Druid Skrevet 31. januar 2020 #21 Skrevet 31. januar 2020 11 timer siden, BrukerErHeltAnonym skrev: Er det ikke slik at man først skal gå ombord/inn i en kontrollsone når appen har "Gyldig" som status? det er derfor han får bot. Jeg tror jeg har hatt bilett på plass i tide i forhold til kollektiv, det være seg buss eller tog, ca 10% av gangene jeg har reist Jeg er tidspositiv 🙂 3
Madame Butterfly Skrevet 31. januar 2020 #22 Skrevet 31. januar 2020 Om gan kom fra København så er nå der i samme tidssone som Oslo. Hvorfor snakke om tidssoner?
Drizzt Skrevet 31. januar 2020 #23 Skrevet 31. januar 2020 På 30.1.2020 den 15.25, NordicViking skrev: Ap-leder Jonas Gahr Støre har i dag fått 950 kroner i gebyr for sniking. Han kunne nemlig ikke fremvise gyldig billett da han ble kontrollert på T-banen i Oslo torsdag. (VG) Pinlig! Haha. Dårlig vurderingsevne, Støre. Du burde ikke sniket deg på t-banen, men tatt bena fatt eller kjøpt billett fra Narvesen eller hvor man måtte selge billetter. Det er vel ikke akkurat lang avstand fra Jernbanetorget til Stortinget? Så får han se den folketomme Karl Johan gata i mellomtiden og kanskje sjekke de folketomme butikkene også? Eventuelt fundere litt over hvor er det blitt av alle menneskene? Kanskje kommet selv til svaret - de er der hvor de kan parkere bilen mens de handler og opplever ting. 2
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 Dette er en ikke-sak. Vi aner ikke om han hadde trøbbel med appen eller ikke. 2
Drizzt Skrevet 1. februar 2020 #25 Skrevet 1. februar 2020 4 timer siden, OnFire skrev: Dette er en ikke-sak. Vi aner ikke om han hadde trøbbel med appen eller ikke. Det spiller ingen rolle. Har han ikke gyldig billett, bør han la være å stige på. 1
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #26 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, Drizzt skrev: Det spiller ingen rolle. Har han ikke gyldig billett, bør han la være å stige på. Han kan ha vært veldig travel. Vi vet rett og slett ikke nok, så det er ingen sak å diskutere. 2
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #27 Skrevet 1. februar 2020 (endret) Hvem betaler boten? Støre selv eller skattebetalerne ved at han leverer inn boten som reiseregning? (Skattebetalerne betaler hans lønn ja, men det er likevel en forskjell) Endret 1. februar 2020 av loveli
Drizzt Skrevet 1. februar 2020 #28 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 4 timer siden, OnFire skrev: Han kan ha vært veldig travel. Vi vet rett og slett ikke nok, så det er ingen sak å diskutere. Vi vet jo nok. Han hadde ikke gyldig billett og steg på t-banen likevel. Han visste at han ikke hadde gyldig billett, så han snek på t-banen velvitende at han ikke burde gjøre det. Det sier mye om moralen til en som ønsker å bli statsminister. Endret 1. februar 2020 av Drizzt 1
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #29 Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, Drizzt skrev: Vi vet jo nok. Han hadde ikke gyldig billett og steg på t-banen likevel. Han visste at han ikke hadde gyldig billett, så han snek på t-banen velvitende at han ikke burde gjøre det. Det sier mye om moralen til en som ønsker å bli statsminister. Han kan ha prøvd å kjøpe billett både på vei til t-banen og på t-banen, altså tenkt å betale. Overhodet ikke verdt å snike, så det virker usannsynlig. Helt uinteressant sak. 4
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #30 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Drizzt skrev: Vi vet jo nok. Han hadde ikke gyldig billett og steg på t-banen likevel. Han visste at han ikke hadde gyldig billett, så han snek på t-banen velvitende at han ikke burde gjøre det. Det sier mye om moralen til en som ønsker å bli statsminister. Enda verre, han trodde sikkert at han skulle slippe unna med det hvis han ble tatt. Enda enda verre, han synes sniking er greit. Enda enda enda verre, han synes sniking er greit for han selv men ikke for andre, for han er viktigere enn dem. Jeg liker ikke fyren. Synes han fremstår smakløs, dobbeltmoralsk, maktsyk, løgner av rang, sur, bitter.... tror jeg skal slutte der, men ja, han er ikke favoritten blant politikerne og jeg håper AP jobber hardt for å finne nye aktuelle lederkandidater.
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #31 Skrevet 1. februar 2020 Når man tror at en partileder og aktuell statsministerkandidat sniker bevisst... Rip, logic. Så dum er han ikke, mtp den negative omtalen som følger med. Lov å tenke seg om selv om man er mørkeblå. 7
Gjest Keikolina Skrevet 1. februar 2020 #32 Skrevet 1. februar 2020 Man får gebyr, men man kan klage. Telefonen min klikka og slo seg ikke på, fikk gebyr, men jeg kunne bevise jeg hadde månedskort så slapp å betale.
Gjest Villfisker Skrevet 1. februar 2020 #33 Skrevet 1. februar 2020 På 31.1.2020 den 1.18, BrukerErHeltAnonym skrev: Er det ikke slik at man først skal gå ombord/inn i en kontrollsone når appen har "Gyldig" som status? Ja. Alle billetter også. Syns egentlig det er dumt på en måte, men samtidig forståelig. Kjenner en som stod oppi noe lignende, og han hadde betalt. Appen virket ikke, men da appen virket igjen, nektet kjerringa å se på billetten. Det var en månedsbillett. Togpersonalet ga seg med boten, da de ble truet med medieoppmerksomhet.
LeneXCII Skrevet 1. februar 2020 #34 Skrevet 1. februar 2020 Problemet er jo egentlig ikke at Støre (kanskje) prøvde å spare noen kr på å snike. Det virkelig skremmende er at en mann i hans posisjon ikke skjønner hvor idiotisk og stakkarslig det ser ut! 😱 2
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #35 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 17 minutter siden, OnFire skrev: Når man tror at en partileder og aktuell statsministerkandidat sniker bevisst... Rip, logic. Så dum er han ikke, mtp den negative omtalen som følger med. Lov å tenke seg om selv om man er mørkeblå. Nei selvfølgelig. Ingen på Stortinget har heller levert falske reiseregninger for mange hundre tusen... Ingen av våre politikere er tatt for overgrep. Overgrep av mindreårige. Eller metoo. Eller vært innblandet i at uskyldige mennesker blir fengslet for trygdesvindel fordi de ikke har giddi å sett på saken etter at de ble gjort oppmerksomme på feilene. De på Stortinget er landets edleste menn og kvinner helt klart. De ville aldri sneket én holdeplass på tbanen når de ikke gjør noe annet galt heller. Beklager, jeg ser på politikerne våre som helt vanlige mennesker. Klart de sniker med vilje på t-banen. Det har jo Støre bevist nå. Han visste at han ikke hadde gyldig billett men gikk på. Så jo, så dum var han. Endret 1. februar 2020 av loveli
Million Skrevet 1. februar 2020 #36 Skrevet 1. februar 2020 Politikere driver nok med litt ulovligheter, de også, dersom de tror de kan slippe unna med det. Da Kjell Magne Bondevik var statsminister, ble ikke han tatt i fartskontroll en gang og fikk fartsbot? Han kjørte riktignok ikke selv, det var sjåfør i bilen, men han satt der.
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #37 Skrevet 1. februar 2020 12 minutter siden, LeneXCII skrev: Problemet er jo egentlig ikke at Støre (kanskje) prøvde å spare noen kr på å snike. Det virkelig skremmende er at en mann i hans posisjon ikke skjønner hvor idiotisk og stakkarslig det ser ut! 😱 Du aner jo ikke hva som skjedde, hva han tenkte osv. Helt håpløst å diskutere dette. Man kan bare til en viss grad kritisere ham for å ha gått på t-banen uten gyldig billett. 3
LeneXCII Skrevet 1. februar 2020 #38 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, OnFire skrev: Man kan bare til en viss grad kritisere ham for å ha gått på t-banen uten gyldig billett. Ja - gjør jeg noe annet? Går på uten billett er det definert som å "snike", dvs du blir ilagt gebyr ved kontroll. Årsak er likegyldig. Som statsministerkandidat bør han vite og forstå såpass. Som statsministerkandidat må man også kunne forvente at han innser hvordan dette oppfattes nettopp fordi han er den han er. Desto viktigere å sørge at man ikke kommer i en slik situasjon. "Kanke" ha tillit til slike sleipinger som attpåtil ikke skjønner det..
OnFire Skrevet 1. februar 2020 #39 Skrevet 1. februar 2020 13 minutter siden, loveli skrev: Nei selvfølgelig. Ingen på Stortinget har heller levert falske reiseregninger for mange hundre tusen... Ingen av våre politikere er tatt for overgrep. Overgrep av mindreårige. Eller metoo. Eller vært innblandet i at uskyldige mennesker blir fengslet for trygdesvindel fordi de ikke har giddi å sett på saken etter at de ble gjort oppmerksomme på feilene. De på Stortinget er landets edleste menn og kvinner helt klart. De ville aldri sneket én holdeplass på tbanen når de ikke gjør noe annet galt heller. Beklager, jeg ser på politikerne våre som helt vanlige mennesker. Klart de sniker med vilje på t-banen. Det har jo Støre bevist nå. Han visste at han ikke hadde gyldig billett men gikk på. Så jo, så dum var han. Hæ? Det er jo null sammenheng mellom å reise kollektivt uten gyldig billett (som muligens var pga trøbbel med appen, det er det nok bare Støre selv som vet) og den mer alvorlige triksingen til Keshvari. Ingen av disse sammenligningene er gyldige, først og fremst fordi vi ikke vet "hvor skyldig" Støre er og fordi du sammenligner med alvorlig kriminalitet. Jeg tror det er få eller ingen profilerte politikere på Stortinget som sniker med vilje, hvis noen på Stortinget overhodet. Virker veldig lite intelligent å snike. 2
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #40 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 2 minutter siden, OnFire skrev: Hæ? Det er jo null sammenheng mellom å reise kollektivt uten gyldig billett (som muligens var pga trøbbel med appen, det er det nok bare Støre selv som vet) og den mer alvorlige triksingen til Keshvari. Ingen av disse sammenligningene er gyldige, først og fremst fordi vi ikke vet "hvor skyldig" Støre er og fordi du sammenligner med alvorlig kriminalitet. Jeg tror det er få eller ingen profilerte politikere på Stortinget som sniker med vilje, hvis noen på Stortinget overhodet. Virker veldig lite intelligent å snike. Jeg sammenligner ikke. Men når politikere kan gjøre grove straffbare handlinger så tror jeg også de er kapable til å snike en holdeplass på tbanen... Eller tror du virkelig at folk som voldtar, snyter på skatten, investerer i uetiske aksjer og fond, osv synes det er verre å snike på t-banen? Endret 1. februar 2020 av loveli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå