Cecilie82 Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 (endret) Nærmer meg 40år. Starter med en hunkrem, ellers har det lenge blitt bare minerals medium beige. Isadora bronzing powder 45 og bodyshop bronze shade warm glow. Av og til blir det camilla pihl sunset glow. Kan godt fornyes og bli bedre. Prøvde Lancom fundation teint miracle 02 var ingen hit. Hva bruker dere? glad i glød uten at det blir formye. Føler jeg må påføre mer i løpet av dagen. Har noen erfaring med setting pudder/spray Endret 30. januar 2020 av Cecilie82
annebanane Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Til hverdags bruker jeg bare mascara. Mac extended play gigablack funker best på mine etter en del prøving. Utover det slenger jeg på litt av dette til ulike tider: *Kicks hydrating primer/smashbox primer stick *Smashbox studio skin foundation (kun litt på røde områder) *Urban Decay all nighter concealer *Diverse øyenskygger (stort sett colourpop) Resten er en god mix der lite er faste produkter. Prøvde forresten setting spray noen ganger. Det har liten effekt på meg. Skal jeg derimot ha fult ansikt med sminke må det litt pudder til for at det ikke skal av i varmen, men føler det blir så tykt lag at det sjeldent skjer. 1
Cecilie82 Skrevet 30. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2020 3 minutter siden, Moonwalker skrev: Til hverdags bruker jeg bare mascara. Mac extended play gigablack funker best på mine etter en del prøving. Utover det slenger jeg på litt av dette til ulike tider: *Kicks hydrating primer/smashbox primer stick *Smashbox studio skin foundation (kun litt på røde områder) *Urban Decay all nighter concealer *Diverse øyenskygger (stort sett colourpop) Resten er en god mix der lite er faste produkter. Prøvde forresten setting spray noen ganger. Det har liten effekt på meg. Skal jeg derimot ha fult ansikt med sminke må det litt pudder til for at det ikke skal av i varmen, men føler det blir så tykt lag at det sjeldent skjer. Har du et pudder å anbefale?
annebanane Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 10 minutter siden, Cecilie82 skrev: Har du et pudder å anbefale? Husker ikke her og nå hvilket jeg har (så sjeldent brukt blir det. Haha), men det går i ulike som er rimelige og transparent siden jeg tar det over foundation og ikke vil ha ekstra farge. Jeg er veldig lys, så farge i pudderet kan raskt bli rare fargeflekker i ansiktet. 1
SPOCA Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Mascara. Og noen ganger hudkrem om jeg husker det. På sommeren bruker jeg solkrem.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Vi er like gamle.Noe av det viktigste er grunnlaget. Jeg bruker 1-2 serum og en god krem. Peeler jevnlig. Tarte poreless primer. Dior foreverglow foundation. Elisabeth arden ceramiede lift concealer. Laura Mercier setting powder. Kate von D countouring. Morphey palett rouge. Highlighter fra Becca. Brynprodukter fra Mac. Alt mulig av øyeskyggepaletter, her har jeg en samling. Bruker øyeskygge på tilpasset kost som liner. Mascara fra Diorshow. Settingspray fra Urban Decay. Anonymkode: 428e6...42f
Hjertefisk Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Jeg er fan av en naturlig, glødende look så her brukes mesteparten av pengene på hudpleie. 🙂 av sminke bruker jeg Maybelline dream satin bb-cream med litt transparent pudder på toppen. Den kjennes helt herlig ut på huden. Ser fresh og naturlig ut. Litt krem rouge i kinnene. Bronzer på sommeren. Så bruker jeg som oftest gyldne- eller ferskentoner på øyelokkene. Gjerne med litt shimmer. Mascara og Brynspenn. Hvis du ikke har prøvd pudder før så prøv rimmel sin insta fix & matte translucent powder. Den er knallgod. 2
