AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Jeg er 50 prosent alene med min sønn som er 5, har 50/50 samvær med eksen og det fungerer utmerket. Har nylig begynt å date igjen, 3 år etter bruddet. Og føler at jeg bare tiltrekker meg duster. Jeg har en kjæreste som er 50 prosent alene med sine 2 barn. Det tok ikke lang tid før han begynte å bruke meg som både barnevakt og henteordning. Han var veldig tidlig ute med å introdusere meg for barna. Nå er barna her etter skoletid og han er her hos oss med barna hele tiden. Inviterer seg selv på besøk. Barna tømmer kjøleskapet for juice og yoghurt hver gang de er her, forsyner seg uten å spørre. Dette begynner å bli slitsomt. Han er en hyggelig fyr, med god humor, men barna hans tar mye plass. Er det greit å gjøre det slutt på det grunnlaget her? Anonymkode: af223...ee5 4
Lacy Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 (endret) Ja, det vil jeg si 😊 det er jo ditt liv og dine preferanser 😊 men du gjør det jo ikke slutt pga barna i såfall. Det er jo på grunn av hvordan han mener det er greit å ta seg til rette uten å ha avklart dette med deg... Og det er jo ikke greit å forvente at en kjæreste tar over omsorgsansvaret for egne barn.. Endret 30. januar 2020 av Lacy 23
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 O M G. Stebarn igjen. Anonymkode: 6c7e6...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: O M G. Stebarn igjen. Anonymkode: 6c7e6...6a1 Herregud for et tåpelig svar. Leste du i det hele tatt innlegget? Ja TS, det er helt greit, men som Lacy sier over her er det jo fordi han dumper hele sitt eget foreldreansvar over på deg. Det er ikke greit. Så bare dump, du har min velsignelse 😅 Anonymkode: adc8d...4c7 20
FluffyJuggernaut Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Ja, ett forhold skal jo være to som bidrar og gir like mye av seg selv. At han legger ansvar for ungene over på deg slik at du føler deg som en ubetalt barnevakt, og lar ungene spise deg ut av hus uten å kjøpe inn mat som erstatning, er rett og slett utnyttelse. Og det er ikke rettferdig mot barna eller deg. Slik jeg ser det så er ikke det på grunn av barna du gjør det slutt. Men for at han viser ingen respekt for din tid eller økonomi med snyltingen han holder på med. 15
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud for et tåpelig svar. Leste du i det hele tatt innlegget? Ja TS, det er helt greit, men som Lacy sier over her er det jo fordi han dumper hele sitt eget foreldreansvar over på deg. Det er ikke greit. Så bare dump, du har min velsignelse 😅 Anonymkode: adc8d...4c7 Kanskje heller si: enda et innlegg som handler om uønskede barn som alltid er i veien. Fornøyd? Anonymkode: 6c7e6...6a1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje heller si: enda et innlegg som handler om uønskede barn som alltid er i veien. Fornøyd? Anonymkode: 6c7e6...6a1 Det blir jo også feil. Heller "Enda et innlegg som handler om fedre som ikke tar ansvaret sitt, men skyver det over på andre uten å spørre eller gi noe tilbake". Og de fortjener dump Anonymkode: c8540...cdd 24
SoWhat? Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Jeg vil ikke si at du gjør slutt pga barna. Du gjør slutt fordi faren gjør deg til barnepasser og ikke har oppdratt barna sine offentlig. Men spør før man tar noe. Faren virker freidig, og han lærer barna det også. Jeg skjønner godt hvis du gjør slutt. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Hvis du ikke vil være i et forhold, har du lov å gjøre det slutt - uansett grunn...... Anonymkode: 27ec4...740 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 50 prosent alene med min sønn som er 5, har 50/50 samvær med eksen og det fungerer utmerket. Har nylig begynt å date igjen, 3 år etter bruddet. Og føler at jeg bare tiltrekker meg duster. Jeg har en kjæreste som er 50 prosent alene med sine 2 barn. Det tok ikke lang tid før han begynte å bruke meg som både barnevakt og henteordning. Han var veldig tidlig ute med å introdusere meg for barna. Nå er barna her etter skoletid og han er her hos oss med barna hele tiden. Inviterer seg selv på besøk. Barna tømmer kjøleskapet for juice og yoghurt hver gang de er her, forsyner seg uten å spørre. Dette begynner å bli slitsomt. Han er en hyggelig fyr, med god humor, men barna hans tar mye plass. Er det greit å gjøre det slutt på det grunnlaget her? Anonymkode: af223...ee5 Helt greit å gjøre det slutt. Bedre nå enn at det eskalerer konflikt etc og Evt etter tid kan barna ha knyttet seg slik at det oppleves som enda et brudd. Nyt tiden som alene. Selv angrer jeg på at jeg uke var flere år singel før jeg traff min nye mann, og vi fikk felles barn og det til tross for at jeg er veldig fornøyd med mannen min i dag og seff barna våre. Men mine 2 år som singel og alenemor ( med 50/50) var de beste i litt liv! Alltid ryddig hjemme, overskudd til både barna og jobben ! Bestemte alt selv osv Anonymkode: 79511...d85 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Hvorfor snakker du ikke med kjæresten din og sier at dette ikke er greit? Skal du noen sinne få deg ny kjæreste så må du lære å snakke sammen og finne problemet før du gjør det slutt. Kanskje er denne mannen av den litt mer rause og laid backe typen, som tenker det hadde vært helt naturlig at du gjorde det samme med dine barn. At det ikke hadde vært et problem for ham å hente dine barn, eller at dere tømte hans hus for juice. Folk er forskjellige og har ulike måter å gjøre ting på. Jeg ville hørt hans versjon og sett etter evt endring/felles løsning, og om det ikke fikk et greit resultat, så ligger en avslutning av forholdet nærmere opp i dagen. Men, du må regne med når du skal ha ny kjæreste, at det vil -garantert- bli utfordringer når det er mine og dine barn. Eller bare dine, for den del. Så ikke skyt alle menn som har andre grenser enn dine. Anonymkode: 298db...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 Du gjør det slutt fordi mannen er en idiot som utnytter deg og ikke bryr seg om egne barn. Anonymkode: 42406...50e 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Snakker ikke folk sammen lenger? Anonymkode: 9ef62...230 2
Gjest Lasox Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 50 prosent alene med min sønn som er 5, har 50/50 samvær med eksen og det fungerer utmerket. Har nylig begynt å date igjen, 3 år etter bruddet. Og føler at jeg bare tiltrekker meg duster. Jeg har en kjæreste som er 50 prosent alene med sine 2 barn. Det tok ikke lang tid før han begynte å bruke meg som både barnevakt og henteordning. Han var veldig tidlig ute med å introdusere meg for barna. Nå er barna her etter skoletid og han er her hos oss med barna hele tiden. Inviterer seg selv på besøk. Barna tømmer kjøleskapet for juice og yoghurt hver gang de er her, forsyner seg uten å spørre. Dette begynner å bli slitsomt. Han er en hyggelig fyr, med god humor, men barna hans tar mye plass. Er det greit å gjøre det slutt på det grunnlaget her? Anonymkode: af223...ee5 Selvfølgelig er det greit som flere skriver her så viser mannen din null respekt ovenfor din egen dit og lar deg få være gratis barnepasser. Du er ikke sammen med ham for å være barnepasser for ham han får enten ta mer ansvar for sine egne unger eller så får du kutte ham ut. Du er der for å være sammen med ham! Ser ofte at kvinner som har småbarn gjør det med mennene og ville ha rådet dem det samme. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker ikke folk sammen lenger? Anonymkode: 9ef62...230 Nope!
Ulrikke Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 Har du sagt til ham at du ikke ønsker å ha det sånn? Jeg ville jo begynt der. I beste fall er han bare tankeløs. Er det bevisst fra hans side og han blir sur, så avslutter du jo forholdet pga hans holdninger. Barna burde selvfølgelig ha hatt bedre oppdragelse, men de er jo ikke årsak til et evt brudd. Det er det jo faren som er... 1
SoWhat? Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker ikke folk sammen lenger? Anonymkode: 9ef62...230 Når noen viser seg å være en som utnytter, så er det ikke noe å snakke om. En skal ikke behøve å bruke krefter på å oppdra en voksen mann som er far. Men den fella går mange kvinner i. De "snakker om det", er alt for tålmodige og finner seg i at ting bare fortsetter. En normalt oppegående mann lesser da ikke ansvaret for barna over på en ny kjæreste. Dårlig karakter 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Kanskje det er derfor han er skilt? Anonymkode: 0f61a...255 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 Man trener ikke noen «god grunn» for å gjøre det slutt. Det holder i lange baner at man ikke trives i forholdet. Anonymkode: eef82...814 2
Hr. Aktiv Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 50 prosent alene med min sønn som er 5, har 50/50 samvær med eksen og det fungerer utmerket. Har nylig begynt å date igjen, 3 år etter bruddet. Og føler at jeg bare tiltrekker meg duster. Jeg har en kjæreste som er 50 prosent alene med sine 2 barn. Det tok ikke lang tid før han begynte å bruke meg som både barnevakt og henteordning. Han var veldig tidlig ute med å introdusere meg for barna. Nå er barna her etter skoletid og han er her hos oss med barna hele tiden. Inviterer seg selv på besøk. Barna tømmer kjøleskapet for juice og yoghurt hver gang de er her, forsyner seg uten å spørre. Dette begynner å bli slitsomt. Han er en hyggelig fyr, med god humor, men barna hans tar mye plass. Er det greit å gjøre det slutt på det grunnlaget her? Anonymkode: af223...ee5 Du må jo sette ned foten og fortelle at her i huset er det du som bestemmer og slike ting gjør man ikke her. Gi dem en sjanse. Så bør man også samarbeide med utgiftene til det maten osv. koster. Kansje er det ren uvitenhet eller naivitet som er grunnen og de skjerper seg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 Har du sagt nei når han spør om barnepass? Har du sagt til ham at det ikke er greit å komme uanmeldt med ungene og tømme kjøleskapet? Han høres ut som en type som må ha krystallklare grenser. Hvor lenge har dere vært sammen og begynte han med dette kjapt? Han høres ut som en parasitt. Typen som henger seg fast og suger en tom. Skjønner godt du ikke gidder mer av dette forholdet. Det er ikke på grunn av barna men pgs farens oppførsel. Anonymkode: 4f8e0...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå