Gå til innhold

Til dere som har tatt abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vil dele deres erfaringer ang abort? Tenker at jeg ønsker å gjøre dette på sykehuset i stedenfor å gjøre det hjemme, hva er deres erfaring med å gjøre det hjemme evt?

Hvordan var tiden etterpå? Angret du? Hvordan var helsen? Kjenner noen graviditets symptomer (er i uke 4) som ømme bryster, trøtthet og murringer der nede... er dette normalt å kjenne symptomer allerede nå? Tenkte kanskje det kunne være innbilling.. 

Anonymkode: de1c0...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symptomer nå KAN være inbildning fordi du vet at du er gravid. 

Jeg har aldri angret på aborten jeg tok, dette er veldig mange år siden og den gangen var det bare på sykehus de gjorde det. Det gikk kjapt og greit og ikke noen smerter etterpå. 

Anonymkode: 80f70...59b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer veldig. Gjorde det hjemme og ble innlagt på sykehus da jeg fikk en alvorlig stor blødning. Var i uke 7. 

Anonymkode: b5d87...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at jeg var gravid noen dager etter forventet mens, var da det gikk opp for meg at jeg var forsinket. Puppene var store og glinsende med masse blodårer husker jeg😅 så positiv test. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å vente med å komme til jeg var 6 uker på vei, og fikk time to uker senere. 

Medisinsk abort var ubehagelig og jeg kastet opp når det stod på som værst. Det værste med opplevelsen var allikevel at jeg måtte dele rom og denne jenta aborterte på gulvet foran senga mi, litt før min abort var skikkelig i gang. Grøss. Men dro på jobb på kvelden uten problem. 

Var sykepleierstudent på den tiden, og i tillegg litt overrasket over graviditeten, så spurte om å få se når de tok innvendig ul. Det var ikke vanlig fikk jeg til svar, før dama begynte å forklare hva jeg så. Angret på at jeg spurte, det gjorde alt mye verre. Angret egentlig ikke, for "pappa" var halvgal. Angret mer på den natta😉

Graviditeten vekket lysten på barn, og i dag har jeg to stk med en fantastisk mann🙂

Anonymkode: db216...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det på sykehuset 👍🏻
jeg har tatt abort og har aldri angret. 

Anonymkode: b5e8d...2a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 så fikk gjort det hjemme. Var jævlig vondt de tre timene det sto på som verst. Smertene startet vel ca en time etter tablettene var puttet inn i skjeden. De verste blødningene kom ikke før på kvelden etter jeg hadde gått en liten tur med bikkja, da blødde det noe helt sinnsykt og det ploppet ut en stor klump(sikkert morkaken?) som så ut som en lever i dusjen. Rimelig ekkelt. Sykepleier ringte fra sykehuset og lurte på hvordan det gikk, er vel vanlig prosedyre ved hjemmeabort). Ikke noen smerter etterpå og blødde heller ikke noe mye, men hadde småspotting i en mnd etterpå helt til jeg hadde hadd mens som normalt igjen.

Ikke angret et sekund(var aldri i tvil før jeg tok abort heller, men merket ikke at jeg var gravid før etter 8 uker tydeligvis), har så absolutt ikke lyst på barn selv om jeg er 30år og i et langvarig forhold.

Anonymkode: ba94c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok medisinsk abort hjemme, angrer ikke. 

Tok tabelettene 2 dager etter besøk på sykehuset. Det tok ca 1,5 time før jeg begynte å få smerter, noe oppkast og blødning men etter den lille perioden var det ute og «ferdig». Gruet meg skikkelig mye til denne dagen, men det var ikke så gale som jeg skulle ha det til selv.. 

Anonymkode: 9523f...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort. Jeg angret sterkt og gjorde det i mange år. Jeg tenkte ikke igjennom avgjørelsen nok, jeg ble redd og tok et valg uten å stopp opp og tenke etter. Jeg hadde heller ikke noen som snakket med meg om det. 
Skyldfølelsen min vil alltid være der, men jeg begynte å tenke mindre på det når mitt første barn ble litt eldre. I starten tenkte jeg mye «ville barnet blitt som datteren min? Eller ville det vært helt annerledes? Ville de lignet?».

Aborten var et riktig valg, det ser jeg i dag. Men det er likevel sårt og jeg vil aldri gå igjennom noe slikt igjen. Jeg tror ikke det hadde vært så sårt om jeg hadde hatt noen å reflektere og snakke om situasjonen jeg var i. Bare det å få en form for støtte er viktig. Så snakk med noen rundt deg. 
jeg kjente symptomer tidlig med alle mine svangerskap. 

Anonymkode: 1f763...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt to medisinske aborter, begge i uke 8.
Litt vondere enn menssmerter, en god del blod. Smertene var over når aborten var overstått. Blødde ca en uke etterpå.  

Angret veldig på den første, slet i lang tid. 
Aldri angret på den andre. 

Anonymkode: aae2d...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kirurgisk abort på dagen uke 12. Har angret kanskje en dag eller to tilsammen på de 15 årene som har gått siden.

Jeg hadde veldig metallisk smak i munnen den gang. Det siste svangerskapet (som ble fullbyrdet), kom symptoner da egget festet seg. Puppene ble kokvarme og hovna noe voldsomt opp. Gikk opp mange størrelser gjennom svangerskapet. Var også konstant kvalm, men ingen oppkast. Murringer var der ofte hele løpet gjennom.

På sykehuset var jeg på rom med 6 andre, skjermingsvegger mellom oss. Fikk to piller i vagina for å mykne opp der eller noe. Ble trillet ut som en av de siste. Etter inngrepet venta den daværende kjæresten på meg, jeg var på oppvåkningen kanskje en time. Tok bussen hjem (var under 18 år). Merket lite etterpå. Blødde som en kraftig menstrausjon. Levde som normalt etter å dratt fra sykehuset. Fikk ikke noe oppfølging, men hadde ikke behov heller. Det hele var i grunn veldig klinisk, det passet meg fint.

Anonymkode: 8e96f...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble uplanlagt gravid når jeg var 18 år. Hadde ekstremt vonde pupper. Uaktuelt å beholde med den tufsen av en gutt som var far til barnet. Tok abort i uke 6, aldri angret! 

Anonymkode: 9daed...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt abort på sykehuset. Jeg tok abort hjemme, men viste seg at pillene rett og slett ikke funket, noe som resulterte i senabort på sykehuset i stedet (man skal på sykehuset 4 uker etter hjemmeaborten for å sjekke hvordan ting har gått og det viste seg at jeg fortsatt var gravid).

Har aldri angret; var med helt feil mann.

Er gravid igjen nå og alt føles riktig denne gangen :)

Anonymkode: 52e59...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt abort to ganger. Har aldri angret. Husker det ikke som så veldig vondt, var mer som en kraftig menstruasjon. Utrolig glad for at jeg tok de valgene! Muligens de beste valgene jeg har tatt. Er gravid igjen nå 8 år senere og har valgt å beholde, tenker nesten aldri på abortene jeg har hatt og har ingen vonde følelser knyttet til det.

Anonymkode: a1154...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...