Gå til innhold

Dra hjem til en kollega av det motsatte kjønn på fritiden når man har kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om å være sammen bare oss to i morgen ettermiddag og kveld for å se sammen et program vi begge liker godt og har en spesiell interesse for. Vi har aldri hengt sammen alene før men har en god tone på jobb og felles arrangementer via jobb. Han er singel, jeg er ikke. Jeg bor ikke sammen med kjæresten så jeg kan jo enkelt dra uten at han vet det, men føler det er noe man nevner for en kjæreste? Hva tenker du?

Anonymkode: 97082...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om å være sammen bare oss to i morgen ettermiddag og kveld for å se sammen et program vi begge liker godt og har en spesiell interesse for. Vi har aldri hengt sammen alene før men har en god tone på jobb og felles arrangementer via jobb. Han er singel, jeg er ikke. Jeg bor ikke sammen med kjæresten så jeg kan jo enkelt dra uten at han vet det, men føler det er noe man nevner for en kjæreste? Hva tenker du?

Siden du spør får jeg følelsen av at du ikke synes dette er helt greit. Hvis det ikke lå noe mer bak hadde ikke jeg tenkt videre over dette i alle fall. Men siden du tydeligvis kjenner litt på samvittigheten rundt dette, kan det hende det ligger noe mer bak enn du vil innrømme for deg selv...?

Anonymkode: c3734...5dc

• Liker 6
Skrevet

Nevn det for kjæresten din. Men det er ingenting galt i å ha gode kollegaer. Jeg er ofte på tur alene med kollegaen min og samboeren har ikke noe i mot det. 🙂 Selvfølgelig skal du få se et program du har interesse for.  Bør ikke være noe problem så lenge dere ikke har følelser for hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Dersom du mener det er helt uskyldig, er det unødvendig å fortelle "Jeg skal se en serie med en singel mann i dag.". Gjelder bare å være åpen dersom det blir stilt spørsmål, ikke fortelle halvsannheter fordi du tror kjæresten blir sjalu. 

• Liker 2
Skrevet

Si til kjæresten din rett ut: Halla, jeg stikker til en kollega av meg for å se på en serie som interesserer meg. Går det greit?» 

Altså enkelt og greit. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nevnt det, for å være mest mulig åpen og ærlig.

Og så må du selvsagt tillate at dette går andre veien også. Nå har du åpnet for at kjæresten din kan gjøre tilsvarende. Kan han dra hjem alene til en singel, kvinnelig kollega, for å se en film, kanskje ta et glass vin? Er det helt uproblematisk, eller ville du ha opplevd det som over grensa? 

Bruk deg selv som målestokk i hvert fall, ikke krev mer romslighet av kjæresten din enn du ville gitt selv.

Anonymkode: 2b2a9...4b1

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du spør får jeg følelsen av at du ikke synes dette er helt greit. Hvis det ikke lå noe mer bak hadde ikke jeg tenkt videre over dette i alle fall. Men siden du tydeligvis kjenner litt på samvittigheten rundt dette, kan det hende det ligger noe mer bak enn du vil innrømme for deg selv...?

Takk for svar. Nei, du har rett, jeg er veldig delt. Det burde jo være helt uproblematisk. Må få poengtere at jeg på ingen måte er betatt av vedkommende eller noe slikt og jeg tviler også på at det er snakk om slikt fra hans side. Grunnen til at jeg nøler litt er at det vil bli servert vin og pizza, det gjør jo at det føles som det blir et slags "romantisk" slør over atmosfæren om dere skjønner. Og kjæresten har selv sagt at han nok ikke hadde møtt en kvinnelig kollega eller kvinnelig venn helt alene uten meg. Vi har snakket så vidt om dette tidligere og da sa jeg meg enig. Men da hadde jeg heller aldri opplevd å bli invitert alene på ting i fritiden av en kollega, det virket fremmed da.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nevnt det, for å være mest mulig åpen og ærlig.

Og så må du selvsagt tillate at dette går andre veien også. Nå har du åpnet for at kjæresten din kan gjøre tilsvarende. Kan han dra hjem alene til en singel, kvinnelig kollega, for å se en film, kanskje ta et glass vin? Er det helt uproblematisk, eller ville du ha opplevd det som over grensa? 

Bruk deg selv som målestokk i hvert fall, ikke krev mer romslighet av kjæresten din enn du ville gitt selv.

Anonymkode: 2b2a9...4b1

Takk. Du har veldig gode poeng. Jeg hadde aldri fått meg til å si nei om han spurte meg om noe lignende men skal jeg være helt helt ærlig med meg selv så hadde det nok føltes ørlite grann ugreit. Lunch på cafe eller fotballkamp ol hadde vært noe annet kanskje. Det er noe med vin og "hjemme hos" som gjør ting litt ekstra intimt.

Ts

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det og det hadde vel ikke du heller om det var omvendt.  Du og kollegaen kan se programmet hvert deres sted  og snakke om det på jobben igjen på mandag 

Anonymkode: 37796...f07

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det og i hvert fall ikke hvis man må lage en tråd og spørre andre om råd. Da ligger det noe mer bak, enten det er ubevisst eller ikke. Hadde du satt pris på om din kjæreste dro til en venninne du ikke kjenner og sett på film sammen med henne? 

Skrevet

Hadde ikke likt om mannen min dro til en dame på vin, pizza og tv-kos. Hadde du selv likt det om mannen din gjorde det? 

Anonymkode: 359c1...376

• Liker 5
Skrevet

Nå er jeg dame, men jeg hadde følt at det var litt som en "date" slik du beskriver det. Jeg er veldig enig i personen med Anonymkode: 37796...f07

Anonymkode: 5e00f...c56

• Liker 3
Skrevet

Vin, pizza og serie kan veldig fort bli sofa og armkrok. Jeg hadde ikke dratt. 

Anonymkode: 02636...0c5

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket så vidt om dette tidligere og da sa jeg meg enig.

Tenker du er forpliktet av det du har sagt.

Skrevet

Hadde latt være å si noe. Han trenger da ikke å vite alt du gjør på DIN fritid, selv om dere er sammen.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vin, pizza og serie kan veldig fort bli sofa og armkrok. Jeg hadde ikke dratt. 

Anonymkode: 02636...0c5

Er ikke det bare koselig? Må da være greit å kose seg litt, selv om man er sammen med noen

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er noe man nevner 😂🙈 Hvis ikke så er det suspekt as hell! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg som svarte deg først her - jeg traff selv en god kollega på fritiden. Jeg er samboer, han singel. Felles tur med hundene, trene sammen, kaffe på café - aldri noe hjemme hos hverandre, så aldri noe intimt, allikevel ble vi godt nok kjent til at det utviklet seg følelser mellom oss. Har ikke vært utro, men måtte slutte å treffe denne kollegaen da jeg innså hvilke konsekvenser dette vennskapet kunne få. For det var altså bare et vennskap, sånn i utgangspunktet. Og jeg kjenner meg igjen i følelsen - er dette egentlig greit? Og min erfaring er at når man stiller spørsmålet, så kjenner man allerede på at det ikke er det. Selv var jeg helt åpen til samboeren min om at jeg møtte min kollega, uten at det gjorde samvittigheten min bedre.

• Liker 1
Skrevet

Si det til kjæresten, så går du og slutter å tenke på hva alle andre tenker. Det er ikke verdt å begrense vennskap for. 

Skrevet

Hadde vært totalt uaktuelt for meg å gjort noe sånt. Hadde også vært totalt uaktuelt å være sammen med en mann som gjorde slike ting mens han var kjæreste med meg. Det er over min grense for hva som er ok! 

Anonymkode: 1541b...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...