Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en jobb, og vært på opplæring to dager. dette er en jobb hvor jeg ikke fikk så mye jobbtid. I dag fikk jeg tilbud om en annen jobb jeg har mer lyst på og som har mer stillingsprosent. Jeg har ikke skrevet kontrakt med den jobben jeg allerede er på , og føler de kanskje har tenkt til å anta at opplæringen skal være fritt arbeid, som egt ikke er lov vel? men det går greit. 

Uansett, jeg lurer på om det er grusomt av meg å ringe i morgen til jobben og si at jeg har fått tilbud om en jobb, og takke for deres tid. Og ikke komme i morgen på den siste opplæringen? Er dette slemt. har skikkelig klump i magen, og gruer meg fordi jeg føler meg sleip og til bry, men samtidig er jeg jo avhengig av mer jobb, og vil helst tenke på meg selv først. hva synes dere?

Anonymkode: 7d66b...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv kontrakt på den jobben du vil ha før du avlyser noe.

• Liker 4
Skrevet
Just now, bttb said:

Skriv kontrakt på den jobben du vil ha før du avlyser noe.

skal skrive kontrakt på mandag. føler det er dårlig gjort å bruke tiden til denne jobben når jeg da ikke skal fortsette?

Anonymkode: 7d66b...7df

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes du skal si opp, og droppe å komme dit.
Etter loven er det ikke egentlig lov, for dere har en avtale, selv om den ikke er skriftlig. Du har dermed en oppsigelsestid etter loven. Men de kommer ikke til å ta deg til retten for dette. Si helt ærlig at du har fått et bedre tilbud, og at den jobben ikke passer for deg. Det kan bli ganske dårlig stemning, men du trenger vel ikke referansen?

Anonymkode: 438c2...16e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tatt jobben jeg hae mest lyst på. Kjipt å si det til der du er nå, men hvus du ikke har kontrakt enda så... 

Enig i at du bør få kontrakten i orden før du "sier opp". 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...