Gå til innhold

Frokostblanding med kakao

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og kjæresten har ett barn hver på lik alder. Vi har blitt enige om at de ikke skal få frokostblanding med sjokolade eller mye sukker i hverdagen (Corb flakes ol.). Men i går hadde kjæresten og sønnen kjøpt inn Bare bra frokostblanding med kakao og bringebær. Og jeg blir irritert, for føler det blir akkurat det vi har snakket om. Han sier den ikke smaker som sjokolade så da er det ok å gi det. 
problemet nå er jo også at min sønn vil ha noe med kakao til frokost. Og i tillegg irriterer det meg at han gjør noe vi har blitt enige om at er feil. 

hva tenker dere? Blir det det samme om det er sjokolade eller kakao? For barna er det same same, og seff vil de ha kakao til frokost

Anonymkode: 4f2f6...aba

Skrevet

Så prinsippet er at det ikke skal være en bestemt smak? Det dere må se på er jo sukker/næringsinnhold. Jeg synes heller ikke det er noe i veien for å spise litt av det som ikke er det sunneste, kose seg litt av og til så lenge resten av kostholdet er bra. Er enig med deg i at barna bør ha likt opplegg når det gjelder mat, men du bør kanskje slappe av litt? 

• Liker 4
Skrevet

Hva er problemet med kakao? Det er ikke det samme som sjokolade. Synes du er fullstendig på styr.

Anonymkode: 45e41...515

• Liker 3
Skrevet

Kakao er jo ikke nødvendigvis usunt!

Anonymkode: fd1f4...628

• Liker 1
Skrevet

Her syns jeg du er helt på jordet, TS. 

• Liker 3
Skrevet

Akkurat den frokostblandingen kan ikke sammenlignes med de mer sukkerholdige. Se på næringsinnholdet. Hadde lett gitt den i hverdagen. 

Anonymkode: dd656...215

• Liker 2
Skrevet

Men er den noe god? Slike kakaoprodukter er ikke nødvendigvis gode.. Sønnen min spurte om kakaomelk én gang..

Anonymkode: 1f48e...b4e

Skrevet

Barna skjønner jo ikke ckal og fett innhold. Derfor jeg tenker at det fort blir sett på som urettferdig. Og gidder ikke at det skal bli en greie om det

ts

Skrevet (endret)

Hva har du og mannen din spist når du var barn? 

Dere vokste opp på bra...det er bare å følge samme....av og til blande in litt moderne, nye ting da. 

Kakao og sjokolade var noe jeg var veldig glad i .....hver lørdag hadde vi pannekaker med masse sjokolade!!!:) 

Vi brukte kakao fra Nederland, blandet med nøtter og valnøtter, og sukker selvfølgelig. 

Dagens hysteria mot sukker er fordi mange har for svake fordøyelse systemer. 

Har barnet ditt en sunn kropp - ikke noe allergiker eller annet spesielt - da blir det ikke noe problem hva han spiser, så lenge han får en en balansert diett! Litt kjøtt, fisk, pølse, skinke, salat, tomat, grønnsaker, frukt, epler, brød, honning, ost, melk, vann... 

Det er absolutt ikke vitenskap...bare fornuft.

Endret av Energidronning
  • Liker 2
Skrevet

Kan du ikke ringe helsestasjonen å høre med de om dette er innafor å gi, TS? 

Anonymkode: 0d7a4...98d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna skjønner jo ikke ckal og fett innhold. Derfor jeg tenker at det fort blir sett på som urettferdig. Og gidder ikke at det skal bli en greie om det

ts

Nei, men barna skjønner helt fint at sukker ikke er sunt. Kakao uten sukker er ikke usunt, så det kan du bare gi barnet ditt. Jeg er enig i at barna bør ha samme regler, men er ikke enig i at det bør være regler basert på smak, heller sunnhet. Jeg vil tro bringebærene er mer usunne enn kakaoen i denne pakken (om det ikke er sukker i tillegg). Gi gjerne noe med kakao til ditt barn, men ikke med sukker, og hvis han ikke liker det, er det jo helt greit at han spiser noe annet. 

Anonymkode: ea82d...492

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Det må de bare lære seg først som sist! Skal du skåne dem for alt som er forvirrende? Det er ganske mye det!

Anonymkode: 8573a...930

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

La nå barnet få spise den frokostblandingen, som sagt er den sunnere enn en del andre frokostblandinger. Den smaker ikke engang søtt. 

Anonymkode: dd656...215

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Barn skjønner ikke kcal og fettinnhold? Nei, hvorfor skal de forstå det?

Urettferdig? Forstår ikke hva som er urettferdig. Kan ikke alle barna spise denne sunne frokstblandingen? 

Barn trenger fett og energi. Frokostblandingen har kostfiber, sunt fett og lavt sukkerinnhold. Kakao er også sunt, innholder masse antioksifaneter. Så trist hvis barna skal opplæres til at kakao er "nei-mat". Sjokolade er noe annet, og det er jeg enig at bør forbeholdes til kos. 

Anonymkode: afe6a...a07

• Liker 2
Skrevet

La begge barna spise opp den esken med frokostblanding også kjøper dere ikke den flere ganger/evt noen få ganger. Du overreagerer TS

Anonymkode: 305f1...f8f

Gjest Line1301
Skrevet

Kan dere ikke bare servere grivr brødskiver med proteinrikt pålegg til frokost?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ringe helsestasjonen å høre med de om dette er innafor å gi, TS? 

Kødder du??

Anonymkode: 75f95...a3b

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du??

Anonymkode: 75f95...a3b

Kanskje TS trenger veiledning i ernæring? 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor barn skal spise frokostblanding? Hvorfor ikke spise det groveste brødet man finner med et tynt lag smør og sunt pålegg? Et glass melk ved siden av, og frokosten er ernæringsmessig god nok. 

Anonymkode: 153b2...cfe

Skrevet

Du burde være glad for at kjæresten din har kjøpt denne frokostblandingen. Den er av de beste når du ser på næringsinnholdet. Anbefaler deg å sammenligne næringsinnholdet og ingrediensene på denne opp mot de andre dere bruker.

Anonymkode: 288ea...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...