AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Kjøpte ny deodorant i dag. Skulle lese på den en gang til, og så at den var merket glutenfri. Trodde da alle deodoranter var det, så hva var vitsen med å merke den? Vi spiser dem jo ikke Anonymkode: 5fcbf...155
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Fordi idioter tror gluten er livsfarlig Anonymkode: 69307...187 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Jeg har faktisk holdt meg unna lotion som inneholder havre fordi jeg har tenkt at siden jeg har cøliaki kan jeg være på den sikre siden Anonymkode: 42289...857
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg har faktisk holdt meg unna lotion som inneholder havre fordi jeg har tenkt at siden jeg har cøliaki kan jeg være på den sikre siden Anonymkode: 42289...857 Men lotion diffunderer ikke inn i tynntarmen din Anonymkode: 69307...187 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi idioter tror gluten er livsfarlig Anonymkode: 69307...187 Det er livsfarlig om man har cøliaki. Jeg fikk en svært alvorlig B12-mangel, og pernisiøs anemi er dødelig uten behandling. Anonymkode: 42289...857 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er livsfarlig om man har cøliaki. Jeg fikk en svært alvorlig B12-mangel, og pernisiøs anemi er dødelig uten behandling. Anonymkode: 42289...857 Men man spiser jo ikke deodoranten. -Ts. Anonymkode: 5fcbf...155 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men lotion diffunderer ikke inn i tynntarmen din Anonymkode: 69307...187 Det har ikke noe med saken å gjøre. Cøliaki er like fullt en autoimmun sykdom, og så lenge jeg ikke har sett tilstrekkelig empiri på at det ikke skjer en reaksjon om man smører seg med glutenholdige produkter daglig, så velger jeg å holde meg unna de produktene. Det er faktisk veldig mange produkter uten havre på markedet, så det er ikke akkurat som at det går ut over livet mitt på noen måte. Anonymkode: 42289...857 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men man spiser jo ikke deodoranten. -Ts. Anonymkode: 5fcbf...155 Har jeg skrevet at man spiser deodorant? Jeg svarte bare på holdningen om at gluten ikke er livsfarlig, noe det i grunn er for mennesker med cøliaki. Anonymkode: 42289...857 1
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 Nei, det ville vært litt pussig å putte hveteprotein i en deo.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg skrevet at man spiser deodorant? Jeg svarte bare på holdningen om at gluten ikke er livsfarlig, noe det i grunn er for mennesker med cøliaki. Anonymkode: 42289...857 Ja, hvis man spiser mat med gluten og har cøliaki, er det selvfølgelig farlig. Men i HI nevnte jeg en deodorant. Jeg skjønner ikke hvorfor den var merket glutenfri. Ser ikke vitsen med det. Anonymkode: 5fcbf...155
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei, det ville vært litt pussig å putte hveteprotein i en deo. Tror ikke det er vanlig nei. Trodde alle deodoranter var glutenfrie jeg Anonymkode: 5fcbf...155
Nattero Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Skjønner om man VET man er skikkelig allergisk at man da prøver være forsiktig, men syns ikke det skulle være nødvendig med den merkingen på en deodorant!!! Vet noen er allergiske, og ER allergiske, men har også inntrykk av at det her med allergier mm ofte er sterkt overdrevet av enda flere...:/
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis man spiser mat med gluten og har cøliaki, er det selvfølgelig farlig. Men i HI nevnte jeg en deodorant. Jeg skjønner ikke hvorfor den var merket glutenfri. Ser ikke vitsen med det. Anonymkode: 5fcbf...155 Fordi hvis du tar på deg deodorant, retter på BHen din under armen og så smører deg et knekkebrød med de samme fingrene kan du bli syk hvis du har alvorlig cøliaki. Eller du tar på deg deodorant og har sex med kjæresten din med cøliaki og som kysser deg i nærheten av påføringsområdet og dermed blir syk. Eller du sitter i rullestol, har både deodotant og singlet på deg og ektefellen din retter på deg i rullestolen ved å ta tak under armene dine og deretter, fem minutter senere spiser en drue, kan han bli syk hvis han har alvorlig cøliaki. Eller hvis du ammer et barn med alvorlig cøliaki kan det bli alvorlig sykt hvis det slipper taket og vimser seg inn i området rundt den deodorantinnsmurte armhulen. Eller hva med dattera di med alvorlig cøliaki som må på do innen de første minuttene etter at du har spraya lufta full med deodorant der og som ergo får full leppene og munnen? Hele familien lever glutenfritt i mange husholdninger for å hindre kontaminering og feil inntak selv om bare en er syk. Man trenger nemlig ikke å egenhendig og bevisst å spise eller putte noe i eller på munnen for å få det i seg. Det hadde vært litt rart om deodorant skulle vært det eneste området de ikke brydde seg om. Anonymkode: 25026...64f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 Mange såper ol inneholder f.eks melkeprotein, mange som reagerer på melk reagerer på kontakt med huden og man kan få elveblest. Tipper det samme kan skje om man reagerer på gluten. Så hysterisk morsomt er det ikke. Anonymkode: 7a731...6e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå