Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør rett og slett ikke å ta initiativ i nye vennskap. Jeg blir redd for at de egentlig ikke liker meg, at jeg er påtrengende eller at de bare blir med for å være høflig. For meg er dette ganske dumt siden det gjør at jeg går glipp av mange potensielle vennskap. Jeg har hatt sosial angst og blitt kvitt mye av den på grunn av god behandling. Likevel henger akkurat dette igjen. Selv om jeg har overskudd til å være med noen sitter jeg heller alene og venter på at andre skal invitere. Flere som føler på det samme? Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 266df...eca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er slik. Les om Rejection Sensitive Disorder. RSD kan minne om sosialangst, men er noe annet. 

Anonymkode: ee174...cad

• Liker 1
Gjest Frankenstein1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slik. Les om Rejection Sensitive Disorder. RSD kan minne om sosialangst, men er noe annet. 

Anonymkode: ee174...cad

Herregud. Diagnoser for alt.

Jeg er også sånn ts, har dessverre ikke noe annet råd enn at du til syvende og sist må jobbe med selvbildet ditt og hoppe i det. Husk at de fleste føler det slik iblant. Og fleste synes bare det er hyggelig at andre tar kontakt.

Skrevet

Tar du aldri initiativ, er det fort gjort at nye vennskap mistes. Og det er jo trist! 
Har selv ei venninne jeg liker veldig godt, og er alltid med på det jeg foreslår. Men det er litt slitsomt at hun aldri kan ta initiativ. Trenger ikke være mer enn «vil du spise pizza på XXX på onsdag?». Du klarer det, bare send en SMS! 😊

Anonymkode: db253...ae9

• Liker 1
Skrevet

Du er selvsentrert. Kanskje de mye folkene du møter tenker det samme om deg? At du ikke er interessert fordi du aldri tar kontakt? 
du må bare ta kontakt, sende en mld og spør om en pizza etc som noen over her skrev. 

Anonymkode: 649ac...8d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er akkurat slik selv, og er derfor singel, arbeidsledig og har få venner. Vet ikke hvor gammel du er, men du bør ta tak i det tidlig, for det er ikke sikkert at det blir bedre av seg selv.

Anonymkode: 3313e...89a

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er selvsentrert. Kanskje de mye folkene du møter tenker det samme om deg? At du ikke er interessert fordi du aldri tar kontakt? 
du må bare ta kontakt, sende en mld og spør om en pizza etc som noen over her skrev. 

Står ingenting som kan tolkes i den retningen. 

Skrevet
Akkurat nå, OnFire skrev:

Står ingenting som kan tolkes i den retningen. 

Hun tenker på seg selv, redd for å bli avvist, redd for å være for mye, eller for masete.. selvsentrert. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tenker på seg selv, redd for å bli avvist, redd for å være for mye, eller for masete.. selvsentrert. 

Ikke det jeg vil kalle selvsentrert. 

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du aldri initiativ, er det fort gjort at nye vennskap mistes. Og det er jo trist! 
Har selv ei venninne jeg liker veldig godt, og er alltid med på det jeg foreslår. Men det er litt slitsomt at hun aldri kan ta initiativ. Trenger ikke være mer enn «vil du spise pizza på XXX på onsdag?». Du klarer det, bare send en SMS! 😊

Anonymkode: db253...ae9

Det er nettopp det jeg synes er vanskelig. Overtenker og blir redd for at det jeg foreslår er dumt og at de egentlig ikke vil være med meg.

Anonymkode: 266df...eca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...