 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #17 Skrevet 2. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020
Bernier2020 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020 1
Bernier2020 Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #19 Skrevet 2. februar 2020 (endret) . Endret 3. mai av Bernier2020
Knaxern Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 35 minutter siden, Bernier2020 skrev: Ny Iowa måling fra Emerson: Sanders - 28% Biden - 21% Buttigieg - 15% Warren - 14% Klobuchar - 11% Yang - 5% Steyer - 4% Gabbard / Bennett - 1% hver Herlig måling! Betyr mest sannsynlig at den lekkede Seltzer-pollen også stemte. Skammelig at CNN valgte å sensurere den bare fordi den viste Bernie langt foran. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå