Maetzii Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Er (forhåpentligvis) ferdig på skolen nå, og siden jeg har fått mer studielån enn jeg har brukt opp skulle jeg gjerne betalt tilbake noe.. Men hvor henvender man seg egentlig da? Lett leeenge på lånekassens sider, men alt jeg finner som omhandler tilbakebetaling er "hvordan få utsettelse" - det er jo absolutt ikke det jeg vil ha. Har prøvd flere ganger i dag å ringe til kundetelefonen deres, men der får jeg bare beskjed om at det ikke er åpent.. prøvd ca 11:00, 12:00, 12:30 og 14:45.. Om de skulle ha normale åpningstider så burde jo noen ha svart iallefall ved ETT av de tidspunktene.. *litt irritert*
Gjest no-no Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Hvis du logger inn på dine sider hos lånekassen kan du bestille giro for å betale tilbake. Dette gjøres under bestillinger.
miss77 Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Eller så kan du bare logge deg inn på nettbanken din (om du har det da) og betale det du vil til Lånekassens kontonr: 6345 05 02075. Du bruker kundenummeret ditt som kid. Du finner disse opplysningene på lånekassas hjemmeside under "tilbakebetaling" - praktisk informasjon.
Gjest GreenSky Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Spar pengene og bruk dem til startkapital til bolig i stedet.
Maetzii Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2005 Spar pengene og bruk dem til startkapital til bolig i stedet. Hadde det ikke vært for at det er minst 3 år til jeg skal kjøpe meg noen bolig så ville jeg nok gjort det ja.. Men det blir ikke et spesielt billig lån om jeg må betale renter på det i 3 år (blir sikkert fort 10 år også, så effektiv som jeg er) før jeg begynner å bruke av det.. Til dere andre; takk for hjelpen Er litt skeptisk til å bare sende avsted penger, så har bestilt giro
Gjest Maxina Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 Er helt enig med den som foreslo å legge pengene inn som startkapital for bolig. Hvis du ikke trenger de nå kan du jo sette dem inn på en BSU konto - hvis du har noe overskytende etter det kan du sette det inn på en sparekonto for uforutsette utgifter. Det er alltid greit å ha en buffer å ta av i krisetilfeller - du kan jo se på det som din egen "kredittkort" som du låner fra når lønna ikke helt strekker til. Det er også et veldig greit lån å ha - og gjelda har flere "forsikringer" innebygd som du må betale dyrt for den dagen du skal kjøpe bolig.
Gjest Frida Frosk Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Jeg ville også satt dem inn på BSU-konto. Du får litt renter samtidig som du får 3000 kr tilbake på skatten neste år dersom du setter inn 15000 kr på BSU-kontoen din. Studielån er bedre enn huslån med tanke på sikkerheten dersom du blir arbeidsledig/ evt får økonomiske problemer. Med huslån tar de pant i boligen din, det har ikke lånekassen!
Gjest jonathan Skrevet 9. juni 2005 #9 Skrevet 9. juni 2005 Jeg tok opp fullt lån i Lånekassen vel vitende om at jeg mest sannsynlig hadde klart meg godt uten. Satte rubbel og bit inn på sparekonto. Nå står huskjøp for tur, og jeg har ganske bra med "egenkapital", (er jo mest gjeld, da men) å starte med. Lånekasselån er noe av de mest gunstige lånene som går an å få. (De trenger ikke sikkerhet, lett å få betalingsutsettelse, rentefritak om du blir arbeidsledig, ufør osv, og renta er slett ikke værst, spesielt om man har tatt fastrente) Tror det var Hegnar som anbefalte folk å nedbetale lånekassegjelda si etter nedbetalingsskjemaet du får fra lånekassa, verken fortere eller saktere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå