Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har nå vært mange runder hos kiropraktor (som jeg har gått hos siden jeg var 14 år) og vært på mr som viser slitasje i ryggen, noe som gjør veldig vondt og jeg sliter ofte med å sove. Jobber innen helse hvor jeg går på harde gulv og løfter tunge pasienter hele dagen. 

Kiropraktoren min mener derfor at jeg skal starte en prosess med omskolering og at jeg skal kontakte lege og nav.. Men hvordan fungerer det? Jeg er helt avhengig av å ha penger å leve for liksom, har ikke råd til å kun gå på skole, og ikke aner jeg hva jeg liksom skulle "blitt".. Kan noen forklare meg litt prosessen og hvor jeg skal starte? 

Anonymkode: fc914...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forresten 32 år gammel.. 

-ts

Skrevet

Du starter med å kontakte lege. Nav må ha bekreftelse fra lege på at du har behov for hjelp pga helsa. Så start der.

Anonymkode: e31b7...e32

Skrevet

Enig i ovenstående, begynn hos kiropraktor og lege, og få dokumentert så mye som mulig. Deretter går du til NAV med dette. Jeg ville nok sagt meg enig i kiropraktoren din, om det begynner å bli så store plager at du sannsynligvis ikke kan stå i yrket til pensjonsalder, er det lurt å ta omskolering før heller enn siden. Mye bedre å gjøre det nå mens du er relativt ung enn å vente til 50+ og du da kanskje -må- slutte i jobb. 

Anonymkode: 7de84...2ba

Skrevet

Du kan få aap under utdanning, 66% av lønn, og dekket skole via nav. Ta kontakt med fastlege og be om møte med nav. Kanskje du er heldig og slipper gå sykemeldt 1 år før aap og start på omskolering. 

Anonymkode: 9dae1...d0f

• Liker 1
Skrevet

Hm okei, får bare bestille meg en legetime da å høre hva hun sier 😊 tusen takk for svar ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...