Gå til innhold

Hvorfor er alle leiligheter til leie så fæle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må leie leilighet en periode, men det meste som legges ut ser jo så fælt ut. Gammelt og slitt og ofte merkelig utforming og plassering av møbler osv. Jeg må leie møblert, så det har vel gjerne en del å si. Jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg ser for meg at jeg kan trives med og som har brukbar beliggenhet. Hvorfor er det så vanskelig å få leie noe som ser litt mer normalt ut? Som et sted man selv kunne tenke seg å bo?

Anonymkode: 14655...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger. Fordi de skal gjøre minst mulig med den (spare penger) og få inne mest mulig penger på leie. 

Anonymkode: 4cc81...bed

• Liker 10
Skrevet

Vet ikke hvor i landet du ser, men du kan ikke ha lett spesielt lenge. Her jeg bor er det mange fine leiligheter. 

Har du sjekket air bnb? Kan være letere siden du sier det er for en periode 

Skrevet

For å være ærlig så er det fordi boliger man leier ut ikke blir tatt vare på. Når man leier, og ikke eier, så driter man tydeligvis i hvordan man behandler en leilighet.  Jeg pusser opp når jeg må, men gremmes hver gang fordi det blir så fort ødelagt igjen. Parkett har jeg gitt opp, har lagt flis i to av boligene mine nå, og når resten må byttes blir det flis der også.

hilsen utleier. 

Anonymkode: 69ac9...104

• Liker 11
Skrevet

Mange fine leiligheter her jeg bor. Men de som er fine koster selvsagt mer enn de som er gamle og slitte, kanskje du må øke budsjettet ditt? 

Anonymkode: f5e34...609

• Liker 3
Skrevet

La merke til det når jeg skulle finne en leilighet å leie også (jeg bor i Molde). Alle som lå ute når jeg var på jakt etter leilighet var grusomme og svindyre. Fant heldigvis en flott leilighet med nyoppusset kjøkken og pent bad. Litt dyr leie men overlever det, heller dyr og fin leilighet enn billig og stygg, jeg trenger å ha det pent rundt meg. 

Anonymkode: 2cafe...eda

Skrevet
3 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Vet ikke hvor i landet du ser, men du kan ikke ha lett spesielt lenge. Her jeg bor er det mange fine leiligheter. 

Har du sjekket air bnb? Kan være letere siden du sier det er for en periode 

Er ikke helt kjent med hva det er. Er ikke det mer ferieboliger osv? Vil helst ikke bo et sted der en masse turister og all slags har bodd..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig så er det fordi boliger man leier ut ikke blir tatt vare på. Når man leier, og ikke eier, så driter man tydeligvis i hvordan man behandler en leilighet.  Jeg pusser opp når jeg må, men gremmes hver gang fordi det blir så fort ødelagt igjen. Parkett har jeg gitt opp, har lagt flis i to av boligene mine nå, og når resten må byttes blir det flis der også.

hilsen utleier. 

Det der forstår jeg ikke. Jeg har alltid vært forsiktig med leilighetene jeg har leid. Har derimot sett mange svin i bofellesskap. Ødela til og med kjøkkenvifta med så mye fett at jeg ikke klarte å vaske den rein. Den hadde vært badet i fett over lengre tid.

Anonymkode: 2ba69...894

• Liker 3
Skrevet

Det spørst jo helt hva du ønsker å gi i leie per måned det. Om du kan gi 15.000 vil du jo mest sannsynlig få en mye finere leilighet enn om du kan gi 5000. 

• Liker 4
Skrevet

De små og billige ser ut som et flykrasj her hvor jeg bor. De litt større og litt finere koster gjerne 16000 i mnd. Snakker da 35kvadrat

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er ikke helt kjent med hva det er. Er ikke det mer ferieboliger osv? Vil helst ikke bo et sted der en masse turister og all slags har bodd..

Et sted masse turister har bodd? 😂

Nei det er ikke det. Jeg leide ut min leilighet da jeg reise jorden rundt for noen år siden. Fult møblert. De som leide var noen som hadde jobb i området for en kortere periode. Og en familie som trengte sted å bo mens de bygget eget hus. 

Jeg leide også ut bare et rom i leilighet, mens jeg bodde der selv. Flere forskjellige mennesker da, også turister. 

Men jeg leide ut en helt vanlig leilighet. Ikke noe feriehus 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Strange Doll said:

Det spørst jo helt hva du ønsker å gi i leie per måned det. Om du kan gi 15.000 vil du jo mest sannsynlig få en mye finere leilighet enn om du kan gi 5000. 

Veldig godt poeng! 

Skrevet

Det er ikke så mye som skal til. Litt maling på mørknede furuvegghelvete gjør stor forskjell. 

Anonymkode: 4cc81...bed

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke hvor i landet du bor, men som det blir sagt over her så har det alt med pris å gjøre.  Det er fullt mulig å få leie fine leiligheter men det koster naturligvis mer enn en gammel sliten leilighet.  Vi leier ut en fin moderne hageleilighet med moderne møbler og utstyr. Leiligheten ligger i Bergen og vi tar 10.000 pr. mnd. Det er inkl. strøm, internett, tv, varme i alle gulv etc. Føler meg ikke som en hushai og trives godt med å vite at det vi leier ut holder høy kvalitet.

Anonymkode: 37bc7...961

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på området. Hvis man leier ut kort tid som til studenter så kan de ta mere for mindre standard. I område jeg bor får du leid et hus for prisen av et kott en time unna. Men fordi færre vil bo her, så må det være bedre standard. 

Anonymkode: 7e570...e8c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor i landet du bor, men som det blir sagt over her så har det alt med pris å gjøre.  Det er fullt mulig å få leie fine leiligheter men det koster naturligvis mer enn en gammel sliten leilighet.  Vi leier ut en fin moderne hageleilighet med moderne møbler og utstyr. Leiligheten ligger i Bergen og vi tar 10.000 pr. mnd. Det er inkl. strøm, internett, tv, varme i alle gulv etc. Føler meg ikke som en hushai og trives godt med å vite at det vi leier ut holder høy kvalitet.

Anonymkode: 37bc7...961

Den er vel ikke ledig?😂

Skrevet

Hva om du tilbyr deg å pusse opp leiligheten? For egne midler selvsagt. 

Anonymkode: b7514...7e0

• Liker 1
Skrevet

Fordi leieboere behandler boligen som dritt. Kjøpe en leilighet som har blitt brukt til utleie og det er ikke én overflate vi ikke har måttet pusse opp. Gule fuger mellom fliser på bad, måtte bytte alle silikonkantene, gulnet kjøkken pga manglende rengjøring, løse dørhåndtak, pærer som aldri ble byttet, skitt i alle kriker og kroker, løse blandebatterier, rødbrun gørr i hjørnene i dusjen, vannskader på baderomsskap (gudene vet hvordan de har klart å søle vann helt bort dit), løse planker, lekkasje under vask på kjøkken pga utett pakning. The list goes on!! Dette er ikke bare leietakers feil, huseier har ikke brukt én krone på vedlikehold, sikkert fordi han har leid ut til utlendinger som ikke vet at lekk vask IKKE er greit. Aldri frydet meg SÅ mye da han til slutt måtte si ja til skambudet vårt og sa han var skuffet over prisen. Så jeg skjønner godt hvorfor utleieleiligheter har ikea-kjøkken, laminatbenkeplater, hvite trauste fliser på bad og billig laminatgulv, for leietakere kan virkelig kunsten å slite ned leiligheter! 

Anonymkode: 57a60...660

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hilsen utleier. 

Jeg leier.  Da jeg flyttet inn der jeg nå bor,  var leiligheten bittelitt slitt, men det var en hyggelig leilighet. Etter å ha bodd der i mange år, så er leiligheten nesten like fin. Kjøkkenbenken er litt mer slitt og skapdørene på badet er litt mer slitt. Så det er ikke alle som ødelegger leiligheten de leier.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, emilie123 skrev:

Jeg leier.  Da jeg flyttet inn der jeg nå bor,  var leiligheten bittelitt slitt, men det var en hyggelig leilighet. Etter å ha bodd der i mange år, så er leiligheten nesten like fin. Kjøkkenbenken er litt mer slitt og skapdørene på badet er litt mer slitt. Så det er ikke alle som ødelegger leiligheten de leier.

Har leid min i 10 år snart, den ser nesten bedre ut nå enn da jeg flyttet inn 😄

Anonymkode: 7e570...e8c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...