AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Jeg tenker at denne verden er stort sett piss... og lurer på hvordan folk filosoferer at den er noe annet? Bare se hvor mange katastrofer som er i verden for tida... Jeg bare sliter med å forstå det... Flere? Anonymkode: 72e3d...970
Gjest theTitanic Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at denne verden er stort sett piss... og lurer på hvordan folk filosoferer at den er noe annet? Bare se hvor mange katastrofer som er i verden for tida... Jeg bare sliter med å forstå det... Flere? Anonymkode: 72e3d...970 Tenk mindre. Ting trenger ikke ha en overordnet mening, og elendighet skjer. Sånn er det bare. Du er selv ansvarlig for å gjøre ditt liv innholdsrikt. Syntes du verden er ille så kan du gjøre gode gjerninger som vil gjøre en forskjell for noen. I den store sammenhengen kan det virke som en dråpe i havet men for den det gjelder så kan det bety all verden.
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Anbefaler deg å gå på youtube å se "dont Panic" av Hans Rosling, pluss flere foredrag han har om hvordan det FAKTISK går med verden . visste du at : - er det mindre ekstrem fattigdom enn noengang, og dette er til tross mennesketallet vi er oppe i nå - det fødes færre barn , også i Uland som betyr at befolkningsveksten vil flate ut. - flere barn i hele verden får utdannelse, også jenter i U-land - statistisk sett har vi aldri levd i en fredeligere tid enn nå, færre folk dør i krig og fattigdom. Man skulle ikke tro det når man zoomer inn på ting som sosiale medier gjør , men dette er fakta. Du lever bare en gang, gjør mer av det som gjør glad.Hold deg unna negative folk som drar deg ned! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Sjekk ut og studer om døden. Interessant perspektiv å få Anonymkode: 75a53...1aa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Ifølge flere som har hatt nær-døden-opplevelser er denne planeten veldig primitiv og barbarisk, og de fleste andre planeter der ute er hyggeligere steder å være enn vår. Vi er også i et stort skifte der vi beveger oss mot mer kjærlighet og medfølelse og bedre fungerende samfunn. Anonymkode: 89c79...bbb 1
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 På 30.1.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at denne verden er stort sett piss... og lurer på hvordan folk filosoferer at den er noe annet? Bare se hvor mange katastrofer som er i verden for tida... Jeg bare sliter med å forstå det... Flere? Anonymkode: 72e3d...970 Hvis du selv velger å fokusere på det negative (og katastrofer er per definisjon et unntak fra regelen, det normale), så er det uunngåelig at du får et svart syn på livet. Husk at bevisstheten er som en lommelykt om natten. Det du velger å fokusere på, er også alt du ser.
Gjest Familytree Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 På 30.1.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev: hvordan folk filosoferer at den er noe annet? Fordi vi kan... "We are the only species we know that can make such a strong and complex question as it is what is the real meaning of life; as silly as it can be...The other species we know doesn't get quite along with this problematics on their daily basis. And here we are watching ourselves as a tiny point of the Solar system in a picture taken by a machine that we made and achieved to send out there"
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 På 30.1.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev: Ifølge flere som har hatt nær-døden-opplevelser er denne planeten veldig primitiv og barbarisk, og de fleste andre planeter der ute er hyggeligere steder å være enn vår. Vi er også i et stort skifte der vi beveger oss mot mer kjærlighet og medfølelse og bedre fungerende samfunn. Anonymkode: 89c79...bbb Jeg håper du har rett i dette 🙏 Anonymkode: 80dc2...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå