Gå til innhold

Burde man få pengene refundert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal legge ut dette.. 

Men på grunn av coronaviruset og det pågående spredningen og usikkerheten vil man da kunne håpe på å få pengene refundert for flybilletter/ cruise billetter fra Norge til Kiel f.eks? Da tenker jeg på billetter som i utgangspunktet ikke kan avbestilles.

Tenker at dette er en unntaks grunn for avbestilling, og at det kanskje ikke er så lurt å reise utlands i store folkemengder? 

Anonymkode: b6e69...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre myndighetene aktivt fraråder reisen kommer du ikke til å få noen erstatning. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men på grunn av coronaviruset og det pågående spredningen og usikkerheten vil man da kunne håpe på å få pengene refundert for flybilletter/ cruise billetter fra Norge til Kiel f.eks? Da tenker jeg på billetter som i utgangspunktet ikke kan avbestilles.

Til Tyskland? Hell no.

Skrevet

Jeg sjekket nettopp reiseforsikringen min, og der sto det at det måtte være et epidemisk/pandemisk utbrudd i det landet/et av landene vi skal reise til, for å få avbestilt.

Sjekk reiseforsikringen din :)

Anonymkode: b5511...ad1

Skrevet

De fleste selskaper gir ikke kompensasjon eller erstatning ved Force Major. Som vil bli brukt i dette tilfellet med den internasjonale helse krisen. Bruker å stå i informasjonen man plikter å lese før man inngår avtalen. 

Anonymkode: b075d...730

Skrevet

Tenker generelt på utlandsreise, da jeg har en venninne som har bestilt seg flybilletter til Spania om en mnd tid, og "tanten" min skal egentlig på kiel tur til uken. Usikker på om disse turene blir noe av nå da..

Det må være kjipt å ha brukt masse penger på reise, også er det samtidig ganske stor risiko ved å skulle dra. 

Anonymkode: b6e69...dd2

Skrevet

Tviler på at man vil få pengene tilbake, men det skader jo ikke å ringe inn å høre? 

Anonymkode: e8490...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...