Gå til innhold

Torsdags kveld, urimelig å legge planer for helgen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedt barnefar utallige ganger om å gi meg beskjed onsdagen i forveien om det blir samvær eller ikke og møtetid som kan passe. Nok en gang hører vi ingenting fra barnefar. Jeg vil gjerne kunne legge litt planer for oss og eventuelt si ja eller nei til invitasjoner for meg å barnet slik at vi ikke blir sittende nok en gang til fredags ettermiddag og venter og alle sosiale invitasjoner utgår pga. Ventingen. 

Denne gangen vil jeg sette foten ned å stå for det i handling. Fortsatt ikke hørt noe fra barnefar og barnet (tennåring) har invitasjoner han ønsker å delta på. Så nå etter kl. 18.00 sa jeg til  at tennåringen kunne takke ja eller nei til invitasjonen fra kompisen. En kjempe fornøyd tennåring GLEDER seg til helgen nå. Så da blir det hyttetur på oss i helgen og vi drar rett etter skolen i morgen. 

Jeg er ikke vant til og ikke mase meg ihjel eller ikke vente på barnefar. Så jeg blir også urolig. Hva om han tar kontakt kl. 16.00 og ber oss møtes halvegs kl. 17.00 feks. Isteden for å kaste alt man har i hendene for å rekke det.. så må/vil jeg nå si "sorry vi har lagt andre planer og er bortreist på hyttetur denne helgen." 

Han kommer til og klikke på meg!!! Men er jeg egentlig urimelig? 

Anonymkode: 255e8...b3c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det du planlegger med GOD samvittighet for deg og sønnen!! Når far er så sløv, så må han forstå/få banket inn at det går utover sønnen deres! 

Anonymkode: a641d...7d7

• Liker 18
Skrevet (endret)

Nei du er overhodet ikke urimelig. Far må kunne planlegge såpass at han vet på en onsdags kveld om han skal ha samvær eller ei. Faktisk vil jeg si det slik at klarer han ikke å forholde seg til oppsatt samvær, er det kanskje like greit å la det utgå for en periode?

Endret av Ulven
  • Liker 8
Gjest theTitanic
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bedt barnefar utallige ganger om å gi meg beskjed onsdagen i forveien om det blir samvær eller ikke og møtetid som kan passe. Nok en gang hører vi ingenting fra barnefar. Jeg vil gjerne kunne legge litt planer for oss og eventuelt si ja eller nei til invitasjoner for meg å barnet slik at vi ikke blir sittende nok en gang til fredags ettermiddag og venter og alle sosiale invitasjoner utgår pga. Ventingen. 

Denne gangen vil jeg sette foten ned å stå for det i handling. Fortsatt ikke hørt noe fra barnefar og barnet (tennåring) har invitasjoner han ønsker å delta på. Så nå etter kl. 18.00 sa jeg til  at tennåringen kunne takke ja eller nei til invitasjonen fra kompisen. En kjempe fornøyd tennåring GLEDER seg til helgen nå. Så da blir det hyttetur på oss i helgen og vi drar rett etter skolen i morgen. 

Jeg er ikke vant til og ikke mase meg ihjel eller ikke vente på barnefar. Så jeg blir også urolig. Hva om han tar kontakt kl. 16.00 og ber oss møtes halvegs kl. 17.00 feks. Isteden for å kaste alt man har i hendene for å rekke det.. så må/vil jeg nå si "sorry vi har lagt andre planer og er bortreist på hyttetur denne helgen." 

Han kommer til og klikke på meg!!! Men er jeg egentlig urimelig? 

Du er slett ikke urimelig. Jeg ville krevd å få vite minst en uke i forveien ellers hadde jeg lagd andre planer. Slutt å sy puter under armene på bf. Han får lære å bli voksen og strukturere livet sitt. Jeg regner med han må det i jobben sin så han kan vel om han gidder. 

Skrevet

Godt og høre. 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bedt barnefar utallige ganger om å gi meg beskjed onsdagen i forveien om det blir samvær eller ikke og møtetid som kan passe. Nok en gang hører vi ingenting fra barnefar.

Hadde helt sluttet å sende ham meldinger, hadde lagt alt ansvar for samvær over på barnefar. 

Og latt tenåringen bestemme mye av samværet selv. 

Skrevet

Dere kan ikke sette livet deres på vent fordi far ikke klarer å planlegge litt i forkant. 

Her har jeg sagt at hører jeg ikke fra han innen 2 dager så utgår samvær. Enkelt og greit. 

Hans tap og han kan ikke bli sint på meg for det. 

Anonymkode: e95bc...eab

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt og høre. 

Du skal gjøre det som er best for barnet ditt, klarer ikke far bestemme seg og komme med et svar så tar du avgkørelsen som passer for dere. Syntes synd på tenåringen som aldri vet, det der ikke bra . Hadde droppet å mase, far fikk komme med innspill om dere ikke har noe fast opplegg, Men la han ta initiativ

Anonymkode: 300f8...e19

• Liker 1
Skrevet

Da puster jeg ut og tar den støyten dersom barnefar ikke aksepterer det. Er jo ikke så mye han kan gjøre med det. Er lei av å sette livet på vent heletiden. 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner følelsen, men om han klikker én gang, så får han ta lærdom av det. Du MÅ sette ned foten og slutte å være konfliksky hvis det skal bli noe forandring😊

Anonymkode: 76a53...ce5

Skrevet

Du er ikke urimelig 😊

Skrevet

Så la han klikke, dere kan ikke sette livet på vent fordi han er tafatt. Neste gang lærer han kanskje at det lønner seg å planlegge, for du må slutte å sitte å vente på han, å det må han lære seg at du ikke gjør mer. 

Anonymkode: 88b72...c83

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har dere ikke en fast avtale? Om ingen beskjed er gitt innen onsdag kl 12 gjør dere som dere vil, f.eks? Jeg hadde ikke orket å forholde meg til en svevende avtale, når den gikk inn i mitt liv på den måten. Hva tror du da et barn føler?

Anonymkode: e52e4...6d2

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Du (og sønnen din) gjør det riktige.

Ha en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...