AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Dere som har barn på forskjellige avdelinger i samme barnehage, hvilket barn henter/leverer dere først og hvorfor? Snart vil vi ha en på småbarnsavdeling og en på storbarn, lurer på hvordan man løser levering og henting best mulig... Anonymkode: eb470...113
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Hehe, husker jeg lurte på akkurat det samme i høst 😅 jeg tror du bare må prøve deg frem. Jeg landet på å hente minste først, fordi det tar lenger tid å hente eldste. Og fordi eldste gjerne var opptatt i lek han ville bli ferdig med, og ikke likte om jeg hentet han først. Synes ingen av delene er spesielt enkelt, for nå krabber lillesøster avgårde mens jeg prøver få på eldste klærne. Hender vi er sent ute av porten, for å si det sånn. Levering tror jeg er ganske hipp som happ, lever til den avdelingen som er nærmest først feks. Anonymkode: df2d3...c0c
MT2 Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Det varierer nok hva folk synes er mest praktisk og lettest. Her leverer vi minste først, lettere å få med seg eldste videre. Og litt mer stress å ha med minstemann på 1 å levere storesøster først, plutselig finner han noen leker i garderoben og vil ikke gå derfra. Henter også eldste først, da det er lettere å hente minstemann med eldste på slep enn motsatt 1
Tellus Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har barn på forskjellige avdelinger i samme barnehage, hvilket barn henter/leverer dere først og hvorfor? Snart vil vi ha en på småbarnsavdeling og en på storbarn, lurer på hvordan man løser levering og henting best mulig... Anonymkode: eb470...113 Har tre stk i barnehagen nå, en på småbarnsavd og 2 på stor. Leverer stort sett de eldste først og minsten til sist. Men jeg har han i vogn da, så han springer ikke rundt å tuller i mens.. Hadde jeg kjørt og hatt ettåringen på armen hadde jeg nok gjort motsatt. Henter de eldste først. Minsten til slutt. Han blir så klengete og vil bare bæres. Ikke lett å hente/kle på de to andre etterpå😅
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Leverer yngste først, eldste går på sin avd selv. Kler av seg og er klar til jeg kommer en rask tur for å si hadet. Henter eldste først, altså ber h*n kle på seg og komme bort til minsten sin avdeling. Kler på minsten mens vi venter på elste. Passer perfekt, og levering/henting går unna på 10 min. Anonymkode: 9d0c7...5be 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leverer yngste først, eldste går på sin avd selv. Kler av seg og er klar til jeg kommer en rask tur for å si hadet. Henter eldste først, altså ber h*n kle på seg og komme bort til minsten sin avdeling. Kler på minsten mens vi venter på elste. Passer perfekt, og levering/henting går unna på 10 min. Anonymkode: 9d0c7...5be Sånn her gjør stort sett alle i vår bhg også som har barn på to ulike avdelinger. Virker til å fungere godt for de fleste. Anonymkode: 72dc8...509
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Jeg har alltid hentet eldste først. Syns det var mye enklere å ta med eldste enn å drasse på minste. Går mye fortere å hente eldste uten minstemann. Fikk tid til å høre hva eldste har gjort, uten at minste krevde oppmerksomhet. Nå henter jeg alltid skolebarna på sfo først, for å så hente minste. Det går mye fortere å hente de eldste uten minste. De skal nemlig vise han frem, han vil leke og tulle. Jeg vil hjem. Anonymkode: 02722...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Leverer minste først, henter eldste først. Det er fordi ettåringen ikke går ennå. Har som regel nok av våte/skitne klær, drikkeflaske, kos osv i hendene fra før, om jeg ikke må bære minste ekstra også. Det er også lettere for eldste å vente på at minste kles på, enn motsatt. Når klokken har passert 16, vil jeg hjem fortest mulig. Anonymkode: fbfe9...0e8
hjärterdam Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Annenhver dag, da er det rettferdig nemlig 😅 mine er 3 og 5 da, så ingen småbarn sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn her gjør stort sett alle i vår bhg også som har barn på to ulike avdelinger. Virker til å fungere godt for de fleste. Anonymkode: 72dc8...509 Samme her, de fleste hos oss gjør sånn. Jeg har 3 barn og gjorde det samme da jeg hadde to barnehagebarn sist. Selv om barna har ulik personlighet og vilje, så har dette fungert utmerket. Og ser også at det fungerer bra for de andre. Anonymkode: 9d0c7...5be
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 Leverer eldste først, så minste. Henter minste først, så eldste. Rett og slett for den minste bare dulter etter mens det er den eldste som surrer og tøyser rundt og er noe vanskeligere med å levere / hente. Anonymkode: c7695...bb8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 6 timer siden, MT2 skrev: Det varierer nok hva folk synes er mest praktisk og lettest. Her leverer vi minste først, lettere å få med seg eldste videre. Og litt mer stress å ha med minstemann på 1 å levere storesøster først, plutselig finner han noen leker i garderoben og vil ikke gå derfra. Henter også eldste først, da det er lettere å hente minstemann med eldste på slep enn motsatt Foretrekker også det, syns det er lettest. Men av og til blir det motsatt fordi hun eldste syns det er «urettferdig» om han minste alltid blir levert først osv....🤪 Anonymkode: 49798...460
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Leverer yngste først, eldste går på sin avd selv. Kler av seg og er klar til jeg kommer en rask tur for å si hadet. Henter eldste først, altså ber h*n kle på seg og komme bort til minsten sin avdeling. Kler på minsten mens vi venter på elste. Passer perfekt, og levering/henting går unna på 10 min. Anonymkode: 9d0c7...5be Din eldste må være eldre enn min. Han har ikke sjans til å klare å kle av/på seg selv 😅 Anonymkode: f7cdd...3f0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Leverer yngste først, eldste går på sin avd selv. Kler av seg og er klar til jeg kommer en rask tur for å si hadet. Henter eldste først, altså ber h*n kle på seg og komme bort til minsten sin avdeling. Kler på minsten mens vi venter på elste. Passer perfekt, og levering/henting går unna på 10 min. Anonymkode: 9d0c7...5be Sånn gjør de fleste der jeg jobber også Anonymkode: d7f59...eaa
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Din eldste må være eldre enn min. Han har ikke sjans til å klare å kle av/på seg selv 😅 Anonymkode: f7cdd...3f0 Det kan godt hende ja. 4 år. Anonymkode: 9d0c7...5be
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Leverer yngste først og henter eldste fordi. Fordi den minste er mest stress å ha med inn på den andres avdeling, rett å slett. Anonymkode: d7fac...244
atropos Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 (endret) Jeg gir meg til kjenne for eldste først slik så hun vet at vi skal dra snart. Sier noe sånt som « nå går jeg og henter lillebror mens fu leker ferdig», og når jeg er ferdig med å hente lillebror henter jeg storesøster. Som regel vil hun leke ferdig, og en skjelden gang blir hun med og henter lillebror. Avdelingene er rett ved siden av hverandre da, så det er lett å gjøre det slik. Ofte er de ute sammen når jeg henter de også... barnehagen har felles frokost, så jeg leverer begge samtidig. Endret 1. februar 2020 av atropos
Vera Vinge Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 Jeg gjør litt forskjellig. Da mine to eldste var yngre og gikk på ulike avdelinger, hentet jeg dem først annen hver dag. Bare fordi det ikke spilte noen rolle for meg, og det i hodet mitt virket mest rettferdig å bytte på. Gjør det forsåvidt på samme måte nå med de to jeg har i ulike avdelinger nå. Levering er mest praktisk ved å levere eldste først, fordi hans avdeling er nærmest. Men ved henting spiller det ingen rolle. Noen ganger syns jeg det er fint å hente den eldste alene og få litt mer tid til å snakke med ham og vennene hans, samtidig som han gjerne vil være med å hente lillebror. Andre ganger tar jeg lillebror først. Lillebror på 1,5 er grei å ha med seg, og begge løper selv mot meg når jeg kommer, så ingen henteutfordringer sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, husker jeg lurte på akkurat det samme i høst 😅 jeg tror du bare må prøve deg frem. Jeg landet på å hente minste først, fordi det tar lenger tid å hente eldste. Og fordi eldste gjerne var opptatt i lek han ville bli ferdig med, og ikke likte om jeg hentet han først. Synes ingen av delene er spesielt enkelt, for nå krabber lillesøster avgårde mens jeg prøver få på eldste klærne. Hender vi er sent ute av porten, for å si det sånn. Levering tror jeg er ganske hipp som happ, lever til den avdelingen som er nærmest først feks. Anonymkode: df2d3...c0c Lillesøsterkrabbing løser vi med å ha minsten på ryggen i bæresele. Da får jeg armer til storesøster. Du har ikke spurt om det, men det er i hvert fall mitt beste tips! Anonymkode: f0fad...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 Jeg har alltid latt eldste velge både hvem som leveres først og hvem som hentes først. Det varierer fra dag til dag hva ønsket er. Anonymkode: 9a5b1...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå