Gå til innhold

Hvorfor har mange butikker sluttet med de bærbare korgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har butikkene byttet ut disse korgene? Noen butikker har begge deler, og der er de gamle (de små man bærer) desidert mest populære.

Skjønner greia hvis man kjøper en 4 pakning med pepsi max (da er det like greit med handlekorg), men ellers er det jo stress å måtte bøye seg hele tiden for å legge varene kurven.

Noen som vet hvorfor butikkene har sluttet med de bærbare korgene? 

Anonymkode: 41f14...eea

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Frankenstein1
Skrevet (endret)

Kanskje fordi de er større, noe som lurer folk til å kjøpe mer. Eller kanskje fordi folk bare er for late til å bære kurven med mat i, skjønt, i butikkene jeg er i er også de gamle kurvene mest populære. Håper ikke de forsvinner helt..

Edit: kanskje også fint for de som har sykdom av noe slag og ikke orker å bære kurvene, å ha et alternativ til de store vognene..

Endret av Frankenstein1
Skrevet
8 timer siden, Frankenstein1 skrev:

Kanskje fordi de er større, noe som lurer folk til å kjøpe mer. Eller kanskje fordi folk bare er for late til å bære kurven med mat i, skjønt, i butikkene jeg er i er også de gamle kurvene mest populære. Håper ikke de forsvinner helt..

Edit: kanskje også fint for de som har sykdom av noe slag og ikke orker å bære kurvene, å ha et alternativ til de store vognene..

Det er utelukkende pga dette. Ved å kunne trille kurven er det ikke så tungt om en hiver oppi noe mer. Om hver kunde i snitt hiver bare en ekstra ting oppi, kan en tenke seg hva dette vil si for omsetningen i en butikk på årsbasis.

Anonymkode: 935d7...ec7

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utelukkende pga dette. Ved å kunne trille kurven er det ikke så tungt om en hiver oppi noe mer. Om hver kunde i snitt hiver bare en ekstra ting oppi, kan en tenke seg hva dette vil si for omsetningen i en butikk på årsbasis.

Mens mange lar være å ta kurv og heller bare kjøper det man MÅ ha og dropper alt annet. 

Anonymkode: 0837e...96f

• Liker 6
Skrevet

Ingen av de tre matbutikkene i mitt nærområde har sluttet med bærbare handlekurver. De tilbyr begge deler, både den som trilles og den som bæres.

Anonymkode: d8b60...92b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens mange lar være å ta kurv og heller bare kjøper det man MÅ ha og dropper alt annet. 

Mitt svar er selvsagt forbeholdt de som faktisk bruker trillekurven.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg har endr opp med å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Frankenstein1 skrev:

Men hva med de andre som har sykdom som sliter med å bøye seg? feks ryggproblemer

Tviler på at det er grunnen.

Skrevet

Min lokale Rema har bare store kurver med hjul, såpass store at de ikke er noe særlig å bære. Ikke vasker de dem heller, det ligger bøss og handlelapper i alle omtrent. Gidder nesten ikke handle der lenger på grunn av det. 

Gjest Frankenstein1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med de andre som har sykdom som sliter med å bøye seg? feks ryggproblemer

Tviler på at det er grunnen.

Vel, vanskelig å tilfredsstille alle. Men jeg tror heller ikke at det er grunnen, det er nok for å tjene penger.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mhm, merker selv når jeg blir nødt til å ta en sånn trillekurv at det kjennes enklere å bare ta med en ekstra ting eller to.. men biter det i meg.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, Meadow skrev:

Min lokale Rema har bare store kurver med hjul, såpass store at de ikke er noe særlig å bære. Ikke vasker de dem heller, det ligger bøss og handlelapper i alle omtrent. Gidder nesten ikke handle der lenger på grunn av det. 

Samme her. Kiwi har fortsatt de bærbare.

Skrevet

Jeg bruker nesten alltid bærekurv, hater å trille rundt med vogn.  Gjør det bare om jeg skal handle mye.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk sant. Om jeg bare skal handle noen få matvarer og bærbar kurv ikke er tilgjengelig så dropper jeg kurv og bærer matvarene i armene, som igjen betyr at jeg absolutt ikke kjøper noe unødvendig. 

Anonymkode: 894f7...e49

• Liker 3
Skrevet

Sikkert bare for å få folk til å kjøpe mer, men det irriterer meg. Likte de andre bedre, disse trillekurvene blir så store og upraktiske. Hvis jeg virkelig skal storhandle, tar jeg jo en vogn.

Skrevet

Veldig Irriterende! 

Anonymkode: 6decf...0dc

Skrevet

kjempetiltak, for da går jeg uten kurv og handler kun det jeg kan bære. sparer masse penger 😁

Skrevet

Jeg er såppass høygravid nå at tanken på å bøye meg langt ned i en dyp kurv er helt uutholdelig. Unngår butikker som ikke har bærekurv. 

Anonymkode: 40dba...459

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er faktisk sant. Om jeg bare skal handle noen få matvarer og bærbar kurv ikke er tilgjengelig så dropper jeg kurv og bærer matvarene i armene, som igjen betyr at jeg absolutt ikke kjøper noe unødvendig. 

Anonymkode: 894f7...e49

Dere er nok i mindretall. Tallene fra butikken jeg jobber i er iallefall helt klare: jo større kurv som er tilgjengelig, jo høyere blir antall varer per kunde i snitt. Det utgjør en del millioner i året skulle jeg tro. 

Anonymkode: eb784...7ac

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere er nok i mindretall. Tallene fra butikken jeg jobber i er iallefall helt klare: jo større kurv som er tilgjengelig, jo høyere blir antall varer per kunde i snitt. Det utgjør en del millioner i året skulle jeg tro. 

Anonymkode: eb784...7ac

Butikken du jobber i har ikke liten kurv altså? 

Skrevet

Disse trillekurvene er de verste. Problemet er når man kommer fram til kassen. Da må man bøye helt ned til gulvet for hver vare som skal scannes. Jeg unngår de som pesten. Da er det bedre med handlevogn. Man slipper å bøye seg så langt ned når man skal legge varene på kassa.

Anonymkode: cd7fd...933

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...