Gå til innhold

Finnes det behandling mot mørke ringer under øynene?

Anbefalte innlegg

Og mørke øyelokk? Ser jo alltid ut som at jeg lider av ekstrem mangel på søvn, noe jeg ikke gjør. Får ikke til sminke. Aldri hatt interessen for sminke, og ser ut som en klovn hver gang jeg prøver meg. Så da lurer jeg på om det finnes noe behandling for dette problemet? 

Anonymkode: f8369...ea3

Fortsetter under...

Denne kremen skal redusere de mørke ringene, perfekt for både kvinner og menn som ikke ønsker å bruke sminke. Jeg ville også sett igjennom kostholdet ditt og om du stresser mye. Kansje det vil hjelpe å ta noe kosttilskudd? Også pass på deg selv, finn din måte å roe ned på. Ikke overtren, det er veldig stress for kroppen.

Søk på denne kremen: Dermalogica Total Eye Care SPF15

NB: Tran håper jeg du tar! Vær dag, hele året!

Anonymkode: d0fa8...b70

Tear-through kan hjelpe. Filler under øynene. Får ikke gjort så mye med resten. 
Bruker du vippeserum? Ser mange blir mørk i huden rundt øynene av det. 

Anonymkode: 8ef0a...c64

• Liker 1

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne kremen skal redusere de mørke ringene, perfekt for både kvinner og menn som ikke ønsker å bruke sminke. Jeg ville også sett igjennom kostholdet ditt og om du stresser mye. Kansje det vil hjelpe å ta noe kosttilskudd? Også pass på deg selv, finn din måte å roe ned på. Ikke overtren, det er veldig stress for kroppen.

Søk på denne kremen: Dermalogica Total Eye Care SPF15

NB: Tran håper jeg du tar! Vær dag, hele året!

Jeg har veldig blålilla ringer under øynene og jeg tror ikke noen krem kan gjøre huden tykkere, og det tror jeg ikke tran kan heller.  Det er arvelig og det er kun brunfarge fra sol og sminke som hjelper på å skjule problemet.  Nå om vinteren ser jeg syk ut selv uten sminke, men har bare lært meg å leve med det. 

Jeg har tatt tear trough. Eneste som funket og faktisk den billigste mtp alt tullet jeg har kjøpt som ble anbefalt. 

Den tar jeg en gang i året og slipper å bruke sminke. Første gangen, så må du nok en tur til noen uker senere. Også vil jeg anbefale en sykepleier som er godkjent. Hvis du er i Oslo, vil jeg anbefale Aleris. Jeg har brukt de lenge. 

Anonymkode: d34e3...c83

• Liker 1

du kan fjerne blåfargen med laser. Selve søkket kan du fjerne med fillers, men viss du har mye blåpigment er det ikke sikkert det fjerner det alene. Spørs hvor mørke ringer du har.

Anonymkode: be20d...33d

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du kan fjerne blåfargen med laser. Selve søkket kan du fjerne med fillers, men viss du har mye blåpigment er det ikke sikkert det fjerner det alene. Spørs hvor mørke ringer du har.

Anonymkode: be20d...33d

De mørke ringene er ikke "blåpigment" Det er de bittesmå blodårene dine som syns igjennom huden fordi huden rundt øynene er så tynn. 

• Liker 1

Husker det var en bruker på Kg som snakket varmt om denne kremen. "Hylexin Serious Dark Circles". Selv har jeg aldri prøvd den og må si jeg er litt skeptisk til slike kremer. De mørke områdene er jo der pga blodårene og tynn hud, så hva er det egentlig de kremene gjør? 

Ellers går det ann å sprøyte inn fett, ta fillere (teartrough) eller få "tatovert" permanent concealer. Alt dette er svindyrt og varer ikke evig. Det rimeligste og mest effektive er etter min mening å gi sminke en ny sjanse. Finner du en god concealer så skal det svært lite produkt til før du ser forskjell. Du kommer ikke til å se ut som en klovn med ørlite concealer, trust me. ;) jeg bruker den som heter Fit me av Maybelline. Den er ikke like uttørkende som andre jeg har prøvd. Blender fint inn og ser naturlig ut. Kan også blandes inn i fuktighetskrem hvis du vil at det skal se enda mer naturlig ut. Trenger bare en mikroskopisk mengde produkt. 😊

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør det: Kutt ned på fett i maten og få inn mer frukt og grønnsaker istedenfor.

Anonymkode: 71533...daa

Gjør dette at huden under øynene vokser seg tykkere?

• Liker 1
Annonse
10 minutter siden, Apocalypte skrev:

Gjør dette at huden under øynene vokser seg tykkere?

Nei, men det gjør blodet tynnere, slik at det ikke vises så godt der huden er tynn. Tykt blod vises bedre, og mye fett i maten og toksiner i kroppen gjør blodet tykt. Legg merke til at lavkarbo-folk ofte har disse ringene.

Anonymkode: 71533...daa

Kosthold (næringsrikt,fisk,grønt, være hydrert)

Trening ( generelt aktiv i hverdagen, tren 2-3 giu

Søvn (legg deg når du er trøtt, sov så lenge kan)

God psyke (sørg for å være glad og lykkelig)

Avspennig (Musikk?naturen?spa? Finn det ut)

Unngå: røyk og alkohol

Reduser: melk,sukker,pasta/ris

Du blir hva du gjør.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...