Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bleket hår som i utgangspunktet ikke var særlig slitt, men faktisk ganske sterkt til tross for bleking. Jeg tror det er fordi jeg bare trenger å bleke én gang for at håret blir helt lyst, så det var ikke nødvendig med mer. Men jeg prøvde Olaplex no 3 (hårkur som skal reparere) og sjampoen + balsamen. Har prøvd det en liten stund nå og plutselig har håret mitt begynt å brekke av i partiet foran? Jeg har hatt bleket hår i 4 år og dette har aldri skjedd tidligere. Har to partier i front av håret nå som er til haken, mens resten av håret mitt er langt. Det ser utrolig dumt ut og jeg skjønner liksom ikke hvordan dette kan ha skjedd, har noen erfaringer med Olaplex? Det skjedde rett etter at jeg hadde brukt Olaplex-hårkuren for rundt 3. gang. 

Det er nok ikke for mye protein i håret (som kan gjøre at håret knekker) siden hårkuren ikke skal inneholde proteiner. 

Anonymkode: 6dabc...968

Skrevet

Hvor lenge siden sist du bleket det? 

Anonymkode: 07bc6...608

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden sist du bleket det? 

Rundt 2 måneder. Håret mitt har alltid vært samme lengde (omtrent) og aldri opplevd at det har brukket av bleking. Åpenbart vil noe hår alltid brekke fordi bleking skader uansett, men dette skjedde like etter at jeg hadde brukt Olaplex. Jeg bruker heller ingen varme på det og grer det aldri mens det er vått. Synes det er merkelig og vet ikke om jeg våger å bruke det igjen, det står på nett at det skal være "umulig" for Olaplex å  skade håret, så jeg forstår ikke helt hva som har hendt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rundt 2 måneder. Håret mitt har alltid vært samme lengde (omtrent) og aldri opplevd at det har brukket av bleking. Åpenbart vil noe hår alltid brekke fordi bleking skader uansett, men dette skjedde like etter at jeg hadde brukt Olaplex. Jeg bruker heller ingen varme på det og grer det aldri mens det er vått. Synes det er merkelig og vet ikke om jeg våger å bruke det igjen, det står på nett at det skal være "umulig" for Olaplex å  skade håret, så jeg forstår ikke helt hva som har hendt. 

Hørtes merkelig ut. Hvor kjøpte du produktene? Mitt knakk av noen dager etter jeg bleket det en gang, noe det aldri hadde gjort før, men håret fikk vel nok til slutt. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes merkelig ut. Hvor kjøpte du produktene? Mitt knakk av noen dager etter jeg bleket det en gang, noe det aldri hadde gjort før, men håret fikk vel nok til slutt. 

Jeg kjøpte det hos BliVakker.no. Jeg har handlet der ofte før, både hårkurer fra Redken som har vært helt fantastiske og sjampoer som er gode. Kan liksom ikke se for meg at de skal selge falsk Olaplex, men hvem vet... 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte det hos BliVakker.no. Jeg har handlet der ofte før, både hårkurer fra Redken som har vært helt fantastiske og sjampoer som er gode. Kan liksom ikke se for meg at de skal selge falsk Olaplex, men hvem vet... 

Jeg kjøper også Olaplex på bli vakker. Føler den bare tørker ut håret og lager floker... Forstår ikke helt greien med den. Leser mye bra, men opplever ikke noe på mitt tynne bleket hår. Jeg bruker kokosolje i tuppene for å hibdre at det knekker og redken hårkur er bra.

Anonymkode: 6f1fd...7e1

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper også Olaplex på bli vakker. Føler den bare tørker ut håret og lager floker... Forstår ikke helt greien med den. Leser mye bra, men opplever ikke noe på mitt tynne bleket hår. Jeg bruker kokosolje i tuppene for å hibdre at det knekker og redken hårkur er bra.

Jeg har forstått det slik at Olaplex ikke tilfører fuktighet fordi den skal reparere båndene i håret, men jeg har brukt fuktighetskur i tillegg for å unngå tørrhet. Fuktighetskuren fra Redken er helt fantastisk, men jeg er så langt ikke imponert over Olaplex. Jeg skjønner bare ikke hvordan hår som har vært langt lenge og som ikke har blitt bleket på flere år kan brekke slik uten videre. Den delen av håret som brakk av var nede ved haken og har ikke vært rørt av noe form for bleking på årevis.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått det slik at Olaplex ikke tilfører fuktighet fordi den skal reparere båndene i håret, men jeg har brukt fuktighetskur i tillegg for å unngå tørrhet. Fuktighetskuren fra Redken er helt fantastisk, men jeg er så langt ikke imponert over Olaplex. Jeg skjønner bare ikke hvordan hår som har vært langt lenge og som ikke har blitt bleket på flere år kan brekke slik uten videre. Den delen av håret som brakk av var nede ved haken og har ikke vært rørt av noe form for bleking på årevis.. 

Merkelig. Kan være maange årsaker til det, så ta en skjekk på alt. Jernmangel , ppiller +++ 

Skrevet

Det rare er også at det er ikke bare en bitteliten del med hårstrå - det er et helt tykt parti med hår foran som rammer inn ansiktet mitt. Det ser så sinnssykt idiotisk ut fordi resten av håret mitt er kjempelangt, det ser ut som jeg bevisst har tatt ei saks og klippet tvers av ved haken liksom. 

Skrevet

Merkelig. Kan være maange årsaker til det, så ta en skjekk på alt. Jernmangel , ppiller +++ 

Jeg har ikke jernmangel, det har jeg sjekket. Jeg går derimot på p-piller, men det har jeg gjort i mange år og har alltid hatt veldig tykt hår, selv etter blekingen. Men takk for innspill. 

Skrevet

Er det protein kur? Hvor lenge hadde du den i? Hår brekke rom du har protein kurer i for lenge og mange av dem er anbefalt å brukes med fuktighetskur 

Anonymkode: dbabf...197

Skrevet

Er det protein kur? Hvor lenge hadde du den i? Hår brekke rom du har protein kurer i for lenge og mange av dem er anbefalt å brukes med fuktighetskur 

Anonymkode: dbabf...197

Som nevnt i første innlegg er Olaplex ikke en proteinkur. Sist gang jeg brukte proteinkur var for 6 måneder siden og siden har jeg brukt kun fuktighetskur + Olaplex. 

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt mye penger på diverse hårkurer, og har nå også prøvd Olaplex da alle maser om at det liksom er det beste. 

Synes ikke den gjør noe forskjell på håret mitt kontra andre hårkurer? Håret mitt er like tørt og livløst som det var før jeg prøvde Olaplex. Så får du sinnsykt lite produkt for pengene. Når jeg nå i tillegg hører at du visstnok må kjøpe både No. 1 og 2 for at No 3(denne jeg har kjøpt) skal funke, ELLER ta en eller annen dyr kur hos frisøren før No 3 skal funke - gir jeg opp hele dritten og kjøper heller billigere hårkurer som varer lenger enn denne. 

Oppskrytt produkt!!!!!

Anonymkode: 9545f...e0d

AnonymBruker
Skrevet
På 31.1.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har bleket hår som i utgangspunktet ikke var særlig slitt, men faktisk ganske sterkt til tross for bleking. Jeg tror det er fordi jeg bare trenger å bleke én gang for at håret blir helt lyst, så det var ikke nødvendig med mer. Men jeg prøvde Olaplex no 3 (hårkur som skal reparere) og sjampoen + balsamen. Har prøvd det en liten stund nå og plutselig har håret mitt begynt å brekke av i partiet foran? Jeg har hatt bleket hår i 4 år og dette har aldri skjedd tidligere. Har to partier i front av håret nå som er til haken, mens resten av håret mitt er langt. Det ser utrolig dumt ut og jeg skjønner liksom ikke hvordan dette kan ha skjedd, har noen erfaringer med Olaplex? Det skjedde rett etter at jeg hadde brukt Olaplex-hårkuren for rundt 3. gang. 

Det er nok ikke for mye protein i håret (som kan gjøre at håret knekker) siden hårkuren ikke skal inneholde proteiner. 

Det er faktisk helt umulig at dette er olaplex sin feil. Du kan gå inn på nettsiden deres og chatte med de, så får du faglig svar :)

Anonymkode: 2be23...0d0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt mye penger på diverse hårkurer, og har nå også prøvd Olaplex da alle maser om at det liksom er det beste. 

Synes ikke den gjør noe forskjell på håret mitt kontra andre hårkurer? Håret mitt er like tørt og livløst som det var før jeg prøvde Olaplex. Så får du sinnsykt lite produkt for pengene. Når jeg nå i tillegg hører at du visstnok må kjøpe både No. 1 og 2 for at No 3(denne jeg har kjøpt) skal funke, ELLER ta en eller annen dyr kur hos frisøren før No 3 skal funke - gir jeg opp hele dritten og kjøper heller billigere hårkurer som varer lenger enn denne. 

Oppskrytt produkt!!!!!

Anonymkode: 9545f...e0d

Trådstarter her. Jeg er fortsatt ikke imponert og merker ingen forskjell på håret selv om jeg gav produktet en sjanse til. Bruker heller pengene mine på de fra Redken, de er helt fantastiske :-) 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk helt umulig at dette er olaplex sin feil. Du kan gå inn på nettsiden deres og chatte med de, så får du faglig svar :)

Det er flere diskusjoner blant profesjonelle frisører på blant annet YouTube og andre nettsteder hvor de diskuterer hvordan dette produktet egentlig fungerer og hva det gjør. Flere frisører melder fra om at de ikke vil bruke Olaplex lenger fordi hvis man bruker det for mye, så blir håret over-keratinisert (usikker på hvordan dette uttrykket kan formuleres på norsk). Det virker som at hvis man bruker det for ofte eller for lenge, så er det heller ikke bra for håret og det vil fremstå "ullent" eller til og med brekke fordi håret får for mye av det. Så det er absolutt mulig at det kan ha hendt med mitt hår i januar. 

Det faglige svaret fra Olaplex er såpass faglig at det er de som ønsker å selge et produkt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse "fagpersonene" fra Olaplex stoler ikke jeg på. Opplevde en gang å sitte oppgitt hos frisøren etter en runde med bleking + Olaplex (hun lovte meg at bleking ville går greit dersom vi kjørte på med Olaplex både på salongen og hjemme), og tilfeldigvis kom ei selger/"fagansvarlig" fra Olaplex inn i salongen. Frisøren min ba denne selgeren ta en titt på håret mitt etter bruk av Olaplex,og selgeren NEKTET å tro at jeg hadde brukt produktene deres. Altså, jeg hadde kjøpt og brukt nøyaktig det frisøren min instruerte meg om å bruke, og jeg var svært påpasselig med å gjøre det helt etter boka. Selgeren mente i tillegg at håret mitt var "elendig kvalitet som aldri burde blitt bleket", men det var jo god kvalitet før jeg bleket det! Så jeg lot meg provosere, og stilte henne til veggen angående noe bildejuks Olaplex drev med på Facebook. Og det innrømmet hun; ja, de jukset saftig med før-og-etter-bilder.jeg ble helt oppgitt over hele Olaplex. Aldri hatt det drittet i håret igjen.

Anonymkode: 21da6...a70

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Jeg er fortsatt ikke imponert og merker ingen forskjell på håret selv om jeg gav produktet en sjanse til. Bruker heller pengene mine på de fra Redken, de er helt fantastiske 🙂

All Soft fra Redken er vinneren hos meg😍

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du bleket hår da?

Anonymkode: d26e5...05a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Trådstarter) Bruker selv den og den gjør håret mitt så mykt! Får helt silkehår av den 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...