Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 44 år. Gift og to barn. Før barna kom til verden var hun svært interessert i sex og vi hadde det nesten daglig. Etter barna kom, og det er 10-12 år siden, er det jeg som tar initiativ og vi har sex ca 1 gng i uken. Jeg syntes det er for lite og hun syntes igrunn det også, men har alltid en unnskyldning. Trøtt, sliten, stresset, klør eller annet. Det passer liksom aldri. Har prøvd å snakke med henne, men det ender alltid uten noe spesielt. Hun sier hun er klar over det, men virker som hun ikke vil gjøre noe med det.

Vi jobber mye begge to, følger barn på aktiviteter og hun er flink hjemme også. Jeg prøver også bidra. 

Jeg er ikke ute etter sex hver dag, men litt oftere. Og at hun også tar initiativ. 

Jeg blir frustrert av alle unnskyldninger. Hun klarer liksom alt annet, og nedprioriterer oss i mine øyne. 

Jeg har egentlig gitt opp, og drømmer nå om et forhold som ikke bare er AS familien, men faktisk er kjærlighetsforhold. 

Vet at jeg ofrer mye om jeg går, og vil innerst inne ikke det. Men hvor lenge skal man holde ut? 

Anonymkode: f36cf...e8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kanskje vurdere hele prosjektet. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Har dere tatt en skikkelig prat om dette? Kan dere begynne på nytt? Feks date litt og gjøre forholdet litt mer spennende? Ikke heng deg opp i sex, men i intimitet. Hvis det ikke er liv laga og kona di ikke ønsker å jobbe for forholdet, hadde jeg pakket kofferten min og begynt ett nytt liv. 

Hjelp hverandre med alt, gjør ting sammen og le sammen. Et godt forhold blir aldri bra hvis den ene parten vil mer enn den andre, og man går i motsatt retning. Ta ansvar for ditt eget liv. 

Skrevet

1 gang i uken er ikke sjeldent men helt gjennomsnitlig.  Her er vi 28 og ligger en gang i uken. Det er selvsagt anderledes enn de første årene hvor vi var nyforelsket og lå hver dag og det tok litt tid før jeg ble vant til det, men halvhjertet tømme-seg sex 5 ganger i uken ødelegger ens forhold til og utbytte av sex. Nå vet ikke jeg med hun men som dame selv blir jeg mye mer genuint tent av å ligge en gang i uken og få det som en ordentlig seanse enn å bare gjøre det for å gjøre det. Trenger du en release har du høyrehånden og skal ikke bruke kona som sædconteiner. Hvis du dedikerer ordentlig med tid til foreplay og hennes orgasmer så vil sex være mer givende for henne enn å bare være bøtta du forventer å tømme deg i. Om du vil hun skal ta mer initiativ så sørg for as orgasmene kommer på ei perlesnor

Anonymkode: 686aa...367

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 gang i uken er ikke sjeldent men helt gjennomsnitlig.  Her er vi 28 og ligger en gang i uken. Det er selvsagt anderledes enn de første årene hvor vi var nyforelsket og lå hver dag og det tok litt tid før jeg ble vant til det, men halvhjertet tømme-seg sex 5 ganger i uken ødelegger ens forhold til og utbytte av sex. Nå vet ikke jeg med hun men som dame selv blir jeg mye mer genuint tent av å ligge en gang i uken og få det som en ordentlig seanse enn å bare gjøre det for å gjøre det. Trenger du en release har du høyrehånden og skal ikke bruke kona som sædconteiner. Hvis du dedikerer ordentlig med tid til foreplay og hennes orgasmer så vil sex være mer givende for henne enn å bare være bøtta du forventer å tømme deg i. Om du vil hun skal ta mer initiativ så sørg for as orgasmene kommer på ei perlesnor

Anonymkode: 686aa...367

TS her. En gang i uken er forsåvidt ok, men det føler jeg kommer av at jeg tar initiativ til det. Sjelden hun tar initiativ. Når vi først har sex er den fantastisk og hun får også orgasme hver gang. Du har rett i at sexen er mye bedre med noen dager pause, men for meg er en uke lenge, og vi hadde det ikke slik før. Jeg føler hun har tid og anledning til alt annet, og at intimitet og forholdet bruker vi tid på om det er tid og energi igjen. Det er for meg feil. Forholdet må pleies for å få energi til alt annet også. Som nødløsning må man ty til høyrehånda innimellom, men hvorfor skal man det når man er så kåt på kona som jeg er🤣 Da er det liksom ikke det man egentlig vil. 

Skrevet

Hun er i ferd med å synke inn i kjerringrollen dessverre. Mange kvinner gjør lite aktivt for å ha lyst på sex, lysten og følelsene går bare gradvis over. Du må hjelpe henne, gjør unna de arbeidsoppgavene du vet hun pleier å gjøre, slik at hun ikke hele tiden har praktiske oppgaver å tenke på. Morsrollen vokser seg stadig større i livet hennes, etter hvert så trives hun med å bare være en fredelig og snill mor. 

Anonymkode: 3330f...a81

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 44 år. Gift og to barn. Før barna kom til verden var hun svært interessert i sex og vi hadde det nesten daglig. Etter barna kom, og det er 10-12 år siden, er det jeg som tar initiativ og vi har sex ca 1 gng i uken. Jeg syntes det er for lite og hun syntes igrunn det også, men har alltid en unnskyldning. Trøtt, sliten, stresset, klør eller annet. Det passer liksom aldri. Har prøvd å snakke med henne, men det ender alltid uten noe spesielt. Hun sier hun er klar over det, men virker som hun ikke vil gjøre noe med det.

Vi jobber mye begge to, følger barn på aktiviteter og hun er flink hjemme også. Jeg prøver også bidra. 

Jeg er ikke ute etter sex hver dag, men litt oftere. Og at hun også tar initiativ. 

Jeg blir frustrert av alle unnskyldninger. Hun klarer liksom alt annet, og nedprioriterer oss i mine øyne. 

Jeg har egentlig gitt opp, og drømmer nå om et forhold som ikke bare er AS familien, men faktisk er kjærlighetsforhold. 

Vet at jeg ofrer mye om jeg går, og vil innerst inne ikke det. Men hvor lenge skal man holde ut? 

Før barna kom til verden var hun intrs. i sex og dere hadde sex nesten daglig.  Etter barna  kom, det er 10-12 år sidan har ting endret seg.    Du føler at 1 gong i uken er forlite,og det synes hun også men har alltid en "unnskyldning" at hun føler seg trøtt og sliten.   

Nå ber du lesere på KG  om råd , og her en nok svaret entydig om at du bør vurdere å komme deg utav av forholdet.

Dere jobber  mye begge 2 og mye aktiviteter i tilknytting til fritidsaktiviteter m/ barna.    Med andre ord er dere komt inn i den tradisjonelle familieboblen mange barnefamilier opplever.   Fysikken og kjemien (psykiske / fysiske) henger ofte saman, og mange kvinner er nok ofte i dårligere fysisk  form en menn.  Dette gjir seg også utslag i at de blir ofte fortere fysisk /psykisk utslitte.  en menn.  Personer som jobber innen omsorgsektoren bruker mye energi av seg selv. overfor andre.  

Du blir  sur og gretten fordi du ikkje får nok sex, og   det har selvsagt smitteeffekt og hun blir sur og gretten over maset om sex.    

Du har tydelegvis eit større sexbehov en dama, og hun føler tydelegvis ikkje lenger behov for sex like ofte som du.  Dere  bør komme fremtil eit kompromiss som begge er tjent med.

Kanskje bør dere også belage dere på en omstilling, og sette av mer tid til  hverandre.   Kanskje har dere behov for litt avlastning  ifra barna, og overlate dem til besteforeldre, venner , etc. så dere kan reise på en etterlengta ferie saman el.l 

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Høres ikke ut som du ofrer så mye om du går, du elsker tydelig ikke din kone.
Og alt som er viktig i ditt forhold, er sex. 

Så da foreslår jeg at du bare går, og finner en knullepartner. 

Anonymkode: 9d318...7c3

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilket grunnlag trekker du din  konklusjonen ?     

TS har vel ikkje skrevet noe om at HAN ser på sexen som det aller  viktigeste, men blir fustrert over alle hennes unnskyldningene.  Hun styrer på samtidig som han  føler hun  nedprioriterer sexen og den  intime  delen m/ en rekke unnskyldninger .       

Dersom det ligg ein følelsesmessig sperre bak hennes manglende initiativ så bør hun vere så voksen at hun gjir tilbakemelding om det.  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
16 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

På hvilket grunnlag trekker du denne konklusjonen ?

Hele HI. 
"jeg får bare sex en gang i uken, så da vurderer jeg seff å forlate kone og barn"

• Liker 1
Gjest Middelmådig
Skrevet

Du kan vel seriøst ikke vurdere å gå fra kona di på bakgrunn av at hun ikke tar initiativ til sex når dere har et helt liv sammen, barn og sex en gang i uken?? Er du klar over hvor privilegert du er? Setter du egentlig pris på din kone og familien din i det hele tatt? Jeg føler du ikke gjør det og at kanskje det kan være en av grunnene til at din kone ikke er like ivrig på intimiteten som deg. 
Jeg forstår at det er sårt for deg altså, ikke misforstå meg. Du føler ikke hun prioriterer deg. 
Mitt tips er å fortelle henne at du savner intimiteten mellom dere, at du føler den forsvinner i praktiske gjøremål. UTEN at du får det til å handle om sex. Sex er for deg et uttrykk for kjærlighet, intimitet og «et oss sammen». Kanskje din kone også savner «et oss sammen» men ikke uttrykker det gjennom sex. Så om du setter på dagsorden «la oss finne tilbake til oss sammen» gjennom at dere prioriterer tid sammen, en date, middag, spa, massasje, gjøre noe sammen som en konsert eller noe gøy, så vil nok kjærestefølelsene komme mer tilbake. Kanskje fører det til mer sex, kanskje ikke. Men jeg lover deg, det som dreper sexlyst mer enn noe annet hos en kvinne, er forventningen om å måtte stille opp på sex man ikke er keen på. Innstill deg på å være kjæreste og gjøre gøye ting sammen og vær god med din kone, sett pris på henne og det hun gjør for familien, si det tydelig. Da vil hennes varme følelser for deg blusse opp og dere finner tilbake til dere som kjærester. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Middelmådig skrev:

Du kan vel seriøst ikke vurdere å gå fra kona di på bakgrunn av at hun ikke tar initiativ til sex når dere har et helt liv sammen, barn og sex en gang i uken?? Er du klar over hvor privilegert du er? Setter du egentlig pris på din kone og familien din i det hele tatt? Jeg føler du ikke gjør det og at kanskje det kan være en av grunnene til at din kone ikke er like ivrig på intimiteten som deg. 
Jeg forstår at det er sårt for deg altså, ikke misforstå meg. Du føler ikke hun prioriterer deg. 
Mitt tips er å fortelle henne at du savner intimiteten mellom dere, at du føler den forsvinner i praktiske gjøremål. UTEN at du får det til å handle om sex. Sex er for deg et uttrykk for kjærlighet, intimitet og «et oss sammen». Kanskje din kone også savner «et oss sammen» men ikke uttrykker det gjennom sex. Så om du setter på dagsorden «la oss finne tilbake til oss sammen» gjennom at dere prioriterer tid sammen, en date, middag, spa, massasje, gjøre noe sammen som en konsert eller noe gøy, så vil nok kjærestefølelsene komme mer tilbake. Kanskje fører det til mer sex, kanskje ikke. Men jeg lover deg, det som dreper sexlyst mer enn noe annet hos en kvinne, er forventningen om å måtte stille opp på sex man ikke er keen på. Innstill deg på å være kjæreste og gjøre gøye ting sammen og vær god med din kone, sett pris på henne og det hun gjør for familien, si det tydelig. Da vil hennes varme følelser for deg blusse opp og dere finner tilbake til dere som kjærester. 

Ditt innlegg  tolkes  slik at HER forsøker du å skyve hele ansvaret over på HAN.

Hun "styrer på "samtidg som  han føler at hun nedprioriterer samlivet (inkl.sexen) fremfor mye annet. 

Kan det vera at hun styrer på, og bruker det som en slags unnskyldning for å slippe sexen ?

Blir alt hun "styrer med " sett på  ifra begge som en prioritert oppgave,   for å holde samlivet funksjonelt. ?

Menn og kvinner har ofte ulik holdning til prioriterte oppgaveri  eit hjem, og kanskje kan kvinner vere så ærlige å innrømme at de ofte bruker sex som eit slags pressmiddel for å få innfri noen krav? 

Det å prioritere å  forbygge eit  samliv er begges ansvar, men de  har tydelegvis ulik holdninger til hvordan dette best skal ivaretas.    De lever tydelegvis i hver  sin følelsesmessige boble og må forsøke å stikke hull på den.

