Gå til innhold

Får ikke større/strammere rumpe og lår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har trent 3 x uken siden begynnelsen av september. Trener litt kondisjon som oppvarming, deretter ulike styrke øvelser. Hip thrust med strikk, beinpress med tungvekt (så jeg såvidt klarer siste repitisjon. Trener leg curl, og en annen øvelse som trener rumpa, husker ikke hva den heter. Samt sidegåing med strikk rundt leggen nederst. Kjenner jeg bruker rumpe/lår, men får liksom ikke den løften som jeg ønsker. Trener ikke bare for å stramme rumpa, men for at jeg blir glad og i godt humør, og syntes det er gøy. Men syntes jo det er litt rart at ikke rumpe/lår endrer seg så mye. 
Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: f24a7...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: En skål Gresk yoghurt med nøttegranola

Lunsj: Ett grovt tebriks med gulost, kyllingpålegg, makrell i tomat, leverpostei osv.

Middag: Torsk, laks, kylling, biff, ris, poteter, taco, wok, grønnsaker, det varierer veldig.

Spiser også en boks cottage cheese de dagene jeg trener, etter treningen, sammen med lunsjen.

Helge kos: Sjokolade, og litt rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har trent i mange år uten å få større og strammere rumpe. Det er ikke alle som har anlegg for slike sprettrumper, og det skjer uansett ikke på så kort tid om du ikke allerede hadde den typen rumpe. 

Jeg har innsett at jeg må være fornøyd med at trening forebygger at rumpa blir slappere. 

Anonymkode: e4a4f...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet ser bra ut. Jeg tror problemet er at du ikke "sjokkerer" musklene. Når du gjør samme treningsrutine i en lang periode, blir musklene vant til øvelsene, da blir det lite fremgang. Mitt tips er å sette inn nye øvelser i treningsrutinen, og variere antall sett og reps. 

Anonymkode: c2945...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du knebøy og markløft?

Anonymkode: 9b9ce...d4c

Har prøvd, men blir så voldsom kvalm når jeg gjør det 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trene knebøy med stang og markløft. Nytter ikke å trene i maskiner. 

Så må du ha et skikkelig program. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen

Ville ha forsøkt litt proteinpulver og tyngre vekter. Jeg opplevde lite framgang av «lettere vekter» og flere repetisjoner. Fikk da tips om å heller ta mye tyngre vekter mindre repetisjoner, og da vokste musklene. Mer eksplosivt. 
Og rumpe/lår er store muskler som brukes mye. Det er ikke de enkleste muskelgruppene å forstørre. Du må ha tålmodighet :) 

edit: de øvelsene jeg opplever som best på baken er utfall og knebøy. Gjerne med vektstang på knebøy. 

Endret av UglerIMosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykla ca 20 mil i uken, og trente hard styrke 3 ganger i uken, krabbet omtrent ut av treningssenteret da. Så yoga en gang i uken. Kunne og noen uker ta en ekstra styrke økt. Da jeg trente så mye, så jeg endringer på kroppen min. Men går jeg ned til bare 3 dager i uken, så skjer det ikke så mye. 

Anonymkode: a956e...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, UglerIMosen skrev:

Ville ha forsøkt litt proteinpulver og tyngre vekter. Jeg opplevde lite framgang av «lettere vekter» og flere repetisjoner. Fikk da tips om å heller ta mye tyngre vekter mindre repetisjoner, og da vokste musklene. Mer eksplosivt. 
Og rumpe/lår er store muskler som brukes mye. Det er ikke de enkleste muskelgruppene å forstørre. Du må ha tålmodighet :) 

edit: de øvelsene jeg opplever som best på baken er utfall og knebøy. Gjerne med vektstang på knebøy. 

Proteinpulver er bare tull. Spis næringsrik mat. Holder i massevis det.

Tyngre vekter er jeg enig i. Det er der du bygger muskler og styrke. Høyrepstrening er bare oppvarming og restitusjonstrening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Proteinpulver er bare tull. Spis næringsrik mat. Holder i massevis det.

Tyngre vekter er jeg enig i. Det er der du bygger muskler og styrke. Høyrepstrening er bare oppvarming og restitusjonstrening.

Mulig det bare er tull ja, men disse svære typene hvor jeg trener sluker jo mer eller mindre ei sånn «bøtte» i uka🙈 Antagelig er ikke proteinpulver det eneste de putter i kroppen som «hjelp» da🙄 Men om ikke annet så gjorde det noe med motivasjonen min. Følte i alle fall jeg fikk litt sånn ekstra fart på ting, selv om det kanskje bare satt i mitt eget hode😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, UglerIMosen skrev:

Mulig det bare er tull ja, men disse svære typene hvor jeg trener sluker jo mer eller mindre ei sånn «bøtte» i uka🙈 Antagelig er ikke proteinpulver det eneste de putter i kroppen som «hjelp» da🙄 Men om ikke annet så gjorde det noe med motivasjonen min. Følte i alle fall jeg fikk litt sånn ekstra fart på ting, selv om det kanskje bare satt i mitt eget hode😁

Kroppen trenger mellom 2 og 3 gram protein pr. kilo kroppsvekt hver dag. Alt over dette blir bare brukt som vanlig brennstoff.

Så kan du sette deg ned med kuleramma og matvaretabellen og regn over det du spiser om dagen.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som andre sier, kosthold er alfa og omega. Pass på at du får i deg rikelig med sunne kalorier. Skal du bygge muskler bør du ha et kalorioverskudd, men ikke av den dårlige sorten. 

Du kan gå ned i fettprosent samtidig som du bygger muskler, men det krever mye mer disiplin og langsiktig tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerIMosen
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Kroppen trenger mellom 2 og 3 gram protein pr. kilo kroppsvekt hver dag. Alt over dette blir bare brukt som vanlig brennstoff.

Så kan du sette deg ned med kuleramma og matvaretabellen og regn over det du spiser om dagen.  ;)

Den logikken tror jeg ikke nødvendigvis disse «løfterne» bruker😅 Hadde holdt med 140 gram pr dag for meg da, men de mente jeg burde oppe i så mye som 300g🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du ha større rumpe da? Vil du bli noe lykkeligere av det? Vær heller fornøyd med at du er frisk, og Bli flinkere til å se de tingene du faktisk liker med deg selv. Og husk at ting tar tid. :) 

Anonymkode: 7dcb9...e64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har trent 3 x uken siden begynnelsen av september. Trener litt kondisjon som oppvarming, deretter ulike styrke øvelser. Hip thrust med strikk, beinpress med tungvekt (så jeg såvidt klarer siste repitisjon. Trener leg curl, og en annen øvelse som trener rumpa, husker ikke hva den heter. Samt sidegåing med strikk rundt leggen nederst. Kjenner jeg bruker rumpe/lår, men får liksom ikke den løften som jeg ønsker. Trener ikke bare for å stramme rumpa, men for at jeg blir glad og i godt humør, og syntes det er gøy. Men syntes jo det er litt rart at ikke rumpe/lår endrer seg så mye. 
Hva gjør jeg feil? 

Slet med det samme selv, drev også med tung styrkeløft på konkurransenivå, men ræva kom liksom ikke helt etter resten av kroppen. 

Men, da jeg begynte å løpe i bratte oppoverbakker i skogen, da kom ræva :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...