Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt dårligste / verste kjøp til babyen din eller barna dine? (Utstyr, klær, etc...)

Selv kjøpte jeg et par Baby Banz til guttungen - han er straks 1 år. De funker jo - om de bare hadde fått sitte der de skal. Men, nei... med små barnehender forsvinner de like raskt av som de kom på... :ler:

Vel, vel... 199 kr her og 199 kr der.... :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Den gang min datter var liten kjøpte jeg en Simo sånn-høyttaler-greie-til-å-høre-når-babyen-gråter greie (aaargh - kommer bare ikke på hva det heter). Problemet var at jeg fikk inn en annen baby som gråt og gråt og gråt. Det var rett og slett grusomt. Og det bodde ingen babyer i nærheten heller... :o Heldigvis fikk jeg levert den inn igjen og byttet i noe annet. Kjøper ikke sånn igjen tror jeg.

Gjest Gjestemari
Skrevet

Stera sportsvogn, 3-hjuling. Fin å sjå på, men heilt elendig å håndtera etter hat barnet er litt større. Jenta mi var berre 5 mnd då me prøvde den, og me trudde dette var et kjempekupp til 2500 kr.

Skrevet

Jeg strikket flere nydelige babyantrekk i små størrelser. Brukte en formue på beste kvalitet babygarn i ull og bommull. Broderte på gjorde jeg, navnet hun skulle få, sydde på små blomster og sånn. Laget dynetrekk med monogram i aller minste størrelse.

Det meste var enten for lite for henne eller hun vokste ut av det før jeg rakk å få brukt det! De første ukene var vi rett og slett nesten bare inne og koste oss med godt med varme på (det var midt på vinteren og mange minusgrader), og hun brukte sånne små pysjer med føtter på.

Datterens babydukke (når hun blir stor nok til det om et par år) kommer til å ha verdens fineste garderobe :ler:

Skrevet

Jeg kjøpte noen søte gensere og noen utrolig upraktiske sparkebukser til nurket før det ble født. Nå vet jeg hva som funker. Store stive krager er ikke praktisk. Klær som vanskeliggjør tilgangen til en stinkende bleie er teit. Heldigvis hadde jeg ikke handlet så mye!!!

Skrevet

Gyngehest! Den er søt å se på, men de bruker den jo aldri..

Skrevet

Bæremeis. Dårlig kombinasjon med bekkenløsning. Ble brukt av pappaen noen få ganger.

:roll:

Skrevet

Til sønnen min kjøpte vi tummy tub.... Joda... det var vel den dyreste tilitersbøtta jeg noen gang har kjøpt :roll:

Til dattera mi kjøpte vi en tigergutt-baby gym.

Den er HELT håpløs. Det er som en stor bamse og babygym-tingene henger fra halen til tigergutt... eller dvs det gjør de ikke for det er helt umulig å få halen til å stå slik den skal stå, så dermed detter den ned i ansiktet til babyen i stedet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Rosa og hvite Nikejoggesko i størrelse 13....... :ler:

Gjest Violetta
Skrevet
Til sønnen min kjøpte vi tummy tub.... Joda... det var vel  den dyreste tilitersbøtta jeg noen gang har kjøpt  :roll:  

Hva er en tummy tub?

Gjest Gjesta
Skrevet

Er ikke det et sånt bittelite badekar...?

Skrevet

Den snørrsugeren fra apoteket har aldri vært populær å få opp i nesa, og aldri egentlig suget ut noe snørr når vi først har fått den oppi heller.

Gjest Tiny i.i.
Skrevet

BabyBjørn bæresele er brukt to ganger. Ble heldigvis kjøpt brukt for 150,-.

Sangenic bleiebøtte måtte kasseres, den stinket ut hele badet.

:roll:

Skrevet

Jeg kjøpte brystpumpe til rundt 800,- kr. I to lange ammeperioder fikk jeg aldri til å pumpe ut en dråpe. Ikke hadde jeg noe særlig bruk for det heller...

Skrevet

Dette var jammen en grei tråd for meg som straks venter mitt første barn!

Heldigvis har jeg ikke kjøpt noen tingene dere har nevnt her :ler:

Skrevet

Ikke sant! :ler:

Åja, brystpumpe var dårlig anvendte kroner. Pumping er ikke nødvendigvis så lett som man skal ha det til.

Babybjørn bæresele lånte jeg bare, det var dødstungt å bære babyen på brystet, kommer ikke til å kjøpe sånn.

Men BabyBanz er flittig i bruk av toåringen vår.

Skrevet

Men BabyBanz er flittig i bruk av toåringen vår.

Ja, men kanskje gutten vår ikke blir fullt så "klåfingra" med måndene som går.... og at brillene etter hvert får lov til å sitte der de er ment til å sitte... ;) Det hadde vært no'!

(Enn så lenge de passer da...)

Skrevet

Jeg kjøpte rådyre cowboystøvler og pilotjakke til min 2-åring. De ble brukt som "pynt" 3-4 ganger og så vokst ifra. Det var utrolig tøft på, men ikke noe hun kunne gå rundt i altså bare til pynt. Da surmula gubben over bortkasta penger.... He he. Jeg derimot var fornøyd og har noen skikkelig kule bilder av henne og skoene som et minne....

Skrevet
Dette var jammen en grei tråd for meg som straks venter mitt første barn!

Heldigvis har jeg ikke kjøpt noen tingene dere har nevnt her :ler:

Som en liten motvekt kan jeg fortelle at både bæremeis og BabyBanz er flittig ibruk til vesla på 10 mnd.

Og brystpumpen min er gull verd! Brukte den mye da jeg skulle bli kvitt en vrang brystbetennelse. Måtte tømme brystene helt, og hadde mer melk en vesla ville ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...