AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Hva kommer opp på plagiat kontroll? Får jeg plagiat hvis jeg endrer på alle setningene, men at innholdet fortsatt er det samme? Hilsen jente på vgs:) Anonymkode: 97bec...a73
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Skriv oppgaven din selv, ellers blir du tatt for juks. Anonymkode: af660...d2b 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Du skal ikke finne opp kruttet på nytt, så innholdet blir fortsatt det samme selv om du bruker dine egne ord og formuleringer. Det vil si at du skal gjenfortelle et tema på en sånn måte at de som leser det ser at du har forstått temaet. Men det holder ikke å omformulere setning for setning, du må fortelle om hele temaet på en helt annen måte enn det som står i boka. Anonymkode: b1079...c04
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Pass på å referere hyppig. Anonymkode: e21c1...7eb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Hvis du endrer på alle setningene (betydelig) vil du ikke bli tatt i automatisk plagiatkontroll. Den ser på likhet mellom tekster, ikke på innholdet. Men hvis det er åpenbart at du *burde* ha referert til noen, men ikke gjør det, vil det også være plagiat, og er noe sensor vil se. Hvis du tenker å bruke en annens besvarelse, f.eks fra et tidligere år, kan læreren også kjenne den igjen ut fra innholdet. Skriv oppgaven din selv! Anonymkode: e26ad...532
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Så krasse folk var her da. Det er vel ikke snakk om at ts skal kopiere antar jeg, men jeg skjønner godt at ts lurer på hvor denne grensen går, jeg. Som en bruker sa, du kan ikke finne opp kruttet på nytt. Innholdet vil jo være det samme, siden det tross alt er et spesifikt tema du skal snakke om. Det beste er om du klarer å lese noe, for å deretter skrive det med dine ord. Det viser Også at du har forstått temaet Anonymkode: 24261...5e6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Du skal på en måte skrive det som andre har skrevet før, men med egne ord! Ikke bare byttet ut ord i sendinger, men omformulere det. Jeg bruker å lese det kildene sier og så skiver jeg det som om jeg skulle prøvd å forklare det samme til en som ikke har lest kildene. Anonymkode: fbe7b...419 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du endrer på alle setningene (betydelig) vil du ikke bli tatt i automatisk plagiatkontroll. Den ser på likhet mellom tekster, ikke på innholdet. Men hvis det er åpenbart at du *burde* ha referert til noen, men ikke gjør det, vil det også være plagiat, og er noe sensor vil se. Hvis du tenker å bruke en annens besvarelse, f.eks fra et tidligere år, kan læreren også kjenne den igjen ut fra innholdet. Skriv oppgaven din selv! Anonymkode: e26ad...532 Mener du at hun skal forske på temaet og selv komme fram til sin egen konklusjon, eller hva mener du? Selvfølgelig bruker man pensumlitteratur eller andre kilder for å besvare en oppgave, jeg tror ikke læreren forventer noe annet. Dersom man lærer om kildebruk på vgs (husker ikke om man gjør det allerede der) så skriver man opp kilden, uavhengig av hvor egenformulert teksten er. Man skal alltid henvise til hvor man har fått faktaopplysningene fra. Anonymkode: b1079...c04
mmd Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 https://studenttorget.no/index.php?artikkelid=13905
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 På 31.1.2020 den 14.07, AnonymBruker skrev: Mener du at hun skal forske på temaet og selv komme fram til sin egen konklusjon, eller hva mener du? Selvfølgelig bruker man pensumlitteratur eller andre kilder for å besvare en oppgave, jeg tror ikke læreren forventer noe annet. Dersom man lærer om kildebruk på vgs (husker ikke om man gjør det allerede der) så skriver man opp kilden, uavhengig av hvor egenformulert teksten er. Man skal alltid henvise til hvor man har fått faktaopplysningene fra. Anonymkode: b1079...c04 Selvsagt mener jeg ikke det. Les innlegget mitt. Anonymkode: e26ad...532
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Jeg satt meg skikkelig inn i temaet og kunne det bra. Jeg så ikke noe problem i å bruke noen av setningene fra noen av tekstene rundt omkring på nettet fra lignende oppgaver. Tenkte at det viktigste var innholdet og at jeg hadde lært og satt meg inn i temaet. Jeg er ikke så glad i å lese en tekst også skal jeg forklare med egne ord, for da mister jeg endel detaljer. Det var mye av grunnen til at jeg kopierte litt. Ble tatt i plagiat kontrollen, men fikk heldigvis ikke stryk, mye grunnet at jeg hadde skrevet noe med egne ord og det var en meget bra oppgave. Anonymkode: 96c50...bb0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 I dag har man teknologi (AI - Kunstig intelligens) som kan omformulere setninger og ord, slik at du kan bare kopiere en hel tekst, så ordner det resten. Bare synd ingen som jeg kjenner til har utviklet den enda. Anonymkode: 96c50...bb0
stan Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Etqtrikswforeåromgåaplagiatjkontrollierwå erstatte alle mellomrom med hvite bokstaver. Slik det er gjort i linja øverst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå