AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Spiser de makrell i tomat, leverpostei, gulost, magert kjøttpålegg, kaviar, ja helt vanlig «sunt», norsk pålegg? Har de aller fleste barn dom med glede spiser dette pålegget i barnehagen/ skolen og hjemme? Anonymkode: 82589...f45
Vera Vinge Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Blant mine barn og de jeg kjenner er dette vanlig pålegg på brødskiva, ja. På skolen og i barnehagen er det uansett ikke lov med søtt pålegg. Men barna mine får i blant en skive med syltetøy hvis de har spist en med "ordentlig" pålegg først. Har nugatti i ferier. 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Sønnen min spiser mest makrell i tomat og leverpostei. Kjøttpålegg liker han ikke. Han foretrekker sjokoladepålegg og syltetøy, men det har vi begrensninger på, så det blir mest av det sunne. Men ikke utelukkende nei. Anonymkode: 8b0d6...949 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Sønnen min elsker kaviar, ost, leverpostei, prim, kalkunkorv, smøreost, egg.. har ikke introdusert han for nugatti eller noe sånt pålegg. Føler han ikke trenger det enda, da han har hele livet på å spise sukker om det er det han vil. Samme med godteri, han har smakt en gang og det var på julaften siden han fikk litt i strømpen sin. Men han elsker banan, druer, eple, appelsin, mango osv.. så han trenger ikke godteri og sukker. han er snart 2. Anonymkode: 40785...fca 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Ja, men mine er bare 1 og 2år, så vi er enda ikke inne i de mest kresne periodene. Regner med det blir protester etter hvert. Søtt pålegg får de ikke på skiver her i hus. I mitt hode er det vaffelpålegg, eller hjemme hos besteforeldre- pålegg;). Anonymkode: 3a11f...c5c 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Kresent barn her, men leverpostei er blant favorittene. Han liker også ost og tubeost, men det er nok stort sett det. Problemet her er ikke at han ikke spiser sunn/vanlig mat, men at det blir veldig lite variert. Anonymkode: 3f708...c77 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Ja de gjør det. Og det gjør de barna som kommer på besøk også. Det er vel helt vanlig? Anonymkode: c0f94...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Har en som kun vil ha makrell i tomat og peanøttsmør. Hadde nok spist nugatti også, men det får h*n ikke. Den andre spiser alt. Anonymkode: 55724...963
Strange Doll Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Om det er det de får på skiven spiser de det. Får de tilbudet om nugatti sier de jo selvfølgelig ikke nei, men til hverdags går det mest i leverpostei, salami, skinke og hvitost. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 Min spiser alt, men det er heller ikke noe mål at han skal spise magert. En gutt i vekst tåler mer en bleikfeite voksne. Anonymkode: c0163...d03 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Vi er veganere, så mine barn spiser ikke noe av det du nevnte, men her går det i avokado, nøttesmør, hummus, vegansk smøreost, ellers lager jeg en del typ sunne bananpannekaker, kikertomletter, matmuffins, grøt osv - istedenfor brødskiver. I barnehagen har de vegansk pålegg som hummus, vegetarpostei, vegansk "skinke" og majones osv.. Anonymkode: 9f96e...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 Ja. Mine spiser ost, salami, leverpostei, makrell, kaviar, egg, kalkunkorv osv. Yngste vil helst ha syltetøy hvis han kan velge, så det får han iblant. Nugatti blir kun kjøpt inn til ferier. Anonymkode: 730a5...f4d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Hadde det, men nå nekter førstefødte å spise kaviar og minste nekter makrell. Førstefødte har samvær med en far som ikke evner å ha grenser, så der er det nugatti hele tiden og masse søppelmat så kanskje ikke så rart at han nekter mer og mer å spise sunne ting. Men da får han et problem etter hvert, for grensene mine gjelder her og spiser han ikke det han får så får han enten gå sulten eller spise skiva tørr. Anonymkode: 86f6f...a96 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 Ja, det er vel helt normalt det? Vi har sjeldent nugatti, kun til jul og påske. Syltetøy har vi en sjelden gang, men de spiser variert. De vet at de ikke kun skal spise syltetøy når vi har det. Alle tre spiser mye ost da, er vel ikke så veldig sunt med mye ost, men de er aktive barn i vekst så det legger jeg meg ikke bort i. 5 åringen vet så vidt hva nugatti er. Anonymkode: 264bf...aee
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 Syns det er så spesielt at syltetøy liksom har blitt et usunt pålegg! Siden min tid på barneskolen har det blitt strengt forbudt med syltetøy (inkl. hjemmelaget, sukkerfritt osv) på lik linje med sjokoladepålegg på matpakken... Men dansk salami med 50% fett og masse salt er liksom helt innafor? Når sønnen min spiser blåbærsyltetøy her så tar jeg det som en kjempeseier! Anonymkode: 40613...202 20
Alex_rude Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men mine er bare 1 og 2år, så vi er enda ikke inne i de mest kresne periodene. Regner med det blir protester etter hvert. Søtt pålegg får de ikke på skiver her i hus. I mitt hode er det vaffelpålegg, eller hjemme hos besteforeldre- pålegg;). Anonymkode: 3a11f...c5c Jada. Eller «hos venner» pålegg . Sånne barn som ikke får noenting søtt hjemme blir desperate . Å leter i skuffer og skap andre steder! Så dette blant venninner når jeg var barn å nå ser jeg det igjen i vennene til ungene våre. Slike barn er irriterende! De som ikke har slike strenge restriksjoner hjemme er ikke like desperat etter slike ting og velger oftere sunnere alternativ! 9
Alex_rude Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, Alex_rude skrev: Jada. Eller «hos venner» pålegg . Sånne barn som ikke får noenting søtt hjemme blir desperate . Å leter i skuffer og skap andre steder! Så dette blant venninner når jeg var barn å nå ser jeg det igjen i vennene til ungene våre. Slike barn er irriterende! De som ikke har slike strenge restriksjoner hjemme er ikke like desperat etter slike ting og velger oftere sunnere alternativ! Men nå er dine barn veldig små da.. la ikke merke til det før nå. Så de trenger jo ikke sånt helt enda ... men ikke bli en sånn nazi forelder! Det gagner ingen.. 3
Gjest Albbas Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 Sønnen min liker ikke de sunneste påleggene, som leverpostei eller makrell. Første året i barnehagen spiste han ikke pålegg i det hele tatt. Han liker ost, smøreost, servelat og salami. Og Sjokade og syltetøy. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke krangler om syltetøy, han får det når han vil. Hvis brødet er grovt syns jeg ikke det er sååå viktig om det er 10 gram syltetøy eller smøreost han har på,så lenge han liker å variere. De får syltetøy i barnehagen også.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 Ja, men spør en dag og sier de har skikkelig lyst på nugatti får de det. Vil de ha syltetøy med brunost (spesielt etter vi har bakt brød) så får de det. Det går mest i vanlig pålegg, og når det er normen så ser jeg ingen problem å gi litt etter med godt innimellom. Orkerikke hysteri. Anonymkode: 41091...b8c 11
Alex_rude Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er så spesielt at syltetøy liksom har blitt et usunt pålegg! Siden min tid på barneskolen har det blitt strengt forbudt med syltetøy (inkl. hjemmelaget, sukkerfritt osv) på lik linje med sjokoladepålegg på matpakken... Men dansk salami med 50% fett og masse salt er liksom helt innafor? Når sønnen min spiser blåbærsyltetøy her så tar jeg det som en kjempeseier! Anonymkode: 40613...202 Nekter de pålegg på skolen ? Det har jeg faktisk ikke hørt at de gjør her. Men uansett så smører jeg hva jeg måtte ønske på ungene mine sine matpakker! Skolen kan få bestemme når de innfører skolemat ! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå