Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har søkt på en jobb jeg har EKSTREMT lyst på. Har hørt man burde ringe etter sendt søknad men hva skal jeg si? Jeg kunne sakt "Hei jeg har søkt på "den stillingen", og lurer på om søknaden har kommet fram?😊".. Men jeg fikk bekreftelse på Mail at de har mottat den. Hva burde jeg si???

Anonymkode: 08e31...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ring om du ikke har konkret spørsmål! 

Anonymkode: f9b40...919

• Liker 7
Skrevet

Ikke ring! Jeg som arbeidsgiver ville sett på dette som "masete" med mindre vedkommende hadde konkrete spørsmål om noe. som skrevet over her.

Anonymkode: fba73...1c8

• Liker 2
Skrevet

Vær så snill å ikke ring! Det setter ytterst få arbeidsgivere pris på.. I verste fall funker det mot sin hensikt.

Anonymkode: 4ac16...c37

• Liker 3
Skrevet

Nei! Det er bare masete og needy! Med mindre du har et konkret spørsmål skal du ikke ringe

Anonymkode: 20e10...132

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har søkt på en jobb jeg har EKSTREMT lyst på. Har hørt man burde ringe etter sendt søknad men hva skal jeg si? Jeg kunne sakt "Hei jeg har søkt på "den stillingen", og lurer på om søknaden har kommet fram?😊".. Men jeg fikk bekreftelse på Mail at de har mottat den. Hva burde jeg si???

Anonymkode: 08e31...75b

ikke ring. blir bare mas. vi har sluttet å ta imot telefoner fra arbeidssøkere og vi  tar kun imot søknader på mail. ellers hadde vi ikke hatt tid til annet enn å snakke med søkere

Anonymkode: b99fe...380

Skrevet

Ikke ring for å bare markere deg. Eneste grunnen til å ringe er relevante spørsmål det er viktig å få svar på før intervjurunden. Mannen min har ringt jobber et par ganger, men det har vært i forkant av at han har sendt en søknad fordi det har vært aspekter ved stillingen som har vært uklare, men avgjørende for om han ønsket å søke. 

Skrevet

De skjønner du vil ha jobben siden du har søkt på den. Ringer du og spør om de har mottatt søknaden, fremstiller du deg bare som masete og uten evne til å følge med på egen mail.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke enig med de andre som har svart deg. Jeg fikk drømmejobben bare fordi jeg ringte og "maste". De hadde nemlig ikke lest søknaden før det. Jeg ga det litt tid, så ringte jeg for å spørre om de hadde ansatt noen. Da fikk jeg intervju med en gang. Det var tanten min, som selv er arbeidsgiver, som anbefalte meg å ringe for å vise litt ekstra engasjement.

Anonymkode: 6cc03...6f5

Skrevet

Det er dessverre sånn at den som roper høyest ofte stiller sterkest. Det er derfor vi har så ufattelig mange udugelige ledere og folk oppi toppen av organisasjonen. Litt ydmykhet er i min bok en viktig egenskap, så hvis jeg var arbeidsgiver hadde en ekstra telefon bare blitt sett på som dumskap.

Anonymkode: 4ab85...8bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser for meg at det er veldig mange som har søkt på denne stillingen fordi det er vanskelig og få fast stilling i den yrkesgruppen jeg har utdannet meg til. Jeg er 20år og har ekstremt lyst på denne jobben men føler de bare har lagt vekk søknaden min fordi jeg er "ung og uerfaren". Derfor vil jeg ringe og virke seriøs 🙄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...