Gå til innhold

London, UFC, over 4000kr, ikke interessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, på overskriften valgte jeg egentlig bare stikkord. Men uansett:

jeg, min samboer, og ei venninne og kompis av oss skal til London i en uke i mars. Vi drar dit av flere grunner, både fordi jeg og min samboer skal ha barn til sommeren(så blir lenge til neste tur), og for at det er noe UFC-arrangement der + at London er det stedet ingen av oss har vært enda.

greia er at jeg lenge har sagt at jeg gleder meg(noe jeg gjør), men jeg er ikke SÅ interessert i ufc egentlig. Ikke i nærheten så mye som de tre andre ihvertfall. Det er også derfor vi skal dra bort i en uke, for å få med oss litt mer enn bare UFC da vi først skal dit. Jeg tjener ikke så veldig mye, og det jeg har ekstra i måneden går jo til sparing(snakk om 1,5-3000 i mnd), mens de andre har fast jobb og tjener mye mer + mye mer timer i måneden.

for meg(som sagt som tjener lite i utgangspunktet) er det helt uhørt å skulle betale over 2000kr for noe som ikke interesserer meg. Billettene koster 4600kr, og jeg har sagt at jeg ikke blir med om det er kjempedyrt, og kompisen til min samboer og min samboer sitter bare å spør hverandre om hva som er greit. De som har penger. Hva som de synes er greit å bruke på det. Men jeg? Jeg blir ikke hørt, for «jeg har ikke råd til å dra i utgangspunktet», men jeg gjør virkelig det jeg kan. Jobber stort sett hver eneste dag, men har lite timeslønn - og ingen vil ansette en gravid kvinne! Jeg har prøvd! 
jeg er også en person som helt fint klarer å gå for meg selv, jeg liker å gå å se litt i butikker, spise litt mat, se litt til, gå i leiligheten å hvile da jeg vil osv - så jeg har ikke noe problemer med det. Eneste jeg tenker blir litt kjipt da er jo at det blir å gå alene i London fra fredag formiddag til søndag ettermiddag/kveld. 
Men er det urimelig av meg å rett og slett gi faen i å være med på UFC når det koster så mye og jeg ikke er interessert? Jeg tror man kan oppleve og spise ganske mye, for den summen der. 

Anonymkode: 24aa3...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker selv MMA, men å dra med en samboer med dårlig råd og med liten interesse på et UFC-stevne er jo helt fjernt. Nei, det er ikke galt av deg å bruke tiden/pengene på en for deg bedre måte. Med mindre din samboer med bedre økonomi tilbyr seg å betale billetten.

• Liker 2
Skrevet

Hva er UFC?

Anonymkode: 92ab2...a82

• Liker 4
Skrevet

Er det et spørsmål en gang? Det er selvsagt ikke urimelig, vil si at det heller er urimelig å bruke SÅ mye penger på et arrangement du ikke interesserer deg for. Gå rundt og kos deg du, et par dager hvor du kan gjøre akkurat hva DU vil er jo ikke ille det. Finn ut på forhånd hva du har lyst til å finne på, er jo mye man kan gjøre i London. Jeg hadde aldri betalt 4600(!) kr for noe sånn, og hvis samboeren hadde tilbudt seg å spandere billetten ville jeg nok sagt nei, for det er jo helt sinnsykt å bruke så mye penger på noe man ikke er interessert i.

Anonymkode: 64c6f...dad

• Liker 4
Skrevet

Om din kjære, og far til ditt kommende barn ønsker å ha deg med å se wresteling Hulk Hogan style i London, er det rimelig at han betaler for gildet. 

Tror ikke det hadde vært nok med bare at han betalte billetten, ville forventet både blomster, og sjokolade i tillegg, en apple watch og litt parfyme? 

Museer i London er forøvrig gratis inngang på. Du må betale for ulike gallerier, London Eye, Tower of London og Buckingham palace. Stortsett er det gratis. 

Si du forventer at han deler fine interesser for Tate Modern etc. og er klar til å tilbringe resten av tiden med deg på British Museum, se hva han sier til det? Si du også har greid å skaffe rimelige stå-billetter til Royal Opera house 😉 

Anonymkode: 68aca...a16

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er UFC?

Anonymkode: 92ab2...a82

Vold satt i system. Egentlig ganske ubegripelig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde aldri giddet å bruke penger på et arrangement til den prisen.  Det er så utrolig mye å finne på i London, og siden du sier du er selvstendig,  ville jeg heller brukt tiden min på  noe annet.  Gå i butikker,  gå på museer,  ta en sightseeingbuss, spis deilig spennende mat og kanskje slappe av i leiligheten for deg selv.  Du finner sikkert noe å se på tv på kvelden.  

Bruk pengene dine på noe du liker. Hvis den kommende faren vil at dere skal dra på noe sammen,  må han  betale for deg, OG spandere musikalbilletter på dere i tillegg!

Endret av tirben
  • Liker 5
Skrevet

Når to samboere som skal ha barn sammen reiser på ferie, betaler den som har mest penger mest. 

• Liker 2
Skrevet

Fy flate... er det rart det går til helvette med så mange familier?

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor samboeren din bare ikke betaler hele skiten for deg? Ok, du skal kunne det selv.. jadaa. men slik situasjonen din er nå, så går det ikke.

Du er gravid, du bærer hans barn, du er hans samboer, men han kan ikke avse noen tusenlapper for deg?

Jeg skal ikke si så mye mer, men helt ærlig, så er han ikke så mye til mann..

hilsen en annen mann...

Anonymkode: 367dc...a56

• Liker 4
Skrevet

Så ikke bli med? Gjør noe annet i steden på det tidspunktet?

Svaret virker så innlysende at jeg skjønner ingenting av poenget med denne tråden.

Anonymkode: f04ef...476

• Liker 1
Skrevet

Vi var en gjeng som dro til London, de andre ville se fotballkamp som kom på nesten 4000,- per person. Jeg er ikke så interessert , så jeg gikk å shoppet alene i stedet (og stor koset meg av å gå alene i Londons gater ). 

Anonymkode: f6541...d50

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke engang bedt ham betale for meg for et slikt arrangement. Det er slikt jeg skulle fått både billett OG betaling for å gått på.

Siden du sier at du liker deg alene så ville jeg heller brukt en brøkdel av de pengene på museer, teater, mat osv. 

Men: du sier at dere skal på turen fordi det er siste gang før babyen kommer at dere kan ta en ordentlig voksentur. Da burde det være for noe begge vil. Helt greit å dele seg litt hvis begge er ok med det. Men jeg synes det høres litt rart ut å ta en slik tur nå....

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...