AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Henter barnevernet virkelig et eldre barn uten forvarsel når de er bekymret for psykiske tilstanden hos en aleneforeldre ? Depresjon. En venn som sa de hadde avtalt et møte en dag men barnevernet kom plutselig kvelden før og tok tenåringen med seg. De hadde vært inne i bildet to ganger før da de hadde mottatt bekymringsmelding, men begge gangene avsluttet de undersøkelsen uten videre tiltak. Sliter litt med å tro at de går så drastisk til verks på grunn av depresjon hos omsorgspersonen. Anonymkode: 14cbf...3a8
Gjest Chroma Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 De gjør det nok hvis de finner det nødvendig.
Ulven Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Hvis det er vennen din som fortalte denne historien, kan du nok anta at det er mer til den enn vedkommende ønsker å fortelle. 21
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Denne vennen din lyver til deg. Dette er snakk om vold, overgrep, total mangel på mat eller manglende helsehjelp til et alvorlig sykt barn. Eller konkrete planer om flukt fra barnevernet. Anonymkode: 8cea4...119 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Ganske sikker på at vennen din lyver. De som mister omsorgen vil gjerne fremstille det som om det kom helt ut av det blå og at ungene ble tatt på syltynt grunnlag, mens sannheten ofte er at det er grov omsorgssvikt/planlegger å rømme inni bildet som de ikke ønsker skal komme ut siden de da taper ansikt og ikke være "offer" mer. Anonymkode: 91a76...24e 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Hvo4 gammel er barnet? Ville ikke nødvendigvis trodd at vennen din lyver, men forteller nok ikke hele historien. Barnevernet kan, og gjør, ofte forhastet vedtak når det gjelder akutt plasseringer. Anonymkode: d451b...141 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Vet du om barnet kan ha sagt noe enten på skolen, andre voksenpersoner eller til barnevernet selv? Hvordan oppfatter du at denne vennen din fungerer på hjemmebane? Har barnevernet vært lenge inni bildet tidligere? Anonymkode: 91a76...24e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 15 år, skjønner ikke hvorfor depresjon hos en forelder kan utløse akutt vedtak. Ikke alltid ryddig der men ikke sånn at det flyter, og det er mat i huset. Bekymret for dette barnet 😱 må vøre forferdelig å bli hentet på denne måten Anonymkode: 14cbf...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 15 år, skjønner ikke hvorfor depresjon hos en forelder kan utløse akutt vedtak. Ikke alltid ryddig der men ikke sånn at det flyter, og det er mat i huset. Bekymret for dette barnet 😱 må vøre forferdelig å bli hentet på denne måten Anonymkode: 14cbf...3a8 At det er mat i huset er ikke samsvarende med at mor er en god omsorgsperson, og jeg har en sterk tvil om at dette akuttvedtaket kun ble utløst av en depresjon slik som vennen din påstår. Høres ut som hun skjuler noe, og jeg skulle likt å visst hvor lenge barnevernet har vært innblandet før de hentet barnet på akuttvedtak. Hvis det virkelig skal så lite til at depresjon er nok til å hente barn akutt på tvang så er det isåfall rart at jeg som har selvmordsforsøk bak meg, borderline personlighetsforstyrrelse og er Bipolar 1 har fått lov å beholde ungen min til tross for bekymringsmeldinger som har blitt ringt inn fra de utenfor. Dessuten, hvis dette barnet er 15 år så kan han/hun forklare seg og få gitt sin versjon hos de som hentet han. Det viktigste er at ungdommen blir hørt og tatt hensyn til uavhengig om det går i mors favør eller ikke. Anonymkode: 91a76...24e 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det er mat i huset er ikke samsvarende med at mor er en god omsorgsperson, og jeg har en sterk tvil om at dette akuttvedtaket kun ble utløst av en depresjon slik som vennen din påstår. Høres ut som hun skjuler noe, og jeg skulle likt å visst hvor lenge barnevernet har vært innblandet før de hentet barnet på akuttvedtak. Hvis det virkelig skal så lite til at depresjon er nok til å hente barn akutt på tvang så er det isåfall rart at jeg som har selvmordsforsøk bak meg, borderline personlighetsforstyrrelse og er Bipolar 1 har fått lov å beholde ungen min til tross for bekymringsmeldinger som har blitt ringt inn fra de utenfor. Dessuten, hvis dette barnet er 15 år så kan han/hun forklare seg og få gitt sin versjon hos de som hentet han. Det viktigste er at ungdommen blir hørt og tatt hensyn til uavhengig om det går i mors favør eller ikke. Anonymkode: 91a76...24e Er far... ikke mor Anonymkode: 14cbf...3a8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: 15 år, skjønner ikke hvorfor depresjon hos en forelder kan utløse akutt vedtak. Ikke alltid ryddig der men ikke sånn at det flyter, og det er mat i huset. Bekymret for dette barnet 😱 må vøre forferdelig å bli hentet på denne måten Anonymkode: 14cbf...3a8 Det er faktisk forferdelig å vokse opp med en deprimert foreldre. Jeg gjorde det og husker at jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet oss. Sikker på at ikke barnet selv ønsket dette? Han/hun må ha blitt med frivillig siden de ikke kan bruke fysisk makt for å få en 15 åring med seg. Anonymkode: 5b5db...1ed 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: At det er mat i huset er ikke samsvarende med at mor er en god omsorgsperson, og jeg har en sterk tvil om at dette akuttvedtaket kun ble utløst av en depresjon slik som vennen din påstår. Høres ut som hun skjuler noe, og jeg skulle likt å visst hvor lenge barnevernet har vært innblandet før de hentet barnet på akuttvedtak. Hvis det virkelig skal så lite til at depresjon er nok til å hente barn akutt på tvang så er det isåfall rart at jeg som har selvmordsforsøk bak meg, borderline personlighetsforstyrrelse og er Bipolar 1 har fått lov å beholde ungen min til tross for bekymringsmeldinger som har blitt ringt inn fra de utenfor. Dessuten, hvis dette barnet er 15 år så kan han/hun forklare seg og få gitt sin versjon hos de som hentet han. Det viktigste er at ungdommen blir hørt og tatt hensyn til uavhengig om det går i mors favør eller ikke. Anonymkode: 91a76...24e Ja, det er egentlig litt rart. Det er neppe vanlig at de som er borderline får beholde barna, men hører at det skjer hvis de har partner. Du har nok vært heldig. Anonymkode: 3b49d...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 15 år, skjønner ikke hvorfor depresjon hos en forelder kan utløse akutt vedtak. Ikke alltid ryddig der men ikke sånn at det flyter, og det er mat i huset. Bekymret for dette barnet 😱 må vøre forferdelig å bli hentet på denne måten Anonymkode: 14cbf...3a8 .... Om barnet er 15 år er jo det fult mulig barnet har meldt i frå selv 🙄 tviler på barnevernet henter et så gamelt barn uten rimelig alvorlig tilstander. Trur du har gått glipp av noe her. Anonymkode: ed7e2...4d2 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 Forresten så har mor garantert fått et vedtak fra barneverntjenesten der det står begrunnet hvorfor barnet er flyttet, så hvis dere er nære venninner så får du sikkert lese. Hvorvidt alt som står der er sant eller ikke skal jeg ikke si, men da har du barnevernets side. Anonymkode: 3b49d...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er egentlig litt rart. Det er neppe vanlig at de som er borderline får beholde barna, men hører at det skjer hvis de har partner. Du har nok vært heldig. Anonymkode: 3b49d...dfb Joda, det er fullstendig vanlig så lenge personen ikke utøver vold eller begår omsorgssvikt. Kjenner flere med borderline og andre alvorlige diagnoser gjennom behandlingsapparet og alle sammen har fremdeles ungene sine. Min behandler bekreftet også det at borderline i seg selv var ikke noe barnevernet brydde seg meg. Anonymkode: 91a76...24e 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 15 år, skjønner ikke hvorfor depresjon hos en forelder kan utløse akutt vedtak. Ikke alltid ryddig der men ikke sånn at det flyter, og det er mat i huset. Bekymret for dette barnet 😱 må vøre forferdelig å bli hentet på denne måten Anonymkode: 14cbf...3a8 Det kan være tenåringen selv som har villet dette. I tilfelle vil hverken du eller forelderen få vite det av hensyn til den det gjelder. Har hørt om flere slike tilfeller. Anonymkode: 97508...447 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Hvis tenåringen vil ha hjelp av barnevernet, og det virkelig er noe å utsette på foreldrene, kan barnet bli med barnevernet. Men et så stort barn blir ikke tvangsflyttet hvis det ikke er meget alvorlige tilstander. Anonymkode: 82580...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 Har stor tro på at barnevernet satt på noen opplysninger om den psykiske tilstanden til forelderen som kanskje ikke kommer frem, kanskje graden av depresjonen, fare for liv og helse?! Kanskje gutten selv har gitt beskjed til barnevernet?! Anonymkode: 20f14...732 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har stor tro på at barnevernet satt på noen opplysninger om den psykiske tilstanden til forelderen som kanskje ikke kommer frem, kanskje graden av depresjonen, fare for liv og helse?! Kanskje gutten selv har gitt beskjed til barnevernet?! Anonymkode: 20f14...732 Er som noen andre skriver her at kanskje barnet selv ønsket å komme ut av situasjonen. Behøver jo ikke være sånn at de kom på døra og dri barnet med seg, kan være han/hun var pakket og klar. Anonymkode: 20f14...732 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er som noen andre skriver her at kanskje barnet selv ønsket å komme ut av situasjonen. Behøver jo ikke være sånn at de kom på døra og dri barnet med seg, kan være han/hun var pakket og klar. Anonymkode: 20f14...732 Har også hendt at foreldrene selv har sagt barnet ikke får bo hos de lenger -slik at barnet plutselig står uten noe valg og omsorg. Da må de også skrive ett akuttvedtak. Anonymkode: 20f14...732 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå