AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Hei! Har noen erfaring med akupunktur for migrene? Vil dere fortelle hvordan det fungerte for dere? Jeg har hørt dette skal være veldig til hjelp, en jeg kjenner ble helt kvitt migrenen etter en runde med akupunktur- behandlinger. Jeg får stadig hyppigere migreneanfall, det begynner virkelig å få ut over livet, jobb og andre planer må avlyses gang på gang. Har prøvd Imigran uten virkning, fikk dessuten så ekle bivirkninger at jeg ikke ser frem til å prøve flere av samme type på en stund. Men jeg står nå mellom enten å prøve akupunktur, sarotex i små doser som skal virke forebyggende mot migrene, eller å prøve enda en typisk anfallsmedisin. Noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: 59046...5ce
Nicathv Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 (endret) Akupunktur fungerer dessverre ikke mot noe som helst, det gir ikke noen annen effekt enn placebo-effekten. Resultatene av alle seriøse og grundige vitenskapelige studier peker mot dette. Jeg har også personlig erfaring med at akupunktur ikke hjalp meg med migrene, men det er en anekdote og er irrelevant. Jeg "vokste av meg" migrenene i løpet av 20-åra heldigvis. Før det brukte jeg en medisin som jeg ikke husker navnet på, den hjalp en god del. Tok en pille med en gang de visuelle symptomene begynte å komme. Var en liten rød pille, for ca 10-12 år siden. Endret 30. januar 2020 av Nicathv 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 2 timer siden, Nicathv skrev: Akupunktur fungerer dessverre ikke mot noe som helst, det gir ikke noen annen effekt enn placebo-effekten. Resultatene av alle seriøse og grundige vitenskapelige studier peker mot dette. Jeg har også personlig erfaring med at akupunktur ikke hjalp meg med migrene, men det er en anekdote og er irrelevant. Jeg "vokste av meg" migrenene i løpet av 20-åra heldigvis. Før det brukte jeg en medisin som jeg ikke husker navnet på, den hjalp en god del. Tok en pille med en gang de visuelle symptomene begynte å komme. Var en liten rød pille, for ca 10-12 år siden. Takk for at du deler erfaringer. selv fikk jeg migrene først inni 40-årene, og har ikke så mye erfaring med det, bortsett fra at det dukker opp oftere og oftere. Syns migrenemedisinene er litt skumle, så det er derfor jeg vurderer å prøve det litt mer alternative. Hadde blitt glad om flere vil dele migrene- erfaringer, både når det gjelder migrenemedisiner, sarotex og akupunktur😊 Anonymkode: 59046...5ce
Eneri Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Har ikke prøvd akupunktur mot migrene, men fikk akupunktur av jordmor få uker før fødselen pga vannansamlinger i kroppen og dårlig nattesøvn. Fikk også akupunktur for å få mer effektive åpningstider under fødselen. Syns akupunkturen hjalp både for å få vann ut av kroppen så hevelsen i beina gikk ned (og jeg fikk på meg mine egne sko igjen), og det hjalp under fødselen. Det gav meg ikke bedre nattesøvn. Jeg tenker du har ikke noe å tape (annet enn litt penger) på å prøve akupunktur? Er jo ikke et mystisk naturbrygg du skal drikke. Jeg har hatt migrene i mange år, i stor grad hormonelt utløst, men også pga stress. For meg funker Imigran godt, så har ikke brukt annen medisin. Tips som funker for meg: kiropraktorbehandling: noe av mine migreneplager forsvant da jeg fikk bukt med en låsning i ryggen ca mellom skulderbladene. Nå trengs kun vedlikehold i form av egentrening. Dersom jeg har en begynnende spenningshodepine, tar jeg en Ibux og hindrer da i enkelte tilfeller at hodepinen utvikler seg videre til å bli et migreneanfall. Dette tipset fikk jeg hos fastlegen. Hvis jeg spiser slik at jeg holder blodsukkeret stabilt hjelper det til å unngå migrene. Jeg må unngå rødvin fredagskvelden etter ei slitsom arbeidsuke. Da kan selv et kvart glass gi migrene dagen etterpå. Men på en lørdag kan jeg tåle fex to glass uten å få migrene. Noen reagerer på sitrusfrukter, sjokolade, oster osv, det må du bare prøve deg fram med. For meg er det altså mange små grep som til sammen reduserer antall anfall. 1
Nicathv Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler erfaringer. selv fikk jeg migrene først inni 40-årene, og har ikke så mye erfaring med det, bortsett fra at det dukker opp oftere og oftere. Syns migrenemedisinene er litt skumle, så det er derfor jeg vurderer å prøve det litt mer alternative. Hadde blitt glad om flere vil dele migrene- erfaringer, både når det gjelder migrenemedisiner, sarotex og akupunktur😊 Anonymkode: 59046...5ce Jeg vet ikke om noen migrenemedisiner som er skumle 😊Jeg hadde absolutt ingen bivirkninger av den medisinen jeg brukte. Det er nok lurest å snakke med legen din og så følge rådet hennes/hans. Styr unna "alternative" behandlinger, de har ingen effekt. Alle alternative behandlinger som blir vist å ha en effekt blir tatt inn av leger i det vanlige helsevesenet, og er dermed ikke lengre alternative. Så derfor er det bare de behandlingene som ikke har noen effekt som fremdeles går under "alternativ"-merkelappen. Andre ord på "alternativ"-behandlinger er pseudomedisin og kvakksalveri 😉 Det er lett å la seg lure av alt tullet som er der ute! Endret 31. januar 2020 av Nicathv 2
Matas Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har noen erfaring med akupunktur for migrene? Vil dere fortelle hvordan det fungerte for dere? Jeg har hørt dette skal være veldig til hjelp, en jeg kjenner ble helt kvitt migrenen etter en runde med akupunktur- behandlinger. Jeg får stadig hyppigere migreneanfall, det begynner virkelig å få ut over livet, jobb og andre planer må avlyses gang på gang. Har prøvd Imigran uten virkning, fikk dessuten så ekle bivirkninger at jeg ikke ser frem til å prøve flere av samme type på en stund. Men jeg står nå mellom enten å prøve akupunktur, sarotex i små doser som skal virke forebyggende mot migrene, eller å prøve enda en typisk anfallsmedisin. Noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: 59046...5ce Har du vært hos nevrolog? Sarotex og Imigran er ofte tabletter en vanlig lege skriver ut til folk som har tegn på migrene, det er derfor jeg spør. Jeg har selv god effekt av Imigran dersom jeg ikke tar de for sent ved anfall, jeg må ta de i forkant av anfallet før det blir for ille, eller så har de null og ingen effekt. Vet at mange har god erfaring av å gå til naparapat. Selv går jeg på andre typer forebyggende medisiner enn Sarotex som du nevner, Sarotex er ofte det første en prøver ut når man får migrene, og noen har effekt av det, andre ikke, som med de fleste type medisiner.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Hei! jeg har begynt å få sterk hodepine/migrene ved mensen etter jeg fylte 45 år. Kan akupuntur hjelpe mot mens relaterte problemer? Pillefri dager er et mareritt blitt!! Anonymkode: 41034...0d5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 8 timer siden, Nicathv skrev: Jeg vet ikke om noen migrenemedisiner som er skumle 😊Jeg hadde absolutt ingen bivirkninger av den medisinen jeg brukte. Det er nok lurest å snakke med legen din og så følge rådet hennes/hans. Styr unna "alternative" behandlinger, de har ingen effekt. Alle alternative behandlinger som blir vist å ha en effekt blir tatt inn av leger i det vanlige helsevesenet, og er dermed ikke lengre alternative. Så derfor er det bare de behandlingene som ikke har noen effekt som fremdeles går under "alternativ"-merkelappen. Andre ord på "alternativ"-behandlinger er pseudomedisin og kvakksalveri 😉 Det er lett å la seg lure av alt tullet som er der ute! Jeg er i utgangspunktet for alternativ behandling, har hatt god hjelp av andre alternative behandlingsmetoder for andre problemer, i de tilfellene legene ikke kan hjelpe. Det er jo sånn det er, man går til lege først, og hvis man ikke kan få hjelp der, så søker mange til det alternative, og mange får god hjelp. Ikke alle, selvsagt, på samme måte som at ikke alle får hjelp av medisiner legene skriver ut. Så «kvakksalveri» er syns jeg absolutt ikke det er😊 Der har vi bare ulike meninger😊 Det er ikke så svart/hvitt. Mange leger går selv til alternativ behandling. Det kan være et flott tillegg til legeindustrien, ikke istedenfor, men i tillegg til. Med «skumle bivirkninger av migrenemedisin», så tenker jeg på at disse