Gå til innhold

Er det normalt at menn ikke liker baby tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så kjedelig med baby, hærregud.

Synes det er litt koselig, men å bare sitte der med baby i mere en 10min er gørr kjedelig. Er noe helt ettersom de er større, har 2 unger fra før av og digger å bruke tid med 3 og 5 åringene. Men baby, hva er det folk synes er så koselig med det?

Anonymkode: 68f71...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel normalt at både menn og kvinner syntes det er kjedelig. 

Anonymkode: db4f2...3e5

• Liker 7
Skrevet

Jeg likte den tiden veldig godt. Var masse ute å trillet og satt i sofaen med barna i fanget. De lå der og sprellet litt med armene og beina og smilte til meg. 

Skrevet

Har inntrykk av det er vanlig ja. Menn har en tendens til å blomstre opp mer når babyene blir et år. 

Skrevet

Ja, det er ganske vanlig at mennesker ikke liker babytiden. Den er sørgelig kjedelig, rett og slett, og får man et barn som hater vogn og bare hyler om man drar ut, så er det ren tortur.

Mannen min og jeg (jeg er kvinne) liker ikke babytiden. Dessverre betyr det at jeg må tvinge ham i permisjon og at hvis han skal ta våkennetter så må jeg bruke minst en halv time på å vekke ham. 

Helt greit å ikke like babytiden, men ta ansvar likevel. Det er ikke fair om en sitter med alt ansvaret slik det har vært hos oss. Har du en partner som liker babytiden så for all del, men ikke trekk deg helt unna. 

Anonymkode: 69f6f...aa4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Menn er ikke en homogen gruppe. Det er like normalt og unormalt blant begge kjønn.

Endret av Paradisio1
  • Liker 3
Skrevet

Ja forstår jo det. Babyene ligger jo bare på gulvet og krever oppmerksomhet. Jeg syns ikke det er så moro å sitte på gulvet med barnet og bare leke med han, men jeg elsker å være med han selv om det er kjedelig til tider. 

Gleder meg til han blir eldre og vi kan tegne og male sammen, se film sammen, leke på lekeplassen sammen og ikke minst snakke sammen med ord og forstå hverandre på ordlig nivå og ikke bare gjennom gråt og smil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...