AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Har mister 2 ganger nå på 8 månder, en spontanabort og eg MA , noen som har fått litt progresteron og blodfortynnende før de har mistet 3 ganger ? Anonymkode: b38e6...45b
Vestalinn Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har mister 2 ganger nå på 8 månder, en spontanabort og eg MA , noen som har fått litt progresteron og blodfortynnende før de har mistet 3 ganger ? Anonymkode: b38e6...45b Fikk progesteronstøtte av fastlegen etter å ha mistet tre ganger. En MA og to kjemiske/SA. Fant ut i etterkant at det egentlig bare var to (ved den ene av de var det trolig skyggestrek på gravidtest og ikke egentlig positiv). Det du kan gjøre er å spørre om du kan få måle progesteron hos legen vha blodprøve. Da er det viktig at du vet akkurat når eggløsning har skjedd (f.eks ved å ta temperaturen) og så møte opp og ta prøven midt mellom eggløsningsdato og datoen du forventer menstruasjon. Hvis du har eggløsning dag 14, er det naturlig å ta prøven f.eks dag 6 eller 7 når kroppens progesteronproduksjon er på topp (litt avhengig av hvor lenge det er til mensen). Får du lave verdier er det trolig god nok grunn til at en fastlege kan gi deg progesteronstøtte uten at du har mistet flere ganger. Legen ville ikke gi meg resept på blodfortynnende (Albyl E/Lavdose aspirin) kun av den grunn at han ikke er så kjent med det som behandlingsform. Han er forøvrig ikke så kjent med å behandle habituell abort. Evt kan du gå til en gynekolog privat. Jeg kjøpte lav-dose aspirin fra USA på iherb (81 mg, er ikke reseptbelagt i USA) men anbefaler ikke å gjøre det. Det er bedre å ha snakket med en gynekolog først og heller få Albyl E på resept fra gynekologen. Kan hende fastlege kan gi blodfortynnende. Det kommer litt an på legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå