Gå til innhold

Dusjer du mens barna dine er ute og leker?

Anbefalte innlegg

Gjest Dusja
Skrevet

Det kan jo skje mye, de kan skade seg, komme løpende inn å rope på mamma, så hører du dem ikke. Telefonen kan ringe om at noe har skjedd dem, og du hører den ikke fordi du står i dusjen.

Tenker du i det hele tatt på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nybakt mamma
Skrevet

Voldsomt så hissig du hørtes ut da.

Nei jeg gjør ikke det. Iverfall ikke når største mann var litt mindre. Nå er hun så stor at jeg kan si at jeg er i dusjen og da kommer hun inn til meg hvis det skulle være noe.

Gjest Rikti navla?
Skrevet

:o :o :o

En eller gang må man jo få dusjet... Det er vel ikke alltid det går å legge dusjen til kvelden når en annen voksen er tilstede.

Hva mener trådstarter at aleneforeldre skal gjøre da? Skaffe barnevakt for hver gang de trenger å dusje? Tilfelle noe skjer mens de står i dusjen, liksom?

:hoho:

Gjest Gjest  1.2.3.
Skrevet

De fleste med små barn planlegger dagen sin slik, at de slipper å dursje mens barna er ute . JA det kan skje mye mens barna er ute. Derfor valgte jeg å være ute sammen med barna mine da de var små.

Skrevet

Selvfølgelig kommer det an på barnas alder o.l

Er de store nok til å forstå at du skal dusje, så forstår de også at kan banke på døra til dusjen om det er noe.

Man skal ikke bli for hysterisk heller - kanskje, man ikke bør gå på do heller? I tilfelle telefonen ringer....

Gjest Gjest672
Skrevet

:hoho: Det er sannelig arti å se hvor hysteriske folk kan være her inne. Ikke kan man ta et glass vin til maten, for da er man ikke kjørbar (selv om legevakta ligger rett bortafor oss), ikke kan unger få sitte i bilen mens man handler, ikke kan en 17-åring som snart er myndig få bestemme innetidene sine selv...

Som alenemor hadde jeg rett og slett ikke fungert om jeg skulle være en KG-perfekt mor. Har ikke noe ønske om å være så hysterisk heller, forsåvidt.

JA, jeg dusjer selv om jeg har barn. Guuuud, så uansvarlig jeg er :o

Skrevet

Enig, man kan ikke bli for hysterisk heller. Nå som elstemann er seks snart tar jeg en dusj om han er ute og leker ja. Telefonen tar jeg med på badet, og gutten eller nabon kan vel banke på døra om NOE skulle skje. Da han var mindre dusja jeg om morran før han gikk ut eller om kvelden, med låst ytterdør og åpen badedør.

Gjest tullogtøys
Skrevet

Det kan jo skje mye, de kan skade seg, komme løpende inn å rope på mamma, så hører du dem ikke. Telefonen kan ringe om at noe har skjedd dem, og du hører den ikke fordi du står i dusjen.

Sover du om natta?

Det kan jo skje mye uten at du hører det. Ungene kan stå opp å falle ned trappa, leke med fyrstikker eller de kan bli syke og kaste opp og du hører det ikke.

Skrevet

Ikke nå for Vesla er bare 18 måneder og vil ikke være alene ute. Men om broren/andre barn er tilstede og når hun blir eldre - klart jeg kan.

Nå dusjer jeg stort sett før hun står opp om morgenen da, men kan ikke se at man uansett skal gjøre noe nummer ut av en 5 minutters dusj. Ha badekåpen i nærheten, så kan du komme deg ut på like kort varsel som når du ikke dusjer om det skulle skje noe.

Skrevet

Her kan vi vel skjele litt til innlegget fra Formoiss om "hvordan vi overlevde før..." :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...