Er heilt enig i at å  ha overskudd til  sex hver dag kan høres mye ut når ein  har barn, og  hektiske dager på jobben.  Enkelte dager kan det  vera deilig å bare sette seg  slappe av utan å føle noen  som helst slags forpliktelser m/ sexfriedager o.s.v.   For meg hørest det ut som dama er ekstremt "stresset" og det er en underliggende psykisk årsak som ligg til grunn.    Kanskje takler hun ikkje noen utfordninger på jobben, og  det problema kan vera samensatte.    

Endret av Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Etter å ha lest om dette og lignende i flere tråder så er det helt enkelt fordi hun har ingen libido lengre. Hormonprevisjonen hun går på har ødelagt sexlivet deres. Jeg sier ikke jeg vet at dette stemmer, men jeg skulle tro det er høyst sannsynlig.

Endret av bloody
Gjest Middelmådig
Skrevet
5 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Ditt innlegg  tolkes  slik at HER forsøker du å skyve hele ansvaret over på HAN.

Hun "styrer på "samtidg som  han føler at hun nedprioriterer samlivet (inkl.sexen) fremfor mye annet. 

Kan det vera at hun styrer på, og bruker det som en slags unnskyldning for å slippe sexen ?

Blir alt hun "styrer med " sett på  ifra begge som en prioritert oppgave,   for å holde samlivet funksjonelt. ?

Menn og kvinner har ofte ulik holdning til prioriterte oppgaveri  eit hjem, og kanskje kan kvinner vere så ærlige å innrømme at de ofte bruker sex som eit slags pressmiddel for å få innfri noen krav? 

Det å prioritere å  forbygge eit  samliv er begges ansvar, men de  har tydelegvis ulik holdninger til hvordan dette best skal ivaretas.    De lever tydelegvis i hver  sin følelsesmessige boble og må forsøke å stikke hull på den.

Er heilt enig i atå ha overskudd til  sex hver dag kan høres mye ut når ein  har barn, og  hektiske dager på jobben.  Enkelte dager kan det  vera deilig å bare slappe av utan å føle noen  som helst slags forpliktelser m/ sexfriedager o.s.v.

Ikke totalt hans ansvar, så klart. Tror heller ikke han leste mitt svar på den måten. Men nå er det jo en gang sånn at det er han som klager og ikke er fornøyd med situasjonen. Jeg kom kun med et tips om hva han kan gjøre, som muligens kan bedre det. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Ja det kan jo hende at hun prioriterer å holde huset ryddig og rent, fremfor å ha sex hver dag. Fy henne. Det setter han sikkert ikke pris på, for han får ikke nok sex. 

27 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Hun setter kanskje middag på bordet, hver dag, fremfor å ha sex? Det burde være en prioritert oppgave fra begge. Det er nemlig en del av samlivet deres. 

27 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Kanskje menn snart kan innrømme at de IKKE ser husarbeid som ting som må gjøres, fordi det blir jo alltid gjort! Også skjønner dem ikke at enkelte kvinner er for slitne, etter jobb, aktiviteter med barn, husarbeid, matlaging... 

Her nytter det ikke å legge skylden på noen, for vi vet for lite. Men det å ville gå fra sin ektefelle, fordi man bare får sex EN gang i uken, er ikke et tegn på at man elsker sin ektefelle! 
Det er et tegn på egoisme, i mine øyne. 

• Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, Middelmådig skrev:

Ikke totalt hans ansvar, så klart. Tror heller ikke han leste mitt svar på den måten. Men nå er det jo en gang sånn at det er han som klager og ikke er fornøyd med situasjonen. Jeg kom kun med et tips om hva han kan gjøre, som muligens kan bedre det. 

De fleste trådinnlegg her på KG som handler om samlivsproblem gjir en ensidig vinkling av problema .   Det handler ofte om å forsøke å  se ting utifra eit nøytral synsvinkel.     

Det kan  ofte  reises spørsmål om mange   innledet eit forhold  "kun" på sexuelle  premisser, og de har oversett mange andre utfordringer, og de har  vert  ekstremt blåøyde når de innledet eit forhold.   Og det kan reises spørsmål om hvilke forventninger mange  har til ansvarsfordeling i  samlivet           

Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er urimelig å fremstille det dithen at en person er bare ute etter sex fordi han sier at han ikke har tenkt å unnvære sex. 

Hvis du hadde dame som hadde helt ukontrollert pengebruk og satte dere begge lenger og lenger ned i gjeld, så kan du forlate det forholdet uten at noen skal påstå at "du er bare ute etter penger" eller at "alt som er viktig i ditt liv, er penger".

Skrevet

Er det viktig å ha et kjærlighetsforhold til partner, er det mindre smart å få barn sammen. Det ødelegger alt, dessverre. Ofte permanent.

Anonymkode: c6b24...451

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan jo hende at hun prioriterer å holde huset ryddig og rent, fremfor å ha sex hver dag. Fy henne. Det setter han sikkert ikke pris på, for han får ikke nok sex. 

Hun setter kanskje middag på bordet, hver dag, fremfor å ha sex? Det burde være en prioritert oppgave fra begge. Det er nemlig en del av samlivet deres. 

Kanskje menn snart kan innrømme at de IKKE ser husarbeid som ting som må gjøres, fordi det blir jo alltid gjort! Også skjønner dem ikke at enkelte kvinner er for slitne, etter jobb, aktiviteter med barn, husarbeid, matlaging... 

Her nytter det ikke å legge skylden på noen, for vi vet for lite. Men det å ville gå fra sin ektefelle, fordi man bare får sex EN gang i uken, er ikke et tegn på at man elsker sin ektefelle! 
Det er et tegn på egoisme, i mine øyne. 

Du forsøker å deffienere noe  som inngår i   husarbeid, men hvor lang tid forventer du går med til   dette husarbeide  for en familie m/ 2 voksne + inkl. 2 barn på henholdvis 10 og 12 år. ?   De aller fleste har vel faste rutiner for hvordan de skal  å holde hjemmet ryddigt og pent.

Hvor  lang tid bruker  igjennomsnitt en familie på 4  idag til  matlaging, rydding av mat - bordet og øvrige husarbeid.    Barna er forhåpentlegvis blitt så store at de har lærd seg noen renholdsrutiner i hjemmet. inkl å kan ta del i noe av det interne husarbeidet   De fleste har installert  en rekke tekniske hjelpemidler som oppvaskmaskiner, helautomatisk vaskemaskiner .     

Begge foreldre er yrkesaktive m/  forskjellige krevende jobber.  m/ forskjellige arbeidstider, pendletider, turnustider etc.  Noen jobber heltid , noen jobber deltid m.m.      Dette er forhold som  selsagt må tas   omsyn også ved valg av arbeidsoppgaver i hjemmet. utan at det blir noe "knurring"     Det er ikkje alle som idag   har  en   8-16 jobb som tidligere.    

De fleste vet at det å bor i  enebolig vet at det stiller mange andre   krav til m.a. vedlikeholdsansvar, en det å bo i en leilighet.    De som bor ei en leilighet har selvsagt ingen anelse 

Skal ein få eit samliv til å fungere så handler det ofte en fornuftig  ekstern og intern arbeidsfordeling , deligering  utifra  de ovenfor nevnte kriterier     Det handler også om å vise eit vise litt tolleronse , skjønn, og

Kvinner ser ofte på seg selve som sjefen på kjøkkenet og i  husarbeide medan  menn  bare underordne seg og forholde seg til  hvor "ustyret skal plasseres" .   Kvinner har ofte behov for  5 hylleplasser på badet, medan menn  må ta til takke med 1 hylleplass .  Kvinner bruker  igjennomsnittleg mye lenger tid på badet  en menn.     

Når kommunen sender medling om  tømming av septikktanken så er det  menn som leter   frem skufla og å gjør klar til tømmebilen kommer.  .   Når sykkelen til barna går  i stykker roper det på far.    Når TV-en eller ny  taklampe skal  monteres så ropes  det på far.      Når sluken på badet,eller vannlåsen har gått tett roper det på far.    Når mor har vert så uheldig å bulke bilen, punktering  e.l ropes det  på far.      Når det nye skapet ifra Ikea skal monteres så ropes det på far .    Når båten som hele familien elsker  skal på land , og vedlikeholdes, så ropes det på far.     Når eit eller annet tungløft skal foretas i hjemmet  så ropes det på far. 

Må ærkjenne at eg har etterhvert fått store problem med å identifisere meg med mange kvinners  holdninger.     Nå vet eg at det er mange menn som gjir eit  vel så stort bidrag i hjemmet til orden og renhold , matlaging m.m som kvinner.      Hvor ofte hører kvinner menn syte og klage på same viset som mange kvinner gjør ?    

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Sex kanskje en gang i året. Sover på separate soverom. Unger i tenårene og barneskole. gift i 15 år.
Livet leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...