Grandiosa1 Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 (endret) jeg har lenge hatt et ønske om å gå ned i vekt. jeg spiser relativt sunt i hverdagene, og er aktiv i form av styrketrening og Kardio. Jeg faster 16:8 og synes det fungerer fint. Problemet mitt er helgene. Jeg er student og ekstremt sosial. Hater å gå glipp av ting. Hver lørdag er det fest, uten unntak. Med en bytur følger det ofte et litt usunt måltid før vors, så vors med masse vin og øl, samt snacks, så videre på byen og får kvelvet nedpå et par kaloririke drinker. Etter dette går turen til Mac Donnals. Dagen etter går det i junk food, godteri og null mosjon. Jeg går som regel ned 1-1,5 kg i uken, men legger de på meg i helgene igjen. Hvordan skal jeg komme meg ut av denne evig onde sirkelen, uten å gå glipp av masse sosialt? Jeg veier nå 91 kg 😱 og har et mål om å komme meg ned på 68-70 kg. Jeg er 174 cm høy. Jeg har siden oktober gått ned 7 kg, men synes at det går alt for sakte:(( pliiis hjelp en desperat kvinne! Endret 31. januar 2020 av Grandiosa1
Castor Troy Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 (endret) Du må gå i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Hvis du koser deg i helgene må du ta straffen. Man må virkelig lide for skjønnheten. Hva med å være sosial på andre måter en festing, finn venner som gjør andre aktive ting. Endret 31. januar 2020 av Castor Troy 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Drikk vann og spis grønnsakssnacks i stedet, dropp McDonalds. Sånn, enkelt! Anonymkode: 0aace...28b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 8fa11...31b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 For å få en nøyaktig oversikt over hva du får i deg, så bør du dessverre telle kalorier. Jeg hadde det helt på samme måte da jeg skulle ned noen kilo. Var flink i ukedagene, og spiste det jeg ville i helgen. Husker jeg endte opp med sånn 3000 kcal i helgen, og i ukedagene ca 1600 kcal. Noe som ga et kalorioverskudd. For min del var jeg nødt til å også kutte ned på alkohol. Det er klart et et par glass tørr vin ikke gir så mye kalorier, men når jeg drakk så ble jeg også hemningsløs ift maten, og havnet fort på MacD etterpå. Men 7 kg på 3 måneder er jo veldig bra! Da er du jo på rett vei og gjør noe rett! Anonymkode: 1edcc...c12
Grandiosa1 Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få en nøyaktig oversikt over hva du får i deg, så bør du dessverre telle kalorier. Jeg hadde det helt på samme måte da jeg skulle ned noen kilo. Var flink i ukedagene, og spiste det jeg ville i helgen. Husker jeg endte opp med sånn 3000 kcal i helgen, og i ukedagene ca 1600 kcal. Noe som ga et kalorioverskudd. For min del var jeg nødt til å også kutte ned på alkohol. Det er klart et et par glass tørr vin ikke gir så mye kalorier, men når jeg drakk så ble jeg også hemningsløs ift maten, og havnet fort på MacD etterpå. Men 7 kg på 3 måneder er jo veldig bra! Da er du jo på rett vei og gjør noe rett! Anonymkode: 1edcc...c12 Ja godt poeng!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 skal du kose deg mer i helger, må du rett og slett droppe mer alorier hver dag. kaoliretelling er et mudt. Bruk lifesum eller andre kaloriteller. Jeg ligger godt under på hverdager, koset meg max i helger og går ned rundg 0.5-.0.8 kg pr uke. Anonymkode: b2563...5e7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Du kan jo kose deg og feste i helgene uten å gå helt bananas da! Vi er mange som fester hver lørdag uten den kaloridansen der.. feks trenger du jo ikke et usunt måltid FØR vors? Det finnes cider med mindre kalorier, tørr hvitvin er også et bedre alternativ. Dropp hvertfall disse drinkene. Nattmat kan du spise hjemme, eller egentlig bare droppe(hell nedpå noen glass vann). Dagen etter trenger heller ikke å være helt fri, velg ut noe du ønsker å spise, men du trenger ikke miste alle grenser. Anonymkode: 0a56c...84d
Brunhilde Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 Når man faster 16:8 så er det ikke anbefalt å drikke mer enn 2 enheter i uken. Les gjennom denne artikkelen og se om du får noen gode tips der! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 Lær deg å gå glipp av noe sosialt. Får du egentlig så mye for det? Er det ikke slitsomt å føle at du må være med på alt? Kan du gå en lørdag i mnd isteden? Anonymkode: ccebf...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå