Gå til innhold

Må alltid kvinnen/mammaen kjøpe middag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så plagsomt, føles ut som det er bare min jobb!!! Og han vil helst ikke ha lettvinte ting som Toro en gang i ny og ne, helst fine kjøttstykker, er det flere som har det sånn?

at du må kjøpe all mat og barneutstyr og husholdningsutstyr 😱 er så usikker hvordan jeg skal ta snakken

Anonymkode: 66f71...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latskap heter det.

Anonymkode: 14486...b16

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Og du er usikker på om du skal snakke med han om det? Hvor tafatt er det mulig å bli, dette er en fyr du har valgt å tilbringe livet med!

Anonymkode: 309be...5ea

• Liker 20
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt og lagd middag, men jeg er over middels glad i akkurat matlaging.

Har jeg ikke kjøpt har jeg sendt med en handleliste som har blitt fulgt til punkt og prikke... For oversikt over eget hjem er vel ikke akkurat noe mennene har mest av.

Anonymkode: c86ab...d39

• Liker 2
Skrevet

Trur mannfolk bare er lovlig i butikken fra 19:45-20:00🍺

Anonymkode: ab418...8a5

• Liker 14
Gjest Dævendøtte
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så plagsomt, føles ut som det er bare min jobb!!! Og han vil helst ikke ha lettvinte ting som Toro en gang i ny og ne, helst fine kjøttstykker, er det flere som har det sånn?

at du må kjøpe all mat og barneutstyr og husholdningsutstyr 😱 er så usikker hvordan jeg skal ta snakken

Anonymkode: 66f71...4e1

Nei, jeg kjøper sjelden mat, er stort sett mannen min som gjør det. 

Du bor sammen med ham, du har barn med ham og enda klarer dere ikke å snakke sammen? 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Og du er usikker på om du skal snakke med han om det? Hvor tafatt er det mulig å bli, dette er en fyr du har valgt å tilbringe livet med!

Anonymkode: 309be...5ea

Dette! 

Skrevet

Jeg betaler, men han står for 70% av handlingen og 90% av matlagingen. Noen menn liker faktisk å lage mat.

• Liker 4
Skrevet

Her er det stort sett jeg som drar i butikken og jeg som lager mat. Rettelse: det pleide å være sånn. 
Jeg prøvde først å prate med han om det, men det førte ingen vei. Så da gadd jeg bare ikke å dra i butikken eller å lage middag på en liten stund. Når det da gikk tomt for diverse her hjemme så sa jeg at «Nei, du vil ikke bruke tid på å handle eller lage middag, jeg har andre ting jeg heller vil bruke min tid på, så da blir det vel bare ikke gjort da, for nå følger jeg din ideologi.» 

Mannen dro på butikken, og nå bytter vi på! 

Anonymkode: 18601...c4d

• Liker 19
Skrevet

Vi bytter på, deler opp handling og matlaging etter hvem som har tid. Lag mat til alle uten ham og la han ordne selv.

Anonymkode: e6e9d...f19

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare fatter ikke alle disse trådene. Hvorfor er kvinner sammen med menn som ikke lager mat, ikke støvsuger og ikke tar klesvasken? Gjerne i årevis og, og får en hel haug med unger med dem. La disse mennene en skikkelig innsats i hjem og kjøkken i måneder og år i starten av forholdet, før de plutselig bestemte seg for at nei, nå får det være nok?

Anonymkode: 3af92...d22

• Liker 26
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare fatter ikke alle disse trådene. Hvorfor er kvinner sammen med menn som ikke lager mat, ikke støvsuger og ikke tar klesvasken? Gjerne i årevis og, og får en hel haug med unger med dem. La disse mennene en skikkelig innsats i hjem og kjøkken i måneder og år i starten av forholdet, før de plutselig bestemte seg for at nei, nå får det være nok?

Signerer denne! 

Anonymkode: 8b421...4ec

• Liker 3
Skrevet

slutt å kjøp mat, se om de sulter ved matfatet. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det samme! Må tydeligvis holde hardt på partneren min, for det virker som halve kvinneguiden er sammen med en tenåring.

Her er alt av oppgaver fordelt tilnærmet 50/50, noe annet hadde vært latterlig og gå med på. Dette er ikke noe vi har avtalt en gang, partneren min hadde ikke hatt samvittighet til å se at jeg gjorde alt husarbeidet (inkludert matlaging). 

Endret av Radon
  • Liker 6
Skrevet

Nei. Vi har nå fordelt alt ansvar, og han valgte å ha ansvar for innkjøp. Det klarer han strålende. 

Vi hadde litt startproblemer med manglende brød og tilbehør, men desto flere gode kjøttstykker og fantastisk pålegg... bare det at vi manglet brød og tilbehør til det altså. :fnise:

Melk var vel en annen ting som manglet litt, men kun vel en uke. 

Nå går det helt fantastisk. Jeg handler bare om det er noe spesielt jeg finner på at jeg vil lage, og jeg tar tyngre ting som brus, siden han handler uten å ta med bil. 

• Liker 1
Skrevet

...jeg kommer hjem til ferdig middag stort sett hver dag. Han er rett og slett flinkere til å lage mat enn meg. Handlingen deler vi på da (handler en gang i uka). Menyen bestemmer vi sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har en felles handleliste på mobilene, også handler vi begge. Dette går fint an å avtale. Slik som i dag handlet de etter barnehagen.

Anbefaler slik handleliste på mobil på det varmeste. Vi er nesten aldri tom for ting.

Anonymkode: 3f1a3...0d9

• Liker 2
Skrevet

Han handler siden jeg ikke har så mye mobilitet, men jeg lager ofte maten enn han gjør. Handleliste er det ofte jeg som lager men vi lager det også sammen..

Anonymkode: 2b916...b99

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de fleste norske menn er slik. Derfor har jeg "importert" samboer fra et annet land. 

Anonymkode: c512e...ed9

• Liker 3
Skrevet

Vi handler sammen hver lørdag. Ukeshandling sparer mye tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...