Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Hei! Noen som vet om man pluselig kan bli allergisk mot pollen? Jeg har aldri slått ut på allergitester før (2 år siden forrige), men merker nå at jeg er skikkelig "allergisk/forkjølet", dvs nyser, klør i øyne og nese, rennende nese/øyne osv. Kan dette være pollen-allergi? Og det som var rart var at jeg var helt fin 3 dager i helgen når jeg var borte (er ikke trær med pollen der)! Noen tips, kommentarer eller råd?
Cata Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Ja, det kan slå ut plutselig i voksen alder. Jeg er allergisk mot bjørk og oppdaget det da jeg var midt i tyve-årene. Da hadde jeg vært "forkjølet" i noen dager før jeg skulle ut og reise. I løpet av reisen (sørover i landet der bjørka hadde sluppet pollen) ble jeg "mirakuløst helbredet", men på tilbaketuren var det fram med lommetørkleet igjen etterhvert som jeg nærmet meg pollenrike strøk. Før dette hadde jeg aldri vært allergisk mot noe som helst, men da kom både pollenallergien og diverse kryss-allergier som kastet på meg. Noen år senere oppsøkte jeg homeopat og nå har jeg fått redusert symptomene betraktelig og noen av kryssallergiene er så og si helt borte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå