Gå til innhold

Hva gjør dere om det kommer en inntrenger i huset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic

Her er det mange som hadde flyktet...  Hva med å se hvem som har kommet først?  Kanskje er det bare et uventet besøk som buser rett inn (ikke alle har manerer desverre), en litt forvirret person som du kunne overtalt til å gå igjen eller Jehovas vitner (som også vil gå om du insisterer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, er livredd for at det skal skje. Låser alltid døren. 

grunnen til at jeg er redd er pga ungene, de er så små enda, en på 1 år, en på 2 år og en på 5 år. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å få alle med meg ut eller gjemt oss for at de skulle vært stille.

hadde jeg vært aleine hadde jeg løpt/gjemt meg..

Anonymkode: d207a...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et balltre av aluminium ved senga. Har også en kniv i hylla. Rømmer ikke med mindre inntrengeren har pistol eller noe.

Anonymkode: ded3e...d5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på bygda, og inntil for noen år siden låste vi nesten aldri biler eller ytterdører. Nå er det annerledes. Det føles faktisk ikke trygt her lenger. Skal ikke henge ut noen nasjonaliteter her, men omreisende bander er et kjent fenomen her også. Et av triksene de bruker er å ringe på hos private og spørre om jobb (oppussing, vasking osv). Formålet er selvsagt å sjekke hvem som bor i huset.

Låser alltid ytterdøra når jeg er alene hjemme. Hører ikke dørklokka hvis jeg er kjøkkenet eller badet, og det finnes ikke rømningsveier fra de rommene (kan under tvil hoppe ut kjøkkenvinduet, men kommer sannsynligvis til å skade meg). Sjekker alltid i vinduet før jeg åpner døra hvis jeg ikke venter besøk, helst et vindu i 2. etasje slik at den som står utenfor ikke ser meg. I 2. etasje har jeg også tilgang til våpenskapet. Håper selvsagt at jeg aldri trenger å åpne det, og om jeg skulle bli nødt til å true med våpen satser jeg på at en eventuell inntrenger stikker av. Regner uansett med at han/hun ikke kommer til å bruke så mye tid på å finne ut at det er et links-våpen og jeg er høyrehendt... 

Hvis alt annet slår feil, får jeg bare håpe at i hvert fall noe av 5 års knallhard kampsport-trening fremdeles sitter i kroppen, og at min over gjennomsnittet nysgjerrige nabo har oppfattet at noe skjer.

Anonymkode: c5119...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Det der helt umulig å vite før en faktisk er i situasjonen. Jeg har barn så eneste jeg vet er at jeg hadde kjempet til døden om jeg fryktet for livet til ungen min. 

Nå er mannen min som oftest hjemme på natt tid, men vet jeg at han ikke kommer hjem(jobbreise eller noe) planter jeg kniver rundt omkring 😬😅 Har også hatt hammer ved sengen. Med låser alltid begge låsene på døren og bor i bygård så noen hadde nok hørt sirene skriket mitt om det hadde kommet til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har boligalarm med skallsikring og noen brikker som utløser sjokkalarm, da kommer alarmselskapet raskt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde engang for mange år siden, å se at en prøvde å komme seg inn i huset jeg var alene i. Dette var et ganske stort hus. Oppdaget at dør håndtaket på verandaen plutselig gikk sakte ned. Tenkte for meg selv at vedkommende neppe var en nabo eller noe slikt, i og med personen gjorde det sakte. Men heldigvis var døra låst.

Jeg visste at neste døra personen kommer til holder til i kjelleren. Så jeg løper alt jeg kan ned dit, låser og ser meg kjapt rundt. Det var mørkt der nede. Løper opp igjen for å låse ytterlig 2 dører til. Kaster meg selv ned på gulvet på kjøkkenet. Sitter der å håper at jeg rakk det.

Vurdere om jeg skal se om jeg finner nøklene til to våpenskap, den ene innholdet animasjon og den andre våpen. Enden på visa blir at jeg ikke tørr. Jeg tar heller en kjøkkenkniv. Krabber inn til stua, prøver å ikke lage mye lyd, og steller meg bak en dør. Der blir jeg stående en stund. Tenker bare at hvis jeg har klart å låse meg inn med noen, så burde jeg ha hørt noen lyder, mens jeg tenker nistirrer gjennom sprekken på døra.

Akkurat da kommer jeg på at jeg ikke har sett bak meg på en stund. Snur meg rundt å er lettet over at ingen står der, men når jeg snur meg tilbake til sprekken, ser jeg rett inn i et øre. Hjertet mitt stoppet der og da av skrekk. Utrolig at jeg egentlig lever i dag for å si det sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skallsikring på hele huset, om noen knuser et vindu eller åpner en dør når alarmen er på så uler den. 

Alarmen er alltid på om kvelden/natten. 

Har pistoler i begge nattbordskuffene. 

Satt en kveld å så på TV med to av barna mine da alarmen brått gikk. Jeg ba datteren min ha klar mobilen på 911 mens jeg selv hentet våpenet og ladet det. Så gikk jeg gjennom huset rom for rom for å sjekke om noen hadde kommet seg inn. Heldigvis var det bare en glitch i alarmen den kvelden, men jeg vet for fremtiden hvordan jeg kommer til å reagere. Helt rolig med våpen i hånd. 

Ha alltid et våpen innen rekkevidde der du sover, kniv/balltre etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hagla stående jeg  og kan nr til politi utenatt. Ring og forsvar

Anonymkode: 3704f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg opplevde engang for mange år siden, å se at en prøvde å komme seg inn i huset jeg var alene i. Dette var et ganske stort hus. Oppdaget at dør håndtaket på verandaen plutselig gikk sakte ned. Tenkte for meg selv at vedkommende neppe var en nabo eller noe slikt, i og med personen gjorde det sakte. Men heldigvis var døra låst.

Jeg visste at neste døra personen kommer til holder til i kjelleren. Så jeg løper alt jeg kan ned dit, låser og ser meg kjapt rundt. Det var mørkt der nede. Løper opp igjen for å låse ytterlig 2 dører til. Kaster meg selv ned på gulvet på kjøkkenet. Sitter der å håper at jeg rakk det.

Vurdere om jeg skal se om jeg finner nøklene til to våpenskap, den ene innholdet animasjon og den andre våpen. Enden på visa blir at jeg ikke tørr. Jeg tar heller en kjøkkenkniv. Krabber inn til stua, prøver å ikke lage mye lyd, og steller meg bak en dør. Der blir jeg stående en stund. Tenker bare at hvis jeg har klart å låse meg inn med noen, så burde jeg ha hørt noen lyder, mens jeg tenker nistirrer gjennom sprekken på døra.

Akkurat da kommer jeg på at jeg ikke har sett bak meg på en stund. Snur meg rundt å er lettet over at ingen står der, men når jeg snur meg tilbake til sprekken, ser jeg rett inn i et øre. Hjertet mitt stoppet der og da av skrekk. Utrolig at jeg egentlig lever i dag for å si det sånn. 

Shitt!

Anonymkode: 3704f...627

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smekklås på døra og skallsikring. Vi har i tillegg overvåkningskameraer rundt hele huset med bevegelsessensor. Om vi ikke er hjemme, kan vi snakke til den som ringer på via kameraet. Funker fint. 

Men før det, hadde jeg allerede opplevd innbrudd. Da tok jeg tyven på fersken. Bygdejente som nylig hadde flyttet til storbyen. Jeg skrek til tyven og han beordret meg til inn i huset. Jeg løp inn og fant fram samuraikniven/sverdet jeg hadde kjøpt som suvenir i utlandet. Jeg ba tyven inn, men han løp sin vei. Den pingla. 

Nå har vi småbarn i hus og er nok ikke like modig. Men hadde nok klort fra meg om familien min var i fare. 

Anonymkode: 226b0...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar har flere våpen i huset, og vet hvor dem ligger hen og patroner. Så dersom noen uvedkommende kommer så tar jeg det frem i selvforsvar. Kommer til å gi personen èn advarsel om å trekke seg tilbake og ut av eneboligen og hvis han ikke gjør det så skyter jeg ham i foten og hvis personen forsetter deretter å prøve seg på en truende måte. Så ville jeg ha drept personen i selvforsvar.

Ville aldri ha gjort det i noen andre situasjoner. Så ikke noe vits til å kalle meg for psykopat for at jeg vil passe på at jeg ikke blir mishandlet, kidnappet eller drept eller noen andre i familien blir utsatt for noe sånt. Er det et sted man skal føle seg trygg så er det i hjemmet sitt. Har sett altfor mange medieartikler om at enkelte personer har blitt kidnappet for å gi slipp på pinkoden og bli mishandlet og noen andre tilfeller blir drept av ranere. Er det noe jeg vet så skal jeg ikke bli èn av dem.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg låser alltid døren. selv når jeg har besøk 😅

Anonymkode: 1a780...f7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
36 minutter siden, Bimle skrev:

Har skallsikring på hele huset, om noen knuser et vindu eller åpner en dør når alarmen er på så uler den. 

Alarmen er alltid på om kvelden/natten. 

Har pistoler i begge nattbordskuffene. 

Satt en kveld å så på TV med to av barna mine da alarmen brått gikk. Jeg ba datteren min ha klar mobilen på 911 mens jeg selv hentet våpenet og ladet det. Så gikk jeg gjennom huset rom for rom for å sjekke om noen hadde kommet seg inn. Heldigvis var det bare en glitch i alarmen den kvelden, men jeg vet for fremtiden hvordan jeg kommer til å reagere. Helt rolig med våpen i hånd. 

Ha alltid et våpen innen rekkevidde der du sover, kniv/balltre etc.

Jeg håper det våpenet er forsvarlig låst ned når du har barn i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Jeg bor i et trygt område hvor den verste kriminaliteten er sykkeltyverier.

Da bor du ikke i et trygt område. Det starter alltid med det små før det går over til mye mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, Lasox skrev:

Da bor du ikke i et trygt område. Det starter alltid med det små før det går over til mye mer alvorlig.

Jeg har bodd her i mange år. Det er det som er nivået, slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bunuel skrev:

Ikke rart det er mange drap i de tusen hjem ser jeg..

Hva mener du man skal gjøre? Hilse på ranerne (dersom du er heldig og får muligheten før han/hun slår deg ned eller skyter deg bevisst eller ved uhell?) og eller la dem teipe deg fast, mishandling, kidnappe og i verste fall bli drept? Nei takk. Better to be safe then sorry.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...