AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 På grunn av at jeg selv ikke tåler skyllemiddel og store mengder parfyme særlig bra, så må jeg vaske alt med neutral. Det er greit det, men akkurat håndklærne ville jeg hatt litt god duft i, slik at gjester som låner håndklær kjenner at de lukter friskt og godt. Er det noen som har tips til hva man kan bruke? Eddik har jeg forsøkt og det lukter da «ingenting» av håndklærne, men er på jakt etter et hint av godduft. Anonymkode: 2aaaa...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Er det ikke nok at de dufter rent da? Hvorfor skal en tilleggsduft gjøre at ting virker mer rent? Mitt eneste triks er å tørke klærne ute, da blir det frisk luft uten å tilsette noe . Anonymkode: 0cbcf...254 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Lavendelposer? Poser med andre tørkede urter/blomster som lukter godt? Hvis ikke det trigger allergien din da! Anonymkode: 01ede...53c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Jeg er også vant til å vaske uten parfyme og skyllemiddel og rynker virkelig på nesa om jeg kommer til et håndkle som lukter rart. Jeg synes det aller beste er at det er rent og er enig i at det blir aller friskest om det har tørket ute. Anonymkode: 642b6...02b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Takk for tips! Skal prøve å tørke ute i sommerhalvåret:) Lavendelposer er ikke dumt, eneste er at jeg har slitt med å finne det i butikk. Får se litt på nettet. Er det noen som har prøvd noen dråper eteriske oljer i kammeret for skyllemiddel? Eller i tørketrommel? Anonymkode: 2aaaa...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 Du får tørketrommelballer i ull med tilsatte eteriske oljer, eller man kan gjøre det selv på baller uten duft. Anonymkode: 4524a...167
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 Bare vær obs på at eteriske oljer kan være veldig irriterende, og trigge mye av de samme reaksjonene som parfyme. Anonymkode: 01ede...53c 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Jeg er enig med dem som mener det holder lenge at håndklær (i likhet med sengetøy og klær generelt lukter rent. Jeg har aldri brukt skyllemiddel, ser ikke poenget og synes det må være bortkastede penger. Anonymkode: 8e69b...272 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Skyllemiddel lukter jo vondt. Hadde heller lagt noen innpakkede såper med naturlige dufter, og estetiske oljer i hylla med håndklærne. Kanskje noen sånne lukteposer med lavendel, hvis man liker det. Det holder møllen vekk også. Anonymkode: 922ac...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Skal prøve å tørke ute i sommerhalvåret:) Lavendelposer er ikke dumt, eneste er at jeg har slitt med å finne det i butikk. Får se litt på nettet. Er det noen som har prøvd noen dråper eteriske oljer i kammeret for skyllemiddel? Eller i tørketrommel? Anonymkode: 2aaaa...cbf Du kan kjøpe levende lavendelplanter på steder som Mester Grønn etc, og selv klippe av og tørke lavendelkvistene. De selges vel hovedsaklig om vår og sommer, til utebruk, så du må vente litt, men da får du hamstre noen og tørke selv. Poser til å oppbevare de tørkede kvistene i (som oppbevares på samme skaphylle som håndklærne) får du sikkert kjøpt, evt lage selv av litt nettingstoff. Knyt igjen posene med en liten bit av et garn eller en sløyfe. Tror du at du tåler lavendel? Duften fra ekte grener? Anonymkode: c7323...925
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 Hva med vaskenøtter? Mener det er ganske naturlig, og gir en frisk duft? Anonymkode: 61ce2...d67
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 Et par dråper eterisk olje som rosmarin, lavendel, sitron, rose..? Det er ikke giftig, men kan lukte sterkt. Ikke bruk mye, og velg et merke av god kvalitet. "Duftolje" eller lignende er syntetisk, det må stå at det er ren eterisk olje eller "essential oil". Anonymkode: e30e4...4f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #13 Skrevet 30. januar 2020 Jeg reagerer også på parfyme og enkelte skyllemidler. Eteriske oljer kan vel og irritere huden til enkelte, så det spørs hvor mye du plages. Jeg pleier kjøpe såper som lukter svakt og legger dem imellom håndklærne. Funker fint. Ellers tørker jeg som oftest håndklær og spesielt på sommeren dufter de skikkelig friskt! Anonymkode: c85c8...d0e
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2020 #14 Skrevet 30. januar 2020 Eteriske oljer er ja....eteriske dvs de fordunster veldig fort hvis de ikke blandes i en baseolje. De kan også være svært sterke og irriternde for huden og skal ikke brukes alene. Ville blandet litt eterisk olje ut i vann for så å helle det i skyllemiddelkammeret men som flere skriver her kan du reagere like mye og gjerne verre av naturlig duft som av kjemisk duft. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 Eteriske oljer må du ha rett på huden om de skal irritere huden, de gjør ikke det om man bare har de i siste skylling. Anonymkode: e30e4...4f9
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Eteriske oljer må du ha rett på huden om de skal irritere huden, de gjør ikke det om man bare har de i siste skylling. Anonymkode: e30e4...4f9 De vil uansett fordunste fort om de ikke blandes i noe. Eterisk betyr flyktig. Derfor jeg foreslår å blande noen dr i f,eks en tom flaske før det helles i skyllekammer.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev: Hva med vaskenøtter? Mener det er ganske naturlig, og gir en frisk duft? Anonymkode: 61ce2...d67 Såpenøtterr er fullstendig luktnøytralt og etterlater ingen lukt i det hele tatt. Anbefaler det på det varmeste 😊 Anonymkode: bf622...379 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 På 30.1.2020 den 18.01, AnonymBruker skrev: Skyllemiddel lukter jo vondt. Anonymkode: 922ac...4b5 Det kommer an på hvilket skyllemiddel du bruker. Noen lukter friskt og godt. At det kan lukte vondt, kan også henge sammen med at du vasker klærne på for lav temperatur. Anonymkode: 424ac...435
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 Vi tørker ute hele året og det er ikke mer som skal til. Vask håndklær og kluter på minst 60, helst 90 grader for å få de skikkelig rene. Jeg reagerer sterkt på både parfyme og den lett mugne lukten man får av innetørka håndklær som kun vaskes på 30-40 grader. Uæh. Anonymkode: d6b13...f17
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 On 1/30/2020 at 8:44 PM, AnonymBruker said: Et par dråper eterisk olje som rosmarin, lavendel, sitron, rose..? Det er ikke giftig, men kan lukte sterkt. Ikke bruk mye, og velg et merke av god kvalitet. "Duftolje" eller lignende er syntetisk, det må stå at det er ren eterisk olje eller "essential oil". Anonymkode: e30e4...4f9 Jeg er like allergisk mot de der som mot parfyme. Er ikke alltid at "naturlig" er bedre. Finnes mange ting som er naturlig, men ikke nødvendigvis bra for oss av den grunn. Naturlige dufter er minst like ofte allergifremkallende. Tror nok ts bare må prøve seg frem, og se hva som tåles. Anonymkode: f95b8...bad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå