Gå til innhold

Har du erfaring med Xenical?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du brukt Xenical? Tenkte jeg skulle spørre legen min om det når jeg skal dit på torsdag. Men jeg trenger å høre fra noen som har erfaring. Fungerer det? Har du fått bivirkninger? Hvor mye har du gått ned i vekt?

Håper noen svarer

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er de de grønne tablettene?

som koster rundt 1000lappen?

Skrevet

Jeg har brukt Xenical on-off i et halvt år. Brukte det i tillegg til at jeg gikk på Grete Roede så de hadde egentlig ingen effekt siden jeg spiste magert - men de virket jo slik at jeg visste at jeg ikke kunne spise særlig fet mat.. for da må man på toalettet :-) Syns det var et veldig godt hjelpemiddel for å lære hva som er riktig og feil å spise. De hjalp meg til å f.eks sløyfe smør på brødskivene, fete sauser og majones på rekene.

Når jeg f.eks spiste makrell i tomat eller annen fet fisk lot jeg bare være å ta xenical til det aktuelle måltidet men det virker i kroppen ihvertfall en dag etter man har tatt de slik at man får svi hvis man faller for fristelsen til å skeie ut.

Veldig fornøyd med tablettene og opplevde heller ingen bivirkninger annet enn at kroppen sa fra hvis maten ble for fet.

Skrevet

Jeg har ikke den store erfaringhen selv, men samboeren min har gått ned 30 kilo med dem.

Ingen vidunderkur, men som Nana sier, det hindrer deg i å spise mye fett. Samtidig fjerner det 30% av det fettet du faktisk får i deg..

Gjest nysjgerrigggg
Skrevet

er de de tablettene som får en til å bæsje "fett"?

Skrevet
er de de tablettene som får en til å bæsje "fett"?

Jepp

Gjest gjest 0
Skrevet

Da har nok søsteren min misforstått bruken av de..

Hun brukte de for å fjerne fettet i maten hun spiste, hun endret ikke kostholdet og fløy derfor på do i et sett...

Ikke gikk hun ned noe særlig heller så hun har byttet til reductil i stedet som der ut til å fungere bedre.

Gjest nysgjerriggg
Skrevet

Jepp

Ja, disse har jeg prøvd.

gikk ikke ned noe jeg. bortsett fra at jeg bæsjet "fett" og når jeg prompet så bæsjet jeg på meg. :oops:

Skrevet

Ja, disse har jeg prøvd.

gikk ikke ned noe jeg. bortsett fra at jeg bæsjet "fett" og når jeg prompet så bæsjet jeg på meg. :oops:

Da har du ikke gjort endringer i kostholdet ditt.

Som sagt det er ingen vidunderkur..

Gjest nysgjerrigggg
Skrevet

Da har du ikke gjort endringer i kostholdet ditt.

Som sagt det er ingen vidunderkur..

''

jo. jeg gjorde endringer i kostholdet mitt jeg.

for meg var dette bortkastet penger. jeg dreit jo bokstavelig talt ut pengene...

Kjipt å måtte gå å knipe for å holde igjen hele dagen.

Skrevet
Da har nok søsteren min misforstått bruken av de..  

Hun brukte de for å fjerne fettet i maten hun spiste, hun endret ikke kostholdet og fløy derfor på do i et sett...  

Ikke gikk hun ned noe særlig heller så hun har byttet til reductil i stedet som der ut til å fungere bedre.

Hvordan har hun tenkt til å holde vekten når hun ikke går på piller lenger, om hun ikke skal legge om kostholdet sitt?

Skrevet
jo. jeg gjorde endringer i kostholdet mitt jeg.

for meg var dette bortkastet penger. jeg dreit jo bokstavelig talt ut pengene...  

Kjipt å måtte gå å knipe for å holde igjen hele dagen.

Da tror jeg ikke du har gjort NOK endringer. Det er jo egentlig ganske logisk...

Hvis fettet kommer ut igjen, er det jo igjen mindre inne i deg. Hvis du da ikke går ned i vekt, må jo inntaket fortsatt være altfor stort.

Dessuten er det viktig å huske at xenical ikke har noen effekt på karbohydrater.

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvordan har hun tenkt til å holde vekten når hun ikke går på piller lenger, om hun ikke skal legge om kostholdet sitt?

Spør du meg så spør jeg deg... :roll:

Men hun går hos lege pga depresjon. De siste årene har hun sikkert lagt på seg rundt 30 kilo pga det, og hun har bare gjort det legen har bedt henne om. Mulig han synes hun først skal komme igang med vektnedgangen før hun må konsentrere seg om å legge om kostholdet sitt siden hun har mer enn nok å ta tak i fra før.

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på xenical, men det hjalp ikke noe. Jeg spiste alt for magert til å forbrenne ned noe. går på Grete Roede nå og det går fint. jeg også dreit i buksa om jeg prompa. om je tok par flak med potetgull på lørdagen eller noe sånt.

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...