AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Lang historie, forkorte den bare: Kjøpte en veske fra selger. Vippset til nr 91* ** ***og navn hele beløpet( idiot eg var) fikk aldri noe veske, selvom hun påstod at den har blitt levert inn til posten( fikk en i familien som jobber deg, til å spore opp. Var aldri noe pakke) sa at hun hadd opprettet en erstatsningssak, og at hun skulle overfør tilbake peng. Fikk aldri noe.. hun sa at hun hadde glemt å godkjenne betalingen og det foregikk i nesten 10 dager, før eg bestemte for å anmelde til politier. anmeldte hun til politiet den 27.01 og 2 dager senere tikket det inn penger. ( saken ligger nå forsatt hos politiet, da eg ikke gadd å gjør no med. Tenkte at hun sku få seg en lære penge) var å tittet igjen på Finn. Og så en mistenkelig billig veske som skulle ha verdt mer. HADDE en følelser på at det var samme person! ( Gjett om eg hadd rett) . Jeg fikk en vennine til å kontakte denne annonsøren! Hun sa at hun kan sende pakken med Norges pakke og sku vippse til henne på SAMME TLF NR OG NAVN!!!!! har bevis av samtalen mellom venninne og selger! Er helt sjukt hvordan hun har ny bruker på finn( da den gamle fikk eg henne til å bli utestengt/blokkert( det viste seg at det var flere som hadde anmeldt hun🤷🏻♀️Tydeligvis ) har sendt en Mail til Finn og anmeldt hun igjen. Anonymkode: 1e793...8ec 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Dette er ingen ny svindel-metode. Anonymkode: 074ce...9a3 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er ingen ny svindel-metode. Anonymkode: 074ce...9a3 Har du opplevd dette før? Er skremmende. Fant både hun og samboeren på face med forskjellige navn. Bilder lyver ikke for å si der sånn. Anonymkode: 1e793...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Ja kjent svindel de selger f eks iphone, vesker, pc, bil, høytaleranlegg, hunder. Skal du kjøpe merkeveske så betal face to face og sjekk lisensen som skal følge med dyre vesker. Jeg skulle kjøpe en gucci veske en gang og kom i kontakt med minst tre svindlere i bare den forbindelse. Alle tre stod bodde i byen min men det gikk visst ikke an å møte meg så vesken måtte sendes og jeg måtte overføre penger. Aldri i livet sa jeg , hun ene med den vesken til salgs fant opp en historie om at kameraten hennes kom på besøk i byen hun hadde "flyttet til" og at han kunne ta den med til annonsert by jeg bodde i og treffe meg. Med tanke på at jeg vet at de fleste svindlere misbruker annens identitet eller kjærestes identitet og egentlig er menn så ante jeg ugler i mosen . Vi avtalte å møtes i sentrum og det var greit men så fort jeg sa jeg ville ta den innom gucci butikken på ekthetskontroll så kunne jeg ikke få kjøpe den allikevel! Aldri gi fra deg penger for en dyr vare du ikke har fått, heller ikke trygt med postoppkrav for noen har opplevd å få en murstein i pakken istedet for iphonen de betalte. Er det en billig veske til 200 kr gidder neppe noen å svindle men dyre vesker skal du aldri kjøpe via postsending! Anonymkode: d955a...eee 6
Castor Troy Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 Hvis jeg kjøper noe på finn drar jeg alltid til vedkommende og betaler med vipps eller kontant. Tar ingen sjanser. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja kjent svindel de selger f eks iphone, vesker, pc, bil, høytaleranlegg, hunder. Skal du kjøpe merkeveske så betal face to face og sjekk lisensen som skal følge med dyre vesker. Jeg skulle kjøpe en gucci veske en gang og kom i kontakt med minst tre svindlere i bare den forbindelse. Alle tre stod bodde i byen min men det gikk visst ikke an å møte meg så vesken måtte sendes og jeg måtte overføre penger. Aldri i livet sa jeg , hun ene med den vesken til salgs fant opp en historie om at kameraten hennes kom på besøk i byen hun hadde "flyttet til" og at han kunne ta den med til annonsert by jeg bodde i og treffe meg. Med tanke på at jeg vet at de fleste svindlere misbruker annens identitet eller kjærestes identitet og egentlig er menn så ante jeg ugler i mosen . Vi avtalte å møtes i sentrum og det var greit men så fort jeg sa jeg ville ta den innom gucci butikken på ekthetskontroll så kunne jeg ikke få kjøpe den allikevel! Aldri gi fra deg penger for en dyr vare du ikke har fått, heller ikke trygt med postoppkrav for noen har opplevd å få en murstein i pakken istedet for iphonen de betalte. Er det en billig veske til 200 kr gidder neppe noen å svindle men dyre vesker skal du aldri kjøpe via postsending! Anonymkode: d955a...eee Problemet med denne er også at. Jeg fikk tilbake beløpet etter at jeg skrev at jeg skull anmelde hun neste dag. Og da tikket jo pengene tilbake. Det stod giro med 10-12 siffer fra min bank og beløpet 5000kr+ Anonymkode: 1e793...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 4 minutter siden, Castor Troy skrev: Hvis jeg kjøper noe på finn drar jeg alltid til vedkommende og betaler med vipps eller kontant. Tar ingen sjanser. Eg fikk nok en lære peng fra dette. Men hun holdt seg i nord og eg øst, så det va litt vanskelig å møte f2f. Og eg likte vesken kjempe godt og prisen var jo riktig kontra til andre annonser på Finn. Anonymkode: 1e793...8ec
Castor Troy Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Skjønner det. Jeg selger masse på finn.no. Har fått vippset over 5-10 000 kroner uten at kjøperne har hatt garanti, men jeg sender alltid. Som kjøper er jeg litt mer skeptisk og kjører gjerne 1-2 timer hvis det er noe jeg gjerne vil ha. Finner jeg fine ting langt unna, har jeg droppet det. Om en eventuell handel ville gått bra vet jeg jo ikke 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, Castor Troy skrev: Skjønner det. Jeg selger masse på finn.no. Har fått vippset over 5-10 000 kroner uten at kjøperne har hatt garanti, men jeg sender alltid. Som kjøper er jeg litt mer skeptisk og kjører gjerne 1-2 timer hvis det er noe jeg gjerne vil ha. Finner jeg fine ting langt unna, har jeg droppet det. Om en eventuell handel ville gått bra vet jeg jo ikke Stusset veldig på at jeg fikk pengene tilbake etter at eg skrev på siste meldingen at eg skulle anmelde hun til politiet. 2 dager senere fikk jeg pengene tilbake fra hennes navn , beløpet og en referanse siffer på 10-12... Anonymkode: 1e793...8ec
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 Om hun skulle virkelig svindle de 5000+ så ville hun beholdt pengene? Politiet kommer nok til å henlegg saken uansett? Og hun kunn ha beholdt de pengene??! Anonymkode: 1e793...8ec
Castor Troy Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stusset veldig på at jeg fikk pengene tilbake etter at eg skrev på siste meldingen at eg skulle anmelde hun til politiet. 2 dager senere fikk jeg pengene tilbake fra hennes navn , beløpet og en referanse siffer på 10-12... Anonymkode: 1e793...8ec Ja hun har sikkert svindlet mange. Noen tar det sikkert som et tap og tør ikke konfrontere eller true med tiltak. Dette er jo en drøm for svindlere. Hun følte vel det ble litt hett så hun ville vel ikke dra den for langt med deg. Da satser hun heller på andre offere som bare lar det fare... 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #12 Skrevet 30. januar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du opplevd dette før? Er skremmende. Fant både hun og samboeren på face med forskjellige navn. Bilder lyver ikke for å si der sånn. Anonymkode: 1e793...8ec Ikke opplevd selv, men hørt utallige historier der folk har blitt svindlet på samme måte. Anonymkode: 074ce...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #13 Skrevet 30. januar 2020 Men hvordan er det mulig å registrere seg ny bruker på Finn.no?? Kan ikke bruke samme mobil nr???? Anonymkode: 1e793...8ec
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #14 Skrevet 30. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet med denne er også at. Jeg fikk tilbake beløpet etter at jeg skrev at jeg skull anmelde hun neste dag. Og da tikket jo pengene tilbake. Det stod giro med 10-12 siffer fra min bank og beløpet 5000kr+ Anonymkode: 1e793...8ec Da var det jo ikke svindel?! Alle som blir svindlet truer med anmeldelse, ekte svindlere bryr seg ikke. Er dette den saken hvor pakken ble borte i posten? Den fra den andre tråden hvor du fikk bekreftelse fra posten på at pakken var levert inn? Det er jo ikke svindel men noe som har skjedd på veien med sendingen som er utenfor avsenders kontroll! Anonymkode: d955a...eee
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #15 Skrevet 30. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da var det jo ikke svindel?! Alle som blir svindlet truer med anmeldelse, ekte svindlere bryr seg ikke. Er dette den saken hvor pakken ble borte i posten? Den fra den andre tråden hvor du fikk bekreftelse fra posten på at pakken var levert inn? Det er jo ikke svindel men noe som har skjedd på veien med sendingen som er utenfor avsenders kontroll! Anonymkode: d955a...eee For en tulling du er!! Da burde du lese innlegget igjen, BLE BERELFTET PÅ AT DET BLE ALDRI SENDT INN NOE PAKKE kjære vene. Jeg fikk tilslutt en i familien som jobber der til å sjekke saken for meg! Er sikkert mange som har blitt lurt av denne personen og noen tar det som et tap eller true med tiltak! For meg så politianmeldte jeg henne og da vil hun heller sikkert satse på andre! Den nye annonsen som jeg så nå var et beløp på ca 4000kr! Og samme metode ble brukt. Les hele innlegget på denne tråden igjen. Anonymkode: 1e793...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #16 Skrevet 30. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For en tulling du er!! Da burde du lese innlegget igjen, BLE BERELFTET PÅ AT DET BLE ALDRI SENDT INN NOE PAKKE kjære vene. Jeg fikk tilslutt en i familien som jobber der til å sjekke saken for meg! Er sikkert mange som har blitt lurt av denne personen og noen tar det som et tap eller true med tiltak! For meg så politianmeldte jeg henne og da vil hun heller sikkert satse på andre! Den nye annonsen som jeg så nå var et beløp på ca 4000kr! Og samme metode ble brukt. Les hele innlegget på denne tråden igjen. Anonymkode: 1e793...8ec Okei men det er ikke jeg som er tulling her men du som overfører 5000 kr til en fremmed! Anonymkode: d955a...eee 3
Million Skrevet 30. januar 2020 #17 Skrevet 30. januar 2020 Dette er absolutt ingen ny svindelmetode, den er gammel og vel utprøvd blant kjeltringer. Siden den fungerer så godt, er den fremdeles i bruk blant de uærlige. Lønner noe seg, fortsetter det. Folk som kjøper mobiltelefon, får f.eks en pakke med en makrellfilet -i-tomat boks i pakken i stedet for telefonen, eller noe annet rart. Det svindlerne satser på, er at ingen skal anmelde dem, at de bare kan blokkere eller fryse ut de som klager og la være å svare. Politianmeldelser av slike ting har ikke politiet særlig ressurser til å ta seg av, så de blir stort sett bare henlagt uten at politiet har løftet en finger, og DET vet svindlerne. Derfor får de fremdeles holde på. Har aldri betalt for noe på forskudd på Finn. Skal jeg ha noe, så er det fra et sted i nærheten som det går an å kjøre til, og hente gjenstanden selv. Jeg har solgt mye på Finn da, og fått henv. fra mange kanter av landet. Jeg sender selvfølgelig alltid som lovet og bekrefter med sms til kjøper, med sporingsnr og info om postleggingsdato osv. Hadde aldri klart å svindle noen, jeg får vondt i magen bare av å tenke tanken! 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #18 Skrevet 30. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei men det er ikke jeg som er tulling her men du som overfører 5000 kr til en fremmed! Anonymkode: d955a...eee Ja, jeg vet 😔 er jeg som er tulling her som er så dum nok til å vippse hele beløpet før jeg fikk varen!! 😅 Anonymkode: 1e793...8ec
Million Skrevet 30. januar 2020 #19 Skrevet 30. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet 😔 er jeg som er tulling her som er så dum nok til å vippse hele beløpet før jeg fikk varen!! 😅 Anonymkode: 1e793...8ec UANSETT; Ikke kjøp en designerveske usett. Det er fort gjort at det er en knock-off kopi, det vrimler av kopier på markedet. Skal du ha en designerveske, spar til den og kjøp den i merkevarebutikken. Da er du sikker på å ikke bli svindlet. Skal du kjøpe brukt, kjøp kun av folk du kan møte personlig og få varen overlevert fra! Og bruk google og sett deg PÅ FORHÅND veldig godt inn i hva som er kjennetegn og små avslørende tegn på at noe er en forfalskning på akkurat den vesken, sånn at du er i stand til å avsløre kopier om noen forsøker å selge deg det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #20 Skrevet 30. januar 2020 8 minutter siden, Million skrev: UANSETT; Ikke kjøp en designerveske usett. Det er fort gjort at det er en knock-off kopi, det vrimler av kopier på markedet. Skal du ha en designerveske, spar til den og kjøp den i merkevarebutikken. Da er du sikker på å ikke bli svindlet. Skal du kjøpe brukt, kjøp kun av folk du kan møte personlig og få varen overlevert fra! Og bruk google og sett deg PÅ FORHÅND veldig godt inn i hva som er kjennetegn og små avslørende tegn på at noe er en forfalskning på akkurat den vesken, sånn at du er i stand til å avsløre kopier om noen forsøker å selge deg det. Ja, er nok bare å spar pengene til å kjøpe designvesker fra nå av🙏🏻 Tusen takk for tips😄 Anonymkode: 1e793...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå