Gå til innhold

Er gatemusikanter positivt eller negativt for bybildet?  

1 stemme

1. 1. Er gatemusikanter positivt eller negativt for bybildet?

• Positivt
      9
    • Negativt
      5
    • Vet ikke/Bryr meg ikke
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hvilken oppfatning dere har av gatemusikanter?

Er de en kulturell ressurs for byen, eller er dette plagsom støy?

Jeg selv går vel litt fortere enn vanlig når jeg går forbi gatemusikanter, hvis de ikke er eksepsjonelt gode. Da er det mulig jeg stopper litt, og også slenger noen kroner i kassen.

Men mye av "musikken" synes jeg fortoner seg som støy, særlig når de står med 5 meters mellomrom og spiller hver sine sanger/rytmer.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En og annen gatemusikant er ok, men for mange er bare slitsomt (spesielt de som ikke kan synge eller spille).

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Dessverre er det slik at en stor andel av dem overhode ikke kan spille, og det er jo bare pinlig for forbipasserende og utøverne.

Uansett synes jeg ikke noe om musikk generelt i gatebildet - jeg ønsker musikk i skikkelig omgivelser. Alt annet blir støy.

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg er ekstremt lei av "indianergruppene" som dukker opp hver sommer. Det kan jo knapt være indianere igjen i søramerika, alle er jo på turnè i Europa :ironi: . Spesielt når de rigger seg til med enorme lydanlegg og prøver å pushe cd'ene sine på en lett agressiv måte, blir jeg rimelig lei. Panfløyte er "no-no" her i huset. Og trekkspillmafiaen som har holdt til her i Trondheim i hele vinter.

Fyttigrisen, jeg høres ut som en sur gammel frp-gubbe nå. Dèt var slettes ikke meningen.

Gjest vondt i øret
Skrevet
Jeg er ekstremt lei av "indianergruppene" som dukker opp hver sommer. Det kan jo knapt være indianere igjen i søramerika, alle er jo på turnè i Europa :ironi: . Spesielt når de rigger seg til med enorme lydanlegg og prøver å pushe cd'ene sine på en lett agressiv måte, blir jeg rimelig lei. Panfløyte er "no-no" her i huset. Og trekkspillmafiaen som har holdt til her i Trondheim i hele vinter.

Fyttigrisen, jeg høres ut som en sur gammel frp-gubbe nå. Dèt var slettes ikke meningen.

enig - trekkspillerne kan åpenbart ikke være her for å tjene penger på musikken sin heller, all den tid jeg ikke har hørt en eneste trekkspiller klare å presse mer enn to sure toner ut av instrumentet sitt... Så da kan man lure...?

Skrevet

jeg synes det er koselig jeg!!

å tusle ned karl johan en sommerdag med all tid i verden, mennesker og liv rundt seg, en gatemusiker som sitter å spiller gitar og synger, lenger ned står en gruppe indianere og spiller panfløyte og synger.

jeg opplever sjelden at de står så nær hverandre at de faktisk blandes, kan ha noe med at jeg sjelden går og tusler i byen på lørdager? innbiller meg at det er verst da.

synes bybildet hadde vært kjedelig og trist uten musikk og fargerike personer som liver opp.

at de ikke er like flinke alle sammen får være så, de skaper liv likevel og alt trenger da ikke være perfekt her i verden.

Skrevet

Var tråden inspirert av en viss reklamefilm på TV? :ler:

Forøvrig enig med Aline, synes det bare er koselig jeg. Men jeg er ikke SÅ ofte i byen, mulig jeg hadde blitt lei dem hvis jeg hadde sett dem hver dag.

Gjest Violetta
Skrevet

Alt med måte synes jeg, og skjønner godt hva den reklamen spiller på...

I Bergen fikk gatemusikantene forbud mot å bruke høyttalere, og da bedret det seg mye. Ellers har det i de siste årene poppet opp en haug med ganske elendige trekkspill-gatemusikanter, og de er jo bare støy.

Det finnes dyktige musikere som spiller på gatene. Da er det fint å høre på, og et pluss for bybildet. Men minstekravet er at de kan spille...

Skrevet

Jeg synes det er koselig, liver opp byen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig. Men jeg er ikke så ofte i byen, kanskje jeg hadde blitt lei om jeg måtte gå forbi hver dag.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig! Blir i godt humør av dem. Har selv gjort div. "gateopptredner", og har bare positive erfaringer fra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...