migrenemedisinene bl.a kan påvirke hjerte/kar og sentralnervesystemet, brystet snurper seg sammen og gir en trang følelse, blodtrykket stiger, det kan påvises EKG- forandringer, man kan få hjertebank, ja det står mye mer i pakningsvedlegget. Det står jo mange bivirkninger på alle medisiner, og mange slipper jo unna dem. Veldig bra for deg at du ikke kjente noe av bivirknigner😊 Men jeg har selv prøvd Imigran, og opplevde denne trange pressfølelsen i brystet, og verket kraftig i begge skuldre, begge armer og i beina, og vann kjentes ut som mange små nåler som traff huden. Ikke virket den på migrenen heller, men den skremte meg nok til at jeg kjenner jeg må kvinne meg opp til å teste en ny medisin av samme type. Også hørte jeg en venn fortelle at hun var veldig plaget av migrene i 20-årene, men prøvde akupunktur, og har ikke hatt det siden. Har lest om dette også, opp gjennom årene. Var derfor jeg ville søke erfaringer her😊 Anonymkode: 59046...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 11 timer siden, Eneri skrev: Har ikke prøvd akupunktur mot migrene, men fikk akupunktur av jordmor få uker før fødselen pga vannansamlinger i kroppen og dårlig nattesøvn. Fikk også akupunktur for å få mer effektive åpningstider under fødselen. Syns akupunkturen hjalp både for å få vann ut av kroppen så hevelsen i beina gikk ned (og jeg fikk på meg mine egne sko igjen), og det hjalp under fødselen. Det gav meg ikke bedre nattesøvn. Jeg tenker du har ikke noe å tape (annet enn litt penger) på å prøve akupunktur? Er jo ikke et mystisk naturbrygg du skal drikke. Jeg har hatt migrene i mange år, i stor grad hormonelt utløst, men også pga stress. For meg funker Imigran godt, så har ikke brukt annen medisin. Tips som funker for meg: kiropraktorbehandling: noe av mine migreneplager forsvant da jeg fikk bukt med en låsning i ryggen ca mellom skulderbladene. Nå trengs kun vedlikehold i form av egentrening. Dersom jeg har en begynnende spenningshodepine, tar jeg en Ibux og hindrer da i enkelte tilfeller at hodepinen utvikler seg videre til å bli et migreneanfall. Dette tipset fikk jeg hos fastlegen. Hvis jeg spiser slik at jeg holder blodsukkeret stabilt hjelper det til å unngå migrene. Jeg må unngå rødvin fredagskvelden etter ei slitsom arbeidsuke. Da kan selv et kvart glass gi migrene dagen etterpå. Men på en lørdag kan jeg tåle fex to glass uten å få migrene. Noen reagerer på sitrusfrukter, sjokolade, oster osv, det må du bare prøve deg fram med. For meg er det altså mange små grep som til sammen reduserer antall anfall. Her var det mange gode tips, tusen takk! Ja låsning i nakke og/eller skulderblad tror jeg absolutt kan være med å utløse migrene. Jeg tror min migrene er hormonutløst, siden den dukket opp samtidig som mensen begynte å rote. Samtidig har det vært mye mentalt stress i samme periode, så kanskje begge deler er synderen. Har i mange år hatt mye vond og stiv muskulatur, og det hjelper nok ikke med en stiv nakke og vonde skuldre/skulderblad. Det er her jeg tenker akupunktur kanskje kommer inn, for å løse litt opp i dette? Noen skriver naprapat, du skriver kiropraktor, kanskje man bare må finne en måte å løse litt opp på, rett og slett. Og som en annen her spurte om; kanskje kan akupunktur lette menstruasjonsproblemer? Muligens? Anonymkode: 59046...5ce
Kalevala Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg har begynt å få sterk hodepine/migrene ved mensen etter jeg fylte 45 år. Kan akupuntur hjelpe mot mens relaterte problemer? Pillefri dager er et mareritt blitt!! Anonymkode: 41034...0d5 Du kan vurdere å bytte til hormonspiral. Da får du hormoner tilført hele tiden (men veldig lite og veldig lokalt) og de fleste mister menstruasjonen helt etter en stund. Jeg hadde samme plager som deg, og skulle ønske jeg hadde startet med hormonspiral mye tidligere. Først kan du teste å ikke ha pillefrie dager. Bare fortsett på neste brett umiddelbart. Kroppen trenger ikke pillepausen. Den ble lagt inn da P-pillene ble introdusert på markedet, for at folk lettere skulle akseptere den. Det var liksom regnet som mer naturlig å blø. Men kroppen trenger ikke det.
Kalevala Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: men den skremte meg nok til at jeg kjenner jeg må kvinne meg opp til å teste en ny medisin av samme type. Ja gjør det. Det finnes hele 7 forskjellige varianter av triptaner. (Imigran=Sumatriptan) Jeg har best erfaring med Relpax (Eletriptan) Den gir meg de bivirkningene du beskriver, men jeg har lært meg å sette pris på dem, for de fjerner også smertene fullstendig. Triptaner kom på markedet på begynnelsen av 90-tallet, og har vært på markedet i snart 30 år nå. De brukes av hundretusener av mennesker over hele verden, og hvis det var skummelt å bruke dem ville vi visst det nå. Ønsker deg lykke til, og håper virkelig at du finner et triptan som fungerer godt for deg. Forebygging er også veldig viktig for å unngå at det verre. Jo mer og oftere du har vondt, jo større er sjansen for at migrenen utvikler seg til å bli kronisk. Det er viktig å stoppe migreneanfallene.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 Spør legen om mulighet for å prøve botox-behandling:) Anonymkode: fb3b5...174
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 12 timer siden, Matas skrev: Har du vært hos nevrolog? Sarotex og Imigran er ofte tabletter en vanlig lege skriver ut til folk som har tegn på migrene, det er derfor jeg spør. Jeg har selv god effekt av Imigran dersom jeg ikke tar de for sent ved anfall, jeg må ta de i forkant av anfallet før det blir for ille, eller så har de null og ingen effekt. Vet at mange har god erfaring av å gå til naparapat. Selv går jeg på andre typer forebyggende medisiner enn Sarotex som du nevner, Sarotex er ofte det første en prøver ut når man får migrene, og noen har effekt av det, andre ikke, som med de fleste type medisiner. Hei😊 Jeg har ikke vært hos nevrolog, men håper å bli henvist ved neste legetime. Men man må kanskje ha prøvd en del ulike medisiner før man blir henvist videre? Eller? Den ene gangen jeg tok Imigran, tok jeg den med en gang aura-fasen var over. Men den hjalp ikke, og ga meg som nevnt ekle bivirkninger. Ser noen skriver at de godtar disse bivirkningene fordi smerten forsvinner, og kanskje jeg må tenke sånn jeg også. Men man skal altså ikke ta disse medisinene under aura-fasen, for under aura-fasen har blodårene trukket seg sammen, og disse medisinene gjør det samme, dermed kan det bli fare for blodpropp og hjerneslag. Jeg får ofte aura flere ganger, enten to ganger rett etter hverandre, eller flere ganger innen få timer. Hva da, om jeg har tatt triptaner? Er ikke det litt skummelt? Anonymkode: 59046...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg har begynt å få sterk hodepine/migrene ved mensen etter jeg fylte 45 år. Kan akupuntur hjelpe mot mens relaterte problemer? Pillefri dager er et mareritt blitt!! Anonymkode: 41034...0d5 Ja kanskje det kan hjelpe? Har lurt på det samme, har hatt store blødninger og sterke menssmerter fra slutten av 30-årene , og har vurdert å forhøre meg om akupunktur kan hjelpe. Hvem vet? 😊 Ser du fikk andre gode tips her også👍 Anonymkode: 59046...5ce
Million Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 (endret) Jeg har aldri forstått meg på folk som tror på alternativ "medisin" og den slags kvakksalveri. Likevel... jeg har lidd av forferdelig migrene i forbindelse med menstruasjonssyklusen i mange år. Dette medførte en del fravær på jobb, og jeg var desperat. Så jeg tenkte at jeg kunne prøve akupunktur i håp om å kanskje minske antall migreneanfall i alle fall, om ikke bli helt frisk? Det var selvfølgelig penger ut av vinduet. Det hjalp ikke en dritt. Migrenen fortsatte som før. Det eneste som hjelper meg, er å ta en smeltetablett med migrenemedisinen Maxalt Rapitab. Det funker i 75% av tilfellene. Eneste bivirkning er at man blir litt trøtt av den, men det kan jeg tåle. Bedre å være trøtt enn å ha migrene. Heldigvis forsvant veldig mye av migrenen da jeg mistet mensen i forbindelse med overgangsalder. Men jeg får fremdeles et og annet migreneanfall, kanskje 2-3 ganger i måneden, i snitt en gang hver tiende eller fjortende dag. Det er veldig lite i forhold til hva jeg hadde før. Jeg må dessverre fraråde deg fra å sette din lit til alternative "behandlingsmetoder". Det er bare penger ut av vinduet. Endret 31. januar 2020 av Million 1
Matas Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei😊 Jeg har ikke vært hos nevrolog, men håper å bli henvist ved neste legetime. Men man må kanskje ha prøvd en del ulike medisiner før man blir henvist videre? Eller? Den ene gangen jeg tok Imigran, tok jeg den med en gang aura-fasen var over. Men den hjalp ikke, og ga meg som nevnt ekle bivirkninger. Ser noen skriver at de godtar disse bivirkningene fordi smerten forsvinner, og kanskje jeg må tenke sånn jeg også. Men man skal altså ikke ta disse medisinene under aura-fasen, for under aura-fasen har blodårene trukket seg sammen, og disse medisinene gjør det samme, dermed kan det bli fare for blodpropp og hjerneslag. Jeg får ofte aura flere ganger, enten to ganger rett etter hverandre, eller flere ganger innen få timer. Hva da, om jeg har tatt triptaner? Er ikke det litt skummelt? Anonymkode: 59046...5ce Nei, man må ikke ha prøvd ut andre typer medisiner for å bli henvist. Jeg ser du sier du har migrene med aura, da regner jeg med at du har Googlet deg frem til det? Jeg hadde bedt om henvisning til nevrolog hadde jeg vært deg. Ta også en synstest dersom du ikke har gjort dette tidligere eller dersom det er lenge siden. Jeg har sjeldent bivirkninger av medisiner, heldigvis, så jeg har ikke så mange erfaringer med bivirkninger av Imigran. Ettersom du kun har tatt Imigran én gang (?) så er det jo ikke sikkert du får bivirkninger neste gang. Jeg hadde bivirkninger av Selo Zok (forebyggende) i starten, men med tett oppfølging av lege så gikk det bra. Du bør ihvertfall prate med legen angående bivirkningene, dersom det er normale bivirkninger trenger det ikke skje hver gang. Jeg har ikke migrene med aura selv, men ei venninne av meg har det og har gått på triptaner (en annen type) med god effekt, hun måtte slutte pga. bivirkninger etterhvert, ikke pga. sammenheng mellom aura og medisin.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 57 minutter siden, Million skrev: Jeg har aldri forstått meg på folk som tror på alternativ "medisin" og den slags kvakksalveri. Likevel... jeg har lidd av forferdelig migrene i forbindelse med menstruasjonssyklusen i mange år. Dette medførte en del fravær på jobb, og jeg var desperat. Så jeg tenkte at jeg kunne prøve akupunktur i håp om å kanskje minske antall migreneanfall i alle fall, om ikke bli helt frisk? Det var selvfølgelig penger ut av vinduet. Det hjalp ikke en dritt. Migrenen fortsatte som før. Det eneste som hjelper meg, er å ta en smeltetablett med migrenemedisinen Maxalt Rapitab. Det funker i 75% av tilfellene. Eneste bivirkning er at man blir litt trøtt av den, men det kan jeg tåle. Bedre å være trøtt enn å ha migrene. Heldigvis forsvant veldig mye av migrenen da jeg mistet mensen i forbindelse med overgangsalder. Men jeg får fremdeles et og annet migreneanfall, kanskje 2-3 ganger i måneden, i snitt en gang hver tiende eller fjortende dag. Det er veldig lite i forhold til hva jeg hadde før. Jeg må dessverre fraråde deg fra å sette din lit til alternative "behandlingsmetoder". Det er bare penger ut av vinduet. Fint å høre om dine erfaringer med akupunktur. Ja man er jo villig til å prøve det meste når man er så plaget med noe. Jeg har derimot en god venn som ble kvitt migrenen helt med akupunktur, det var en akupunktør som hadde spesialisert deg nettopp på migrene, men han er nå pensjonist dessverre. Du har virkelig vært plaget mye, siden du mener 2-3 ganger pr måned er en stor forbedring! Uff, det hørtes ikke bra ut. Da er det bra du har funnet en medisin som hjelper deg nesten hver gang, håper den stopper anfallet ditt fort. Skal høre med legen om maxalt😊 Uten medisin pågår anfallet mitt i dagesvis, og kan gjerne komme på nytt igjen like etter det første begynner å gi seg. Får foreløpig omtrent et anfall pr mnd, men for mange dager forsvinner pga det, for mye som må avlyses. Håper anfallene dine kommer gradvis sjeldnere🤞 Anonymkode: 59046...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 9 minutter siden, Matas skrev: Nei, man må ikke ha prøvd ut andre typer medisiner for å bli henvist. Jeg ser du sier du har migrene med aura, da regner jeg med at du har Googlet deg frem til det? Jeg hadde bedt om henvisning til nevrolog hadde jeg vært deg. Ta også en synstest dersom du ikke har gjort dette tidligere eller dersom det er lenge siden. Jeg har sjeldent bivirkninger av medisiner, heldigvis, så jeg har ikke så mange erfaringer med bivirkninger av Imigran. Ettersom du kun har tatt Imigran én gang (?) så er det jo ikke sikkert du får bivirkninger neste gang. Jeg hadde bivirkninger av Selo Zok (forebyggende) i starten, men med tett oppfølging av lege så gikk det bra. Du bør ihvertfall prate med legen angående bivirkningene, dersom det er normale bivirkninger trenger det ikke skje hver gang. Jeg har ikke migrene med aura selv, men ei venninne av meg har det og har gått på triptaner (en annen type) med god effekt, hun måtte slutte pga. bivirkninger etterhvert, ikke pga. sammenheng mellom aura og medisin. Jeg har ikke googlet meg fram til det, jeg fikk diagnosen av lege. Jeg gikk til lege første gang det skjedde, fordi jeg ble så redd, skjønte ikke hva som skjedde. Synet ble sjekket for ikke altfor lenge siden, både hos øyelege og optiker, alt fint. Ja da skal jeg jammen be om henvisning til nevrolog, håper inderlig jeg får det. Du har sikkert rett, kanskje jeg ikke må være så redd for disse bivirkningene. Må prøve en ny type, siden Imigran uansett ikke virket første gangen. Takk for hjelpen😊 Anonymkode: 59046...5ce 1
Matas Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke googlet meg fram til det, jeg fikk diagnosen av lege. Jeg gikk til lege første gang det skjedde, fordi jeg ble så redd, skjønte ikke hva som skjedde. Synet ble sjekket for ikke altfor lenge siden, både hos øyelege og optiker, alt fint. Ja da skal jeg jammen be om henvisning til nevrolog, håper inderlig jeg får det. Du har sikkert rett, kanskje jeg ikke må være så redd for disse bivirkningene. Må prøve en ny type, siden Imigran uansett ikke virket første gangen. Takk for hjelpen😊 Anonymkode: 59046...5ce Okay☺️ Jeg spurte ettersom det er sjeldent at jeg hører at en vanlig fastlege stiller en slik diagnose. Kjempe bra at syn er sjekket opp. Som sagt, det er ikke alltid anfallsmedsinene fungerer, på meg så fungerer de kanskje 8/10 ganger, de andre gangene fungerer Ibux bedre, men det vet man jo ikke på forhånd. Krysser fingrene for at du får den hjelpen du trenger. Å finne noe som fungerer kan være en lang kamp som jeg ikke unner min verste fiende engang, så jeg håper du får noe som fungerer bra for deg med rett og tett oppfølging😊
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, Matas skrev: Okay☺️ Jeg spurte ettersom det er sjeldent at jeg hører at en vanlig fastlege stiller en slik diagnose. Kjempe bra at syn er sjekket opp. Som sagt, det er ikke alltid anfallsmedsinene fungerer, på meg så fungerer de kanskje 8/10 ganger, de andre gangene fungerer Ibux bedre, men det vet man jo ikke på forhånd. Krysser fingrene for at du får den hjelpen du trenger. Å finne noe som fungerer kan være en lang kamp som jeg ikke unner min verste fiende engang, så jeg håper du får noe som fungerer bra for deg med rett og tett oppfølging😊 Tusen takk for gode tanker og fingerkryss🤞😊 Det var rart at ikke en vanlig fastlege stiller den diagnosen så ofte, for denne aurafasen er jo ganske lett å kjenne igjen, med disse sikk-sakk lysglimtene som oppstår og forsvinner igjen på 20-40 min. Jeg har googlet det i etterkant, for å lese mer om hva det var, og bildene man ser på nettet og forklaringen stemmer på en prikk😊 Anonymkode: 59046...5ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå