Bergenbergen Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Hei! Jeg og en venninne har tenkt oss til Roskildefestivalen i år, og er noen ting jeg lurer på og håper på å få svar på. En av tingene jeg lurer på er dette med entrance og camping. Vi skal bestille entrancebilletter snart, vet noen hvor det er best å gå inn mtp togstasjon/busstasjon i nærheten av festivalen? Har vært der en gang før, da gikk vi inn på East og bodde på camp N, men dette var med roadtrippers og reservert ‘’special camping’’, som gjorde alt enklere, men det er ikke noe vi skal gjøre denne gangen. Nå booker vi bare entrance og løper til en tilfeldig camp, noen her som vet hvor det er best å campe? Vil gjerne campe et sted hvor det er god stemning uten at det er drithøy musikk og full fest 24/7, da det også er digg med noenlunde ro mellom all festingen. Vil heller ikke bo alt for langt unna konsertområde/toaletter/ladestasjoner osv. Vet noen også hvor mye entrancebilletter koster? Og når burde man møte opp ved sin entrance for å ikke stå i kø hele dagen? Hvordan fungerer egentlig hele den løpe-når-portene-åpner-greien? Må man også løpe for de beste plassene når man har entrancebillett? Siste spørsmål: Hvilken reiserute er best og billigst fra Bergen? Sist tok vi båt fra Bergen-Hirtshals og en buss videre, men dette er igjen noe som ble arrangert sist så usikker på hvordan det er med buss til festivalområdet
gobbledigook Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Vi har pleid å gå bo på west, så har kun erfaring herfra. En stor del av den siden består av clean out loud, så kanskje man får det litt ryddigere her enn ellers på festivalområdet 😜 Veldig greit område å bo i, egentlig. Har bodd i C, som er rett ved clean out loud, og på B som er rett ovenfor. Kart her (fra 2018, men samme greiene nå) Kort vei til togstasjonen om man vil inn til Roskilde by en gang, og heller ikke så altfor lang vei til festivalområdet. Ja, det er en del anlegg, men det er det overalt om man ikke bor nærme silent-campene, såklart. Likevel så har det alltid vært relativt stille fra klokken 4-ish Dream city på andre siden av broen for west-siden er nok av den mer bråkete sorten, vil jeg tro. Når det kommer til når man skal være der så er jo det alltid best å være så tidlig som mulig. Å sitte i venteområdet er jo veldig kjekt det også, det er egentlig ikke en kø i den forstand. Men om dere planlegger å ta fly fra Bergen så har ikke flyene pleid å gå så tidlig, så da må dere eventuelt bo i København en natt (det gjorde vi i et år, tok nattbussen fra Oslo et annet år), eller bare belage dere på å ikke være først inn til området. Eller, få dere danske venner som skal på festivalen som kan holde av plass 😜Usikker på hva vi skal gjøre selv om det blir en tur i år, mulig det bare blir å overnatte i København igjen med mindre flytidene har blitt bedre... Ja, det er en greie å løpe når det åpner, entrance-billett gir deg på en måte bare muligheten til å gjøre dette (og ha et venteområde å sitte i). Det går forresten shuttlebusser fra Roskilde stasjon som tar dere rett til den entrance-inngangen dere har. Fant ikke noe informasjon rundt eller utsalg for entrance-billetter for i år, regner med de slipper disse nærmere juni, sikkert. Det ligger på rundt 125 DKK om jeg husker riktig. Billett til shuttlebussene får man kjøpt i køen til bussene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå