Gå til innhold

Hjemmetrening - Forslag til program

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat gått gravid med tvillinger som nå er blitt fire mnd og jeg er nå klar til å begynne med å trene. Er blitt ganske slapp i kroppen og trenger nå å få strammet opp rompa og lår spesielt men også overarmer. Vekten før graviditeten var 71 kg (er 170) og jeg er fornøyd på den vekten, jeg veier nå 79 og målet er å veie 71 kg i april. Jeg har en ganske formfull kropp med kraftige lår og stor rumpe som jeg i utgangspunktet er fornøyd med men jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal få strammet ordentlig opp disse områdene og også overarmene. Hva trenger jeg for å kunne trene effektivt hjemme? Jeg har lest litt rundt og skjønt at det bør være tunge og få rep. for å bygge muskler. Jeg har tenkt å kjøpe tredemølle for å få kondisjonen opp men hva ellers anbefaler dere? Hva slags øvelser og rep bør jeg gjøre? Hvor mange ganger o uken bør jeg trene for å se gode resultater til sommeren?  Er ganske grønn på dette og alt av gode råd settes stor pris på 🙂               

Anonymkode: 50fbb...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville droppet mølle, det blir bare stående. Virkelig, spar de pengene heller. Gå lange turer evt i bakker med tempo. 

8 kg på tre mnd? Tja.. om det er mulig - ja kanskje. Men er det sunt/lurt?

Til det du lurte på:

Ta en time hos PT/veileder/fastlege der de sjekker at magemusklene dine er på plass igjen (ikke delt). Og evt for å få teknikken på plass før du drar hjem og kanskje pådrar deg skader. 

Prøv disse:

Knebøy med/uten baby (koselig og tungt)

Utfall med stol bak deg

Dips 

Armhevinger 

Spensthopp (ja, det ser dust ut - men man forbrenner så det suser)

Burpees (forferdelig øvelse...)

Anonymkode: a1ecc...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok prøvd og trene i fettforbrenning reps 12-20 reps en periode.

eventuelt periodesere det

12-20 fettforbrenning

8-12 muskelbygging

4-6 reps styrke

eks 3-5 sett ettersom nybegynner eller ikke.

For og gå ned i vekt, må man enten forbrenne mer, røre seg, eller spise mindre men sunnerer, det er mye og hente i kostholdet.

Man kommer langt med eventuelt noen manualler eller en stang, eller medisinball, eventuelt kettelbells.

Knebøy med vekt

En frontbøy variant der man holder vekten ved brystet og bøyer seg som vanelig knebøy

Utfall med vekt, stang eller manualler eks.

skulderpress manualler eller stang

bicepscurl med stang eller manualler.

triceps, man holder eks en manuall bak hode med begge hender og press opp til rundt der hodet er

Benkpress er mulig om du eks kjøper deg en enkel benk, men du trenger da og bruke manualler eller stang

Markløft med stang

Det er bare noen forslag til hva som er mulig med enkelt utstyr.

samt suplemere med kroppsvekt øvelser, armhevinger,situps, chinups pullups varianter

Jeg har god tro på at man kan komme iform, selv om man ikke har tilgang på alt verdens utstyr som finnes i et gym

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler tredemølle, slynge, strikk og medisinball. 

Jeg ser du har blitt »avbefalt» mølle, men det er den beste treningsinvesteringen jeg har gjort. Jeg ser på serier/film mens jeg går/løper - det er fantastisk å bare gå ned i kjelleren, veldig lavterskel - spesielt når du har små barn. Jeg har brukt min minst annenhver dag i fem år. 

Ang. program, så har jeg brukt flere av treningsfrues programmer/videoer (YouTube). 

Anonymkode: 6dd6b...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler tredemølle, slynge, strikk og medisinball. 

Jeg ser du har blitt »avbefalt» mølle, men det er den beste treningsinvesteringen jeg har gjort. Jeg ser på serier/film mens jeg går/løper - det er fantastisk å bare gå ned i kjelleren, veldig lavterskel - spesielt når du har små barn. Jeg har brukt min minst annenhver dag i fem år. 

Ang. program, så har jeg brukt flere av treningsfrues programmer/videoer (YouTube). 

Anonymkode: 6dd6b...cdc

Det heter frarådet. 

Anonymkode: 3a32d...4fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent meg slank med Jillian Michaels ´30 day shred´ etter hver graviditet (tre ganger). Det har funket for meg! I tillegg har jeg gått lange trilleturer og når det har passet sånn så har jeg jogget ute. Syns det er fint å kunne følge en film i stedet for å bare gjøre øvelser sånn "på måfå". Men hver sin smak :)

Anonymkode: 97a37...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjørt myo reps på pushups.

- ta så mange pushup du klarer med bra teknikkk! Ta 20 sec micro pause Og gjennonfør så første arbeidsett, så 20 sec micro pause og 2 arbeidsett osv.

for meg så blir det ca slik:

-30 reps

1. Sett 6-8 reps

2. 4-6 reps

3. 4-5 reps

4. 4 -5 reps

5 3-4 reps

Anonymkode: 4ac1e...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...