AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Bør vi ha sex hver dag eller annen hver dag i eggløsningsuka? Er liksom usikker på om vi bør spare opp sperm og ha sex annen hver dag eller vi bare skal kjøre på hver dag. Hva vet dere om dette? Anonymkode: cae28...8bc
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Jeg orker ikke forholde meg til sånt som dette, jeg har sex når det passer og jeg vil. Jeg kan jo ikke avstå fra sex føler jeg, så lenge jeg og mannen har gode prøver. Anonymkode: 118d7...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Annen hver dag er anbefalt Anonymkode: b4c67...309 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke forholde meg til sånt som dette, jeg har sex når det passer og jeg vil. Jeg kan jo ikke avstå fra sex føler jeg, så lenge jeg og mannen har gode prøver. Anonymkode: 118d7...8fd Hæ?! Hva snakker du om? Anonymkode: cae28...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Så lenge mannen har normal sædkvalitet, er det ingen grunn til å unngå hver dag. Anonymkode: b7a81...612 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ?! Hva snakker du om? Anonymkode: cae28...8bc At så lenge man har normal sædkvalitet og er friske så er det ingen grunn til å unngå sex når man har lyst på det, bare fordi man tror det er lettere å bli gravid med annenhver dag. Anonymkode: 118d7...8fd 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: At så lenge man har normal sædkvalitet og er friske så er det ingen grunn til å unngå sex når man har lyst på det, bare fordi man tror det er lettere å bli gravid med annenhver dag. Anonymkode: 118d7...8fd Men det er vel ikke kvaliteten på spermen det handler om? Det er vel mengden sperm? Noen forskere mener til og med at man bør «holde seg» til selve dagen eggløsningen finner sted, for å få en god «dose» sperm. Ts Anonymkode: cae28...8bc
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Noen her som har vært til fertilitetslege og fått råd i disse baner? Ts Anonymkode: cae28...8bc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Jeg tror ikke for lang avholdenhet er bra heller? Ved avlevering av sædprøve sier de dette hos Medicus: «Man må være seksuell avholden i minimum 2 dager, men ikke lengre enn 3 dager, før prøven skal avgis. For kort eller for lang avholdenhet påvirker prøven og bedømmingen» Anonymkode: b54d6...02b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har vært til fertilitetslege og fått råd i disse baner? Ts Anonymkode: cae28...8bc Ja. Så lenge mannen har normal sædkvalitet er det ingen grunn til å la være å ha sex hver dag. Anonymkode: b7a81...612 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Normal sædkvalitet innebærer også normal mengde. Anonymkode: b7a81...612
-C- Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 (endret) Jeg var hos Hausken denne onsdagen. De ga meg klar beskjed om å ikke ha sex mer enn annenhver dag. Jeg ønsker helst å ha det hver dag for å sikre meg så jeg spurte og fikk streng beskjed om å holde meg til annenhver dag. Jeg kan ingenting om dette, men de var veldig tydelige. Min mann har avlagt sædprøve og hadde veldig gode svømmere, allikevel var beskjeden soleklar: Annenhver dag! Hver dag kan helt sikkert funke, men Hausken anbefalte altså annenhver dag:) Endret 3. februar 2020 av -C-
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 Jeg fikk også anbefalt annenhver dag av spesialist da jeg var under utredning. Mer var ikke nødvendig, og da var kvaliteten best. (Nå spurte ikke jeg mer inngående om hver dag da jeg etter mange års prøving helt ærlig synes det var fint å få høre annenhver dag😅 men jeg tror at selv om lysten hadde vært der for hver dag hadde jeg fortsatt valgt å stole på han og gå for annenhver). Anonymkode: 03ae6...dc6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Annenhver dag. Ble gravid på første forsøk de to første gangene. Nå er vi riktignok i PP2, men har fortsatt kun annenhver dag😋 Anonymkode: ed43e...110
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 På 1.2.2020 den 22.39, -C- skrev: Jeg var hos Hausken denne onsdagen. De ga meg klar beskjed om å ikke ha sex mer enn annenhver dag. Jeg ønsker helst å ha det hver dag for å sikre meg så jeg spurte og fikk streng beskjed om å holde meg til annenhver dag. Jeg kan ingenting om dette, men de var veldig tydelige. Min mann har avlagt sædprøve og hadde veldig gode svømmere, allikevel var beskjeden soleklar: Annenhver dag! Hver dag kan helt sikkert funke, men Hausken anbefalte altså hver dag:) På 2.2.2020 den 0.10, AnonymBruker skrev: Jeg fikk også anbefalt annenhver dag av spesialist da jeg var under utredning. Mer var ikke nødvendig, og da var kvaliteten best. (Nå spurte ikke jeg mer inngående om hver dag da jeg etter mange års prøving helt ærlig synes det var fint å få høre annenhver dag😅 men jeg tror at selv om lysten hadde vært der for hver dag hadde jeg fortsatt valgt å stole på han og gå for annenhver). Anonymkode: 03ae6...dc6 Tusen takk for at dere deler dette med meg. Vi har nå holdt oss til annenhver dag denne eggløsningsuken og er spent på hva testen viser etterhvert😊 Anonymkode: cae28...8bc
anonym5 Skrevet 5. februar 2020 #16 Skrevet 5. februar 2020 Eg har og høyrt annankvar som anbefalt. Me gjekk for annankvar dag første pp og så blei det berre to dagar med aksjar på andre (midt i jula, delte rom med bror til sambuar😅). No i tredje gjekk me for kvar dag. Fekk superpositiv test i dag😀 2
Copycats Skrevet 5. februar 2020 #17 Skrevet 5. februar 2020 Vi hadde sex hver dag den gangen det klaffet for oss. Endte i MA, da..
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #19 Skrevet 13. februar 2020 Annenhver dag ser ut til å ha funket🙈😱😍 Kan selvfølgelig være helt tilfeldig.. Vi har hatt samleie hver dag hele eggløsningsuken i et helt svangerskap, utenom denne gangen. Da hadde vi sex annenhver dag😊 Ts Anonymkode: cae28...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #20 Skrevet 13. februar 2020 På 1.2.2020 den 22.39, -C- skrev: Jeg var hos Hausken denne onsdagen. De ga meg klar beskjed om å ikke ha sex mer enn annenhver dag. Jeg ønsker helst å ha det hver dag for å sikre meg så jeg spurte og fikk streng beskjed om å holde meg til annenhver dag. Jeg kan ingenting om dette, men de var veldig tydelige. Min mann har avlagt sædprøve og hadde veldig gode svømmere, allikevel var beskjeden soleklar: Annenhver dag! Hver dag kan helt sikkert funke, men Hausken anbefalte altså annenhver dag:) Kjenn på ditt eget slim slik at du vet at du har eggløsning. Ikke stol blindt på EL-tester. Stikk en finger oppi før du tisser hver morgen og kjenn på konsistensen på det som kommer ut mellom pekefinger og tommel. Når du har EL vil du kunne dra små "tråder" i slimet. Da er du fruktbar. Om du venner deg til å kjenne daglig merker du raskt når du har EL. Det kan være til hjelp til å velge hvilke dager dere bør ha sex på. Lykke til! Anonymkode: 542ef...e41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå