AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Jeg har to små gutter og begynner nå å vurdere å holde både meg og dem inne. Kun gå ut kun små turer og vaske hender på alle både før og etter vi har vært ute. Mannen pendler til Oslo hver dag, så han tenker å kjøpe en maske som går over hele ansiktet og renser luften. Altså, jeg tar ingen sjanser når det kommer til barna mine. Skjønner folk virkelig ikke alvoret av dette og hva som KAN veldig sikkert skje nå snart?! Alle jeg snakker med virker å ta dette ganske så med ro?! «Helt til det kommer til Norge.» Altså noen er jo de første som må få det i Norge også tenker alle å vente til noen får det i Norge? Mest egoistiske tankegangen jeg har hørt. Kan like gjerne være du eller jeg som er akkurat den første.. Og hvis det er en som får det påvist i Norge, så er det desidert flere enn én person som er smittet. For å si det sånn.. Anonymkode: 4ee88...1ae 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 31. januar 2020 Det er farligere å gi barna helseangst. Men dine barn lever vel definitivt i smittesonen for det uansett... Anonymkode: 7ba41...5d9 50
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Viruset er kun farlig for syke og svekkete folk. Panikk derimot.. Anonymkode: 8742b...da4 20
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Håper de stenger grensene ja. Mulig vi står overfor en ny svartedauen. Er jo pga all reisingen og innvandring slikt smitter fort. Hold dere hjemme i deres land. Anonymkode: 2e06e...e45 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Viruset er kun farlig for syke og svekkete folk. Panikk derimot.. Anonymkode: 8742b...da4 Deriblant barn. Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/epidemi-forsker-coronaviruset-trolig-mindre-farlig-enn-influensa/3423917301.html Anonymkode: 8742b...da4 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Deriblant barn. Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae Hvor har lest det? Anonymkode: 4bd33...701 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Et virus blir ikke mindre farlig av at man later som at det ikke er farlig. Dette er jo allerede krise. Bare fordi det ikke har spredt seg over hele verden enda (som det mest sannsynlig kommer til å gjøre), betyr det ikke at det ikke er krise. Det er jo mange mennesker dette er helt krise for allerede. Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae
Gjest Forumhei Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Virus og naturkatastrofer er jordens renselse system, ellers blir det for mange mennesker. Det kommer sikkert mere med årene.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deriblant barn. Tvert imot, ingen under 15 har blitt syke av dette viruset. Anonymkode: 5df78...f04 17
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tvert imot, ingen under 15 har blitt syke av dette viruset. Anonymkode: 5df78...f04 Hvor har du lest dette? Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 Dersom du hadde bodd i Wuhan, så ville jeg anbefalt deg å gjøre det du skriver i hovedinnlegget, men hallo, du bor i Norge, hvor det ikke er påvist et eneste tilfelle av dette viruset (det gjelder også resten av Skandinavia), så ro deg ned. Blir det samme tilstander her som i Kina, da kan du handle. Ellers er det hysteri og overreaksjon. Anonymkode: 3e26a...d20 10
enkefru Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 – De som har dødd, har stort sett vært de eldste, som ofte har bakenforliggende sykdommer. Det er nesten ikke alvorlige tilfeller blant barn under 15 år. Det er i all hovedsak få tilfeller blant de yngste, sier Mamelund. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GlePl/epidemi-forsker-wuhan-viruset-trolig-mindre-farlig-enn-influensa 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 Man aner ikke hvor lenge dette viruset kommer til å herje. Så nei, her lever vi som vanlig både barn og voksne. Anonymkode: 09dc0...0b5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du hadde bodd i Wuhan, så ville jeg anbefalt deg å gjøre det du skriver i hovedinnlegget, men hallo, du bor i Norge, hvor det ikke er påvist et eneste tilfelle av dette viruset (det gjelder også resten av Skandinavia), så ro deg ned. Blir det samme tilstander her som i Kina, da kan du handle. Ellers er det hysteri og overreaksjon. Anonymkode: 3e26a...d20 Og det tror du virkelig kommer til å fortsette sånn? Anonymkode: 4ee88...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, Fjugur skrev: – De som har dødd, har stort sett vært de eldste, som ofte har bakenforliggende sykdommer. Det er nesten ikke alvorlige tilfeller blant barn under 15 år. Det er i all hovedsak få tilfeller blant de yngste, sier Mamelund. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GlePl/epidemi-forsker-wuhan-viruset-trolig-mindre-farlig-enn-influensa «Stort sett» er dessverre ikke godt nok for min del. Dessuten er det en sannsynlighet at viruset kan mutere og bli mye mer alvorlig. Selv om det allerede selvfølgelig er veldig alvorlig. Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae 1
enkefru Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: «Stort sett» er dessverre ikke godt nok for min del. Dessuten er det en sannsynlighet at viruset kan mutere og bli mye mer alvorlig. Selv om det allerede selvfølgelig er veldig alvorlig. Ts. Anonymkode: 4ee88...1ae Skjønner at her råder følelsene, så en kommer ikke så langt med fornuft (eller fakta). Du får bare holde deg inne og håndtere følelsene dine som best du kan. 25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du hadde bodd i Wuhan, så ville jeg anbefalt deg å gjøre det du skriver i hovedinnlegget, men hallo, du bor i Norge, hvor det ikke er påvist et eneste tilfelle av dette viruset (det gjelder også resten av Skandinavia), så ro deg ned. Blir det samme tilstander her som i Kina, da kan du handle. Ellers er det hysteri og overreaksjon. Anonymkode: 3e26a...d20 Problemet er jo nettopp det at man venter til situasjonen blir ekstrem. For å forhindre må man begynne FØR det blir ekstremt og alvorlig. Alvorlig er det jo allerede. Anonymkode: 4ee88...1ae
enkefru Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo nettopp det at man venter til situasjonen blir ekstrem. For å forhindre må man begynne FØR det blir ekstremt og alvorlig. Alvorlig er det jo allerede. Anonymkode: 4ee88...1ae Skjønner at her råder følelsene, så en kommer ikke så langt med fornuft (eller fakta). Du får bare holde deg inne og håndtere følelsene dine som best du kan 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det tror du virkelig kommer til å fortsette sånn? Anonymkode: 4ee88...1ae Det er INGEN grunn til å reagere slik som du gjøre når det ikke er én eneste person som er smittet i hele Skandinavia. Til og med noen få smittede burde ikke lede til en slik reaksjon. Det er helt andre tilstander i Wuhan og tiltakende de har iverksatt er legitime. Gjør det du (forhåpentligvis) alltid gjør, vær nøye med hygiene, spesielt håndhygiene. Anonymkode: 3e26a...d20 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå