Gå til innhold

Trene på helsestudio med 6 uker gammel baby i bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som ikke klarer å forholde seg til klokka og avtaler,  så vil jeg noe så må jeg løse det selv.

Får helt makk av å ikke få trent. Har ikke trent siden september pga bekken osv osv

Nå kjenner jeg at jeg bare må få rørt på meg. Jeg blir ikke kjempevarm og svett av å kun trene styrke. 

Burde ikke det gå greit? Han sover i den likevel.

Anonymkode: e818b...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke trygt å trene styrke med baby i bæresele, og et helsestudio vil ikke la deg gjøre det heller. Men mange steder har mammatimer der du kan ta babyen med inn, eller barnepass. 

Anonymkode: 50c18...d69

• Liker 39
Skrevet

Nei, ta heller med baby på en type gruppetrening som tillater det. 

Anonymkode: 33af0...25b

• Liker 4
Skrevet

Tenker du på hvilken støy det kan være der for små nye ører?

Du får bruke ungen som vekt og trene hjemme slik som funky Gine.

Anonymkode: 12a5c...5cb

• Liker 12
Skrevet

Sats hadde hvertfall før timer der man tok med babyen inn på trening, og så har de barnepass. 

Anonymkode: 04892...fb4

• Liker 2
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

De fleste sentrene har mamma og barn trening for folk i permisjon. Man kan starte etter fødsel. Ellers så ville jeg satset på barnepassen.

Anonymkode: f60af...b60

• Liker 5
Skrevet

Det kan du ikke gjøre 🙄 Som flere sier, se om det er mor og baby timer, og barnepass, så får du litt alenetid 👍

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at du savner bevegelse, men du trenger ikke et studio til det. Søk på youtube, det er mange gode videoer der med hjemmetreninger. Jeg trente hjemme i mine permisjoner- jogget med vogna, styrkeøkter hjemme med lette vekter, stepbenk, elastiske treningsstrikk, slynge. Kjørte ofte sirkel/ tabata økter. Hvis du legger opp en god treningsrutine hjemme nå kan du fortsette med det når baby blir større og kryper rundt (da kan du ikke ta babyen med på senteret). Hvis du virkelig vil, får du det til 🙂

Anonymkode: d2bc1...9bb

• Liker 5
Skrevet

Må jo være mye bedre å enten trene hjemme med ungen som vekt, eller høre med studioet om de har barnepass/om du får ha med deg vogna inn så kan baby ligge i den. 

Anonymkode: 7ced7...d92

• Liker 3
Skrevet

Irriterende for andre som vil koble ut også.

Anonymkode: e0f13...160

• Liker 6
Skrevet

Det er en grunn til at det er barnepass, og hvis det ikke er barnepass er det 14-16 års aldersgrense for å trene på de fleste gym. På et gym jeg trente en gang, var det en mor med en liten baby som la ut et pledd i frivektrommet med masse babyleker og lot barnet være der. Et under den ungen ikke ble knust av noen manualer

• Liker 4
Skrevet

Hva er det du skal trene med babyen på magen? Vil tro det er forferdelig ubehagelig for babyen å bli ristet rundt sånn. Kan du ikke trene hjemme når babyen sover?

• Liker 6
Skrevet

Ville heller valgt et tidspunkt veldig få mennesker trener på og hatt baby i bilstol. 

Jeg hadde med babyen de første månedene under forelesninger (avtale med lærer) men sørget for at han sov den timen jeg var der. 

Anonymkode: f6d0a...9a4

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Det går helt fint å trene med babyen din i bæresele! Jeg har ei venninne som var med på gruppetimer hvor de trente med babyen sin i bæresele, og babyene storkoste seg visst og mange av de sovnet visst også! Det beste de vet er jo å være inntil mammaen sin. Og det er vel ikke noe bedre å bli bysset i søvn mens mamma trener? Hun som hadde de gruppetimene som venninnen min var med på har visst lagd et online kurs i det også. Kengufit heter det!

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Renatesen89 said:

Det går helt fint å trene med babyen din i bæresele! Jeg har ei venninne som var med på gruppetimer hvor de trente med babyen sin i bæresele, og babyene storkoste seg visst og mange av de sovnet visst også! Det beste de vet er jo å være inntil mammaen sin. Og det er vel ikke noe bedre å bli bysset i søvn mens mamma trener? Hun som hadde de gruppetimene som venninnen min var med på har visst lagd et online kurs i det også. Kengufit heter det!

Da er det jo spesifikke treningstimer og type trening. Du tar ikke en 6-ukers baby med deg i bæresele for å trene Tabata eller Crossfit osv. 

Anonymkode: 28853...f59

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Renatesen89 said:

Babyen det er snakk om er tre år gammel nå, og sitter mest sannsynlig ikke i bæresele lengre.

Anonymkode: 2dfb6...57a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sats har Minisats flere steder hvor de passer baby fra 6 uker +. Kunne det vært noe? 

Eller se om bydelen tilbyr noe barseltrening. Vi har det (gratis) ukentlig her jeg bor og det er et veldig godt tilbud. 

Anonymkode: d91bb...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller hatt babyen i vogna 😊 og prøvd å gå når den sover 

Anonymkode: 3f575...6f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sats har Minisats flere steder hvor de passer baby fra 6 uker +. Kunne det vært noe? 

Eller se om bydelen tilbyr noe barseltrening. Vi har det (gratis) ukentlig her jeg bor og det er et veldig godt tilbud. 

Anonymkode: d91bb...2a5

Dette er en tre år gammel tråd...

Anonymkode: 3e779...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...