^^Belle^^ Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Til hverdags bruker jeg primer, pudderfoundation, blush, vippeprimer, maskara og brynspenn. Tester ut primer fra Makethemake som heter Niacinamide Soft Focus Primer. Liker at den fukter så godt! Ellers pudderfoundation fra Make Up For Ever eller Everyday Minerals, blush fra en haug med ulike merker (favorittene er fra Smashbox og Kiko), vippeprimer fra Essence, maskara fra Kiyo (begge de to sistnevnte er superbillige på lyko.no) og litt diverse brynspenner og Dip Brow fra Anastasia. Har ikke helt funnet den rette der. Når jeg skal sminke meg noe mer, blir det i tillegg solpudder fra Essence, øyenskyggeprimer fra Smashbox, øyenskygge hovedsakelig fra Smashbox og eyeliner (bruker svart eller mørk øyenskygge). Settingspray fungerer ikke på min hud. Det beste settingpudderet jeg noen gang har prøvd (og det begynner å bli ganske mange - huden min blir veldig fet utover dagen!) har jeg funnet på Normal faktisk. Det heter MUA Luxe Colour and Correct Balancing Kit og er helt fantastisk. Koster omtrent ingenting. Fant ut etter at jeg hadde brukt opp min første boks at det også er en grønn concealer i underetasjen. 2
Cecilie82 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er like gamle.Noe av det viktigste er grunnlaget. Jeg bruker 1-2 serum og en god krem. Peeler jevnlig. Tarte poreless primer. Dior foreverglow foundation. Elisabeth arden ceramiede lift concealer. Laura Mercier setting powder. Kate von D countouring. Morphey palett rouge. Highlighter fra Becca. Brynprodukter fra Mac. Alt mulig av øyeskyggepaletter, her har jeg en samling. Bruker øyeskygge på tilpasset kost som liner. Mascara fra Diorshow. Settingspray fra Urban Decay. Anonymkode: 428e6...42f Var ikke like lett å eventuelt få tak i alle de produktene😉
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 (endret) Foundation infallibel Loreal 24 hour/ Maybelline Dream Urban Cover , Concealer Radiance reveal fra Bourjois, pudder fra Elf sheer tint, Bronser fra Nars og Physcians Formula, Blush fra The Balm eller Essence, Blinc Eyebrowmousse, Maybelline micro brow pencil og topper det med Isadora Colormatic eyepen så jeg får farget brynshårene litt mer, Øyeskyggeprimer fra Nyx, Shimmerskygge i en sjampagnefarge fra Loreal, Gelliner fra Maybelline, hvit eyeliner på våtkanten fra Isadora, Maskara False Lash den orginale fra Max Factor, Finishinpowder for litt glød fra Hourglass Ambient Lighingpowder i Dim Light. Alt dette bruker jeg daglig. Dropper primer og settingspray til daglig, bruker nok sminke. Endret 31. januar 2020 av Apocalypte
Blingblingtahei Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Bruker Idun norrsken foundation blandet med min hudkrem, ca 50/50,holder hele dagen. Så litt farge i kinnene, en blanding mellom dus rosa og peach, bare litt da jeg syntes det fort blir for mye. Så øyebryntpen, har en fra loreal Paris brow artist xpert, den har så lik farge som min egen og passer meg så bra, aldri funnet noen som passer så bra. Også bruker jeg Idun mascara. Jeg har sensitiv hud og øyne som vanligvis tåler sminke dårlig, men Idun funker for meg og kan sminke meg hver dag uten at det er noe problem. Om jeg bruker foundation uten å blande en ut så syntes jeg den for det første dekker altfor godt pluss blir veldig tørr i ansiktet, sprekker opp. Når jeg blander blir den veldig fin og ser naturlig ut 😊
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 Bruker Bare minerals foundation til daglig, med tarte shape-tape concealer. Hoola bronzer til vanlig, gjerne litt blush når jeg pynter meg. Bruker øyenskygge daglig, liker å eksperimentere med farger og looks. Mye urban decay. Bruker winged liner, fra nyx. Markerer bryna med enten nyx brynspenn eller brynspudder. Anonymkode: 3b302...027 1
Cecilie82 Skrevet 3. februar 2020 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker Bare minerals foundation til daglig, med tarte shape-tape concealer. Hoola bronzer til vanlig, gjerne litt blush når jeg pynter meg. Bruker øyenskygge daglig, liker å eksperimentere med farger og looks. Mye urban decay. Bruker winged liner, fra nyx. Markerer bryna med enten nyx brynspenn eller brynspudder. Anonymkode: 3b302...027 Hvilken Hoola bronzer har du. Veldig fine de da.
Cecilie82 Skrevet 3. februar 2020 Forfatter #14 Skrevet 3. februar 2020 Ser mange bruker fundation istede for pudder som jeg bruker. Hvilken fargenyanse går dere for
Jojo jojo Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, Cecilie82 said: Ser mange bruker fundation istede for pudder som jeg bruker. Hvilken fargenyanse går dere for Man bør helst bruke en foundation som matcher hudtonen, slik at det ser penest ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 Bruker solkrem, concealer under øynene, pudder, litt rouge og fyller brynene litt med brynpudder. Til fest legger jeg til litt bronzer & highlighter + maskara og eventuelt noe på leppene hvis jeg skal ta den helt ut. Liker det så naturlig som mulig. Anonymkode: c8872...ed7 1
Trish Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 Jeg syns Rimmel instafix setting spray er veldig bra
CabinCruiser Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Jeg har et godt hudpleieregime og føler ikke lengre behovet for å dekke ansiktet mitt med pudder eller foundation hele tiden. Det gjør bare huden stygg, syns jeg. Til hverdags blir det ofte hudpleieprogram fra ZO, mascara, øyebrynssminke og evt eyeliner og litt bronzing. Jeg har et NKD counturing palete som jeg bruker mye av. Har også liqid foundation 01 fra bare minerals, og den er altså ordentlig heldekkende. Det er kun festsminke for meg. Har compact powder fra bare minerals i 01 eller 02 også, denne er grei å kunne børste over ansiktet etter en helg med dårlig hudpleierutine og mye snop og lite søvn. Concealer i o1 eller 02 også. Bruker wonderbrau i autum, og har en hel haug med forskjellige brynspenner, i mørke farger. Jeg er jo ca den hviteste kvinnen på jorda, så er ikke sikkert at fargene mine passer til andre. Jeg var en ordentlig pynte og sminkejente i hine hårde dager, og det er nok ikke så mange vanlige kvinner som har eller har hatt så mye sminke som meg. Vi snakker ikke èn sminkeveske her, vi snakker om hundrevis av lipglosser, paletter og øyeskygger etc. Mine favorittmerker er bare minerals, jane iredale og MAC produkter. De siste årene har jeg blitt veldig opptatt av at produkter ikke skal være dyretesta og styrer derfor unna verstingene. Jeg kjøper heller ikke billigprodukter, man kan si hva man vil, men det ER forskjell på produktene, og de billigmerkene får øynene mine til å svi. Jeg anbefaler å gå på en KICKS eller MAC eller makeupstore og få valgt ut noen produkter til egen hudtype. Du får også prøvepakker sånn at du slipper å øse ut 400,- på en foundation du aldri mer kommer til å bruke. Å bruke riktige sminkeprodukter har også mye å si for hvor bra huden din blir. Kakete eller prikkete foundation er jo ikke pent, ei heller når den er 3 hakk mørkere enn deg selv fordi man tror man ser solbrun ut av det... Endret 3. februar 2020 av CabinCruiser 1
Cecilie82 Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #19 Skrevet 7. februar 2020 Så det jeg leser er at fundation er å foretrekke fremfor pudder🙂
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #20 Skrevet 7. februar 2020 Vanvittig hvor mye sminke norske kvinner bruker. Anonymkode: d982a...24a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå