Gå til innhold

Er mannen smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er en familie på 4. Der 5åring sover i samme rom som far, mens 3 åringen sover samme rom som mor. Noe skjedde men en nær familie  og brått måtte niesen flytte inn hos oss. Hun tar over rommet il far/5åring. Rommet mitt og 3åringen sin er stor, så vi flyttet alt dit. 1 voksen seng og 2 små senger og likebel mye plass. 

Problemet er. Like før niesen måtte flytte inn, 1uke før, hadde mannen sett at det er mugg på vinduet,en veldig gammel vindu, og sa at denne må vi bytte med engang. Og gik og bestilte på nett en ny vindu. Den skulle komme om 2mnd pga ferie og jul osv. Så kom jenta og flyttet inn i det rommet.  Nå har det gått 3 mbd, jeg spør mannen hvor er vinduet? Han sier han har ikke hentet det  hvorfor jeg maser. Jeg har søurt han kun denne ene gangen. Hvis han og 5 åringen fortsatt bodde i dette rommet, hadde han hentet og byttet vinduet for lengst. Nå gidder han ikke. Og første gang jeg spør på 3mnd, siee han dt er mas, og har ikke hentet enda. Jeg spør ikke mer om når eller noe som helst. 

Noen dager etter.(idag) spør jeg om når han skal hente vinduet, siden det haster slik da det er farlig å bo i mugg, som han selv sa. Han sa han er drit lei maset. Altså, jeg spurte for andre gang.

Synes dere dette er smålig av en mann?

En ordentlig mann hadde bare gjennomført det og ikke tenkt mer over det. Her vil denne småloge mannen bare spare de pengene fordi det gjelder ikke han og 5 åringen lenger, og spare seg selv arbeidet. Hadde dere kunne leve med en slik mann? Av prinsipp så er han ikke noe mann i min øye. Bare en smålig gutt.

Anonymkode: 33a49...269

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor henter og bytter du ikke vinduet selv? 

Anonymkode: e6e45...010

• Liker 17
Skrevet

Jeg kan det selvfølgelig,og skal det nå. Men siden han har sagt at han skal gjøre dette, og forandre mening fordi det ikke er farlig for ham lenger, sier mer om hvordan han er som menneske. Det er det jeg har problemer med, ikke om jeg kan hente selv eller ikke.

• Liker 11
Skrevet

Ikke uenig i at det er dårlig gjort og slapt å ikke fikse, om han har lovet. 

Men hvis jeg hadde vært så bekymret for helsen til barnet ville jeg fikset det på dagen selv - uavhengig av om jeg mente noen andre burde har gjort det eller ikke. Det har jo gått 3 måneder her... mens du utsetter barnet for noe du mener er farlig. 

Anonymkode: e6e45...010

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hele tiden ventet på han. Siden han allerede har bestilt og det må lages på mål. Og du ser jo, at når jeg spør,etter 3mnd, så angriper han tilbake med å si at det er mas. 

Jeg selv mener det er ikke farlig, men at det skal byttes likevel da den er gammel og slipper inn kulde. Det er han som er hysterisk da han så det of sa at dette må gjøres med engang. Og senere driter i det bare fordi det ikke gjelder han og hans egne. 

Hva hadde dere tenkt om manmen dere gjorde det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok vært mest bekymret for at mannen min og jeg heller delte rom med barna, enn med hverandre...

Men om denne niesen bor hos dere som fosterbarn, kan dere sikkert få dekket kostnadene til rommet hennes. Ergo kan dere be barnevernet om støtte.

Har du sjekket om det aktuelle muggutslaget faktisk er farlig??

Jeg vil ikke kalle mannen for smålig, mer lat og bedagelig. Når det ikke angår han selv, så gidder han ikke lenger....

Anonymkode: a6775...e03

• Liker 5
Skrevet

Det høres ut som dere har nok å tenke på de siste tre månedene, niese i krise som flytter inn, jul osv.

Å kalle ham smålig og en "ikke ordentlig mann" er å overdrive syns jeg.  Snakk skikkelig om det uten beskyldninger, hvordan gjør dere det med vinduet rent praktisk nå, skal du hente det, skal han, er det jobben han kvier seg for, er det pengene? Tenker han at andre ting bør prioriteres nå, eller har han bare utsatt det og glemt det litt og blir sur når du spør fordi han har dårlig samvittighet? 

Han har vel litt rett i at når dere uansett har venta to/tre måneder, haster det vel ikke sånn på dagen, har han mulighet til å skifte det nå hvis bare vinduet var kommet? Kan han gjøre det selv, eller må dere ha håndverker?

Anonymkode: 69c3a...254

Skrevet

Og, kjenner jeg blir provosert over kvinner som ikke kan ordne slikt på huset selv.

Jeg kan ikke bytte vinduer selv heller, men jeg kan Google og ringe! Hadde søren meg aldri latt barn sove i et rom med påvist mugg. 

Også regner jeg med at dere har vasket vekk muggen? 

Anonymkode: 18610...90c

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Merkelig holdning til mannen, mer redd for egen ræv en andres. Jeg hadde byttet vinduet selv, men absolutt latt han høre at han var en egoist.

Skrevet

Hadde byttet både vindu og mann. Han er ikke en god omsorgsperson som er villig til å utsette et barn for noe han mener er så farlig at han ikke er villig til å utsette seg selv for det. Du burde absolutt ordne dette, siden det er tydelig at det bare er du som vil få ting gjort her. Synes han er litt drittsekk. 

Anonymkode: 26e4b...0ad

• Liker 4
Skrevet

Seriøst, er alle sammen her snekkere? Kan virkelig alle som skriver her bytte et vindu på riktig måte? Noen skryter over evne her altså...

Anonymkode: 11c64...3af

• Liker 2
Skrevet

Det står mye mellom linjene her. Hvordan er Dette forholdet? Det høres ikke ut som der er mye kjærlighet, respekt eller lidenskap å spore. Er problemet virkelig vinduet, eller bør dere grave dypere? 

• Liker 1
Skrevet

Her bør dere skifte vindu asap. Og få alle barna på eget rom. Hvor blir det av deres kjærlighet og lidenskap i alt dette? 

Anonymkode: 21b40...960

Skrevet

Jeg forstår godt at du blir irritert og uten at jeg har noen kunnskap om mugg, så ville jeg nok tenkt det samme som deg; greit å få fiksa, men ingen hast.

Er også enig at det blir ekstra usmakelig når han først erklærer at dette haster og må fikses, men så ikke gjennomfører når det ikke er han selv som sover der. Haster liksom ikke så veldig da, hehe. Tenker at dette er litt typisk mamne adferd, ser ihvertfall ofte eksempler her hjemme på ting mannen erklærer at må fikses og dette skal han gjøre "i helga", men så blir det ikke gjort. Her har jeg konkludert med at grunnen til dette rett og slett dreier seg om mangel på kunnskap om planlegging, disponering av tid og at han rett og slett ikke ser hvor mye tid det går på å "bare være hjemme". Middag skal lages, unger skal aktiveres, det skal ryddes litt, legges sammen litt klær osv. Men om jeg spør han i et ledig øyeblikk om han kan gjøre sånn eller slik så gjør han det som oftest med en gang. 

Men det som virkelig er provoserende her er at han blir sur på deg når du spør han om han har ordnet det han jo selv har påpekt at må ordnes snarest mulig! 

Skrevet

Usj jeg synes han er kjempekjip og upålitelig. Hater folk som sier en ting og ikke gjør det. Muggen kan forøvrig spre sporer i hele huset kan du hilse din mann å si. Det er sporene som er giftige.

Anonymkode: 33614...e43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...