AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Jeg er redd dette stresser gutten min for mye med 60/40 når han ikke er 2 år en gang. Mange, deriblant faren mener at han blir vant til det, men det har gått 7 mnd nå og jeg ser ikke en gutt som er godt vant. Det startet med at gutten kun viste følelser hos meg. Hos pappa var han alltid glad og fornøyd, hos meg var det mye gråt og sinne. Nå etter jul har det blitt til at barnet har dårligere språk etter dagene hos pappa. I tillegg gråter han oftere om natten. Far nekter å gi fra seg tid han har med barnet, vi har hatt runder på fvk som ikke hjelper. Han har hatt cosp-kurs som han sier han ikke fikk noe nytte av. Men er det slik at gutten har det vondt hos meg siden alt dette kommer hos meg? Burde han vært mindre hos meg? Skal sies at hos far farter de rundt hele tiden, mens her er det litt roligere. Hver dag før legging leker vi 1t tid med hans favorittleker også har vi stelling før 30 min med bok på senga. Far er dårlig på å lese gutten, tror ofte barnet er frisk når han faktisk er veldig syk. Det er veldig mye jeg har reagert på med far, han virker veldig fjern hele tiden og selv har jeg aldri sett han flink med barnet. Anonymkode: 8d300...c25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Høres ut som en stressreaksjon. Det virker ikke sunt for et så lite barn å ha to forskjellige hjem. Anonymkode: 03de2...135 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en stressreaksjon. Det virker ikke sunt for et så lite barn å ha to forskjellige hjem. Anonymkode: 03de2...135 Det er jeg klar over, da må jeg satse på rettens vei om far ikke forstår det snart. Men retten viser jo tegn til å oftere stemme 50/50. Og fvk her er farsvennlige Anonymkode: 8d300...c25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Jeg tror ingen så små barn har godt av å være 40/60 50/50 el. grunnen til at han utagerer mer med deg, vil jeg tro kommer av at han er mer trygg på deg, lettere for han å få ut frustrasjonen sin. At ikke far leser så mye for han tror jeg ikke gjør så mye for et så lite barn, det er en veldig koselig ting, men ikke avgjørende for språket. Mulig far ikke snakker så mye med han? Vond situasjon du er i, håper dere får løst dette. Anonymkode: 95a8e...8f1 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ingen så små barn har godt av å være 40/60 50/50 el. grunnen til at han utagerer mer med deg, vil jeg tro kommer av at han er mer trygg på deg, lettere for han å få ut frustrasjonen sin. At ikke far leser så mye for han tror jeg ikke gjør så mye for et så lite barn, det er en veldig koselig ting, men ikke avgjørende for språket. Mulig far ikke snakker så mye med han? Vond situasjon du er i, håper dere får løst dette. Anonymkode: 95a8e...8f1 Sånn som etter helgen som var nå så falt han nesten 10 mnd bakover i tid. Ban kan si ordet smokk, men etter helgen så kalte han det ble ganske uforstående så jeg måtte gjette meg frem. Flere og flere ord blir dårligere etter å ha vært hos pappa. Anonymkode: 8d300...c25
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Går barnet i barnehagen? Merker de denne forskjellen? Hvorfor har far tatt kurs? At barnet slipper løs følelsene kan bety at han er tryggere hos deg, men trenger ikke. Anonymkode: 1e8f7...61b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går barnet i barnehagen? Merker de denne forskjellen? Hvorfor har far tatt kurs? At barnet slipper løs følelsene kan bety at han er tryggere hos deg, men trenger ikke. Anonymkode: 1e8f7...61b Far ble anbefalt kurs. De forteller om mye rart fra fars dager, så de ser forskjell. Anonymkode: 8d300...c25
Tessa12 Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ingen så små barn har godt av å være 40/60 50/50 el. grunnen til at han utagerer mer med deg, vil jeg tro kommer av at han er mer trygg på deg, lettere for han å få ut frustrasjonen sin. At ikke far leser så mye for han tror jeg ikke gjør så mye for et så lite barn, det er en veldig koselig ting, men ikke avgjørende for språket. Mulig far ikke snakker så mye med han? Vond situasjon du er i, håper dere får løst dette. Anonymkode: 95a8e...8f1 Det står at far leser barnet for dårlig, ikke noe ned om han leser for han eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Stressreaksjon. Selv voksne mister språk og hukommelse når de er i langvarige situasjoner med overbelastning. Du bør sørge for å kontakte fagfolk om dette med en gang. Barnet er i en utrolig sårbar fase utviklingsmessig, og fortsetter det slik vil det få langt alvorligere utfall. Anonymkode: 02382...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå