AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #21 Skrevet 1. februar 2020 20 timer siden, Strange Doll skrev: Min forrige ble tatt med katastrofesnitt istedenfor tang og det hadde endt så mye bedre for både meg og barnet om de hadde brukt tang! baby var langt nede, noe som resulterte i en rift og ekstremt blodtap. Legene vet hva de driver med, de gjør det beste for deg og baby Legene vet jo tydeligvis hva de driver med hvis de tok feil valg på deg? Innlegget ditt er svært selvmotsigende. Anonymkode: e4602...78e 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #22 Skrevet 1. februar 2020 Ikke les ting på nett som skremmer deg. Under den ene fødselen min sank brått verdiene for babyen. Jordmor dro i snora, og det tok ikke ett minutt før det var oppmot 10 mennesker inne på fødestua. Alle presenterte seg til meg og sa kjapt sin rolle. Jeg ble svært effektivt, men tydelig, informert om hva som kom til å skje. Og de var krystallklare på at barnet var så langt nede, og måtte ut NÅ, så det var uaktuelt å bruke minutter på å få oss til operasjonen. Det hele var en så trygg opplevelse at jeg aldri ble redd. Jeg følte meg så godt ivaretatt. Og det var helt imponerende hvor organiserte de var, hvor godt de alle jobbet sammen. Nå slapp jeg tang/vakuum fordi rett etter legen hadde laget et lite snitt og satt klar med tanga, så kom det ei skikkelig pressrie, og den fikk ut barnet. Men jeg, som hele tiden hadde fryktet revning, skjæring og tang, fikk et helt nytt syn på det hele. Og jeg gikk min neste fødsel totalt fryktløst i møte. Helsevesenet vårt er fantastisk.♥️ Anonymkode: ac451...7bf 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #23 Skrevet 1. februar 2020 Har selv født et barn med vakuum. Ingen skader på verken barnet eller meg. Var godt bedøvet på forhånd med bl.a. epidural, og fikk et kontrollert klipp. Det var vondt, men det gikk veldig bra. Anonymkode: 77418...1a9 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 Min mor trengte hjelp med tang og vakuum når jeg ble født. Jeg har ingen skader😅🥳, eneste er at jeg hadde en ganske langt hode den første timen😂 (sett bilder, men mamsen sa etter en time var jeg «normal» igjen). Hun revnet under fødselen, fått varige skader. MEN dette er over 30 år siden. Jeg hadde en frykt for dette ved mine fødseler, men da fikk jeg beskjed om at dette var de blitt bedre på med årene å at jeg ikke skulle bekymre meg. Men hadde barnet mitt sittet fast på vei ut å måtte ha hjelp hadde jeg ikke nølt med å bruke disse hjelpemiddelene!. Har en kusine som har et barn som ikke kom «fort» nok ut å har fått senskader av dette. Det er nok mer skadelig å ikke få ut baby vil jeg tro enn bruk av disse. Anonymkode: 2318d...ea7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #25 Skrevet 1. februar 2020 Ved første fødselen jeg hadde ble det brukt vakum, årsaken var at når jeg hadde pressrier så presset jeg baby slik at hun kom utover. Men mellom pressriene så gled baby tilbake. Derfor fant de ut at de skulle bruke halvkopp som de kalte det, de festet vakumet på baby sitt hode slik at baby ble holdt på plass og ikke gled tilbake mellom pressriene. De dro henne ikke ut men hjalp meg ved å holde henne slik at jeg slapp å gjøre hele jobben om og om igjen. Hun fikk ikke et blåmerke, bare var litt rød der hvor sugekopper satt i et døgn nesten. Legen som satte sugekopper var dyktig, hun sa før vi satte i gang at det var veldig viktig at jeg gjorde som fortalt og at jeg ikke måtte presse før tiden var inne osv. Anonymkode: e4570...9e0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #26 Skrevet 1. februar 2020 Min første reaksjon når jeg skjønte det skulle bli vakuum var å si «nei det vil jeg ikke» å prøve å protestere. Så tror jeg at det tok 5 sekunder før jeg skjønte at det er for sent ved det tidspunktet - sa bare «ikke fortell meg noe av det dere gjør og bedøve GODT» og de gjorde som jeg sa. Jeg lå med lukket øyne og så sa de bare plutselig «press» og så kom baby på brystet. Har uken kjent noe av vakuum eller klipp. Lokalbedøvning hjelper! Av alle ting i fødselen var det en av de ting som var minst traumatiske eller skumle faktiskt. Anonymkode: ce2c1...d1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå