AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #21 Skrevet 30. januar 2020 Å trene hip thrust med bare strikk er overhodet ikke nok belastning for å øke muskelmasse og dermed bli strammere. Du må trene med jevnt og trutt tyngre belastning for at det skal ha en effekt. Du kan endre kroppssammensetningen uten å endre fryktelig mye på kosthold, men det krever at du trener tyngre og/eller flere repetisjoner. Anonymkode: 68f58...583 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #22 Skrevet 30. januar 2020 Det er ikke alle øvelser som skal trene rumpa som trener rumpa på alle like bra fordi vi er forskjellige. Det tok ganske lang tid før jeg fant ut hvilke øvelser som "target" setemusklene best hos meg. Og du kjenner det jo om du trener hver øvelse sånn at du blir sliten eller støl. På benpress i maskin kjenner jeg det kun i lår, samme om jeg har bred eller smal fotstilling. Knebøy er heller ikke så topp øvelse for meg, men hip thrust med en stang på hoftene og med 30-60 kg(inkludert stangapå 20 kg) da kjenner jeg det godt med tre sett, 12 reps tre ganger i uka. Glute brigde liggende med strikk over knærne eller med stang 50- 70 kg også gjør at jeg kjenner det. Samme med gående utfall med en kettlebell i hver hånd. Fire måneder er ikke så lenge, hvis du ser på Instagram så ser du at man må trene gjerne et år før man får noe synlig muskelvekst. Og som alle sier her, tren tungt, men tren også korsrygg og kjerne så du ikke ødelegger deg. Eller så er jeg også enig i motbakkeløp i skogen. Bra for setemusklene. Og alt annet. Anonymkode: a7db6...174
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #23 Skrevet 31. januar 2020 Hip thrust, Step up med vekter, bulgarske utfall, knebøy i Smith machine feks. Jeg blir fort kvalm selv når jeg trener. Anonymkode: e479d...2ee
Anjatapinjata Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 For å bygge rumpe og lår må du trene tungt. Jeg kjørte tung lår/rumpe trening ett år før det skjedde noe særlig. Hip thrusts med 60kg, knebøy 80kg, ettbensknebøy, frontbøy, bulgarsk utfall, utfall med vekter, step ups på benk med vekter, strakmark, markløft. Man skal helst øke hver uke i vekter. Jeg gikk inn for en økning på 2,5kg i uka. Men det tar tid å bygge, spesielt når man er dame. Er bare å fortsette å jobbe og gjerne legge litt fokus på oppvarming av rumpe/lår før økta😊
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #25 Skrevet 1. februar 2020 Takk for gode råd. Skal forsøke å begi meg ut på litt tyngre styrke trening. Håper det gjør susen. Anonymkode: f24a7...187 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå