Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort. Jeg er ikke frisk nokk til å jobbe. Og jeg er dessverre på vei mot ufør om ting ikke kan endre seg. For meg er uføretrygd siste utvei og jeg ønsker mest av alt å kunne forsørge meg selv. Har veldig lyst til å jobbe hjemmefra eller ha en veldig fleksibel jobb der jeg kan jobbe styre litt selv. Er det noen som kan hjelpe meg? Har tips og råd til meg? Hva kan jeg prøve? Har dere tips til jobber jeg kan prøve meg på? Alt er bedre enn ingenting. Som dere kanskje ser så begynner jeg å bli utrolig desperat etter tips til jobber. Vil virkelig ikke bli ufør. 

Anonymkode: e48ae...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du utdannelse? 

Anonymkode: 28fab...12d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du utdannelse? 

Anonymkode: 28fab...12d

Har fagbrev om barne og ungdomsarbeider

Skrevet

IT

Anonymkode: 3b2fd...e76

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IT

Anonymkode: 3b2fd...e76

Litt mer utfyllende? 

Skrevet

Hvilke plager du har vil bety noe for å kunne råde til valg videre. Dette er for vagt. 

Skrevet
1 minutt siden, Taffel skrev:

Hvilke plager du har vil bety noe for å kunne råde til valg videre. Dette er for vagt. 

Har slitt med depresjon periodevis, utmattelse, hodepine og ryggplager

Skrevet

..

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din veldig godt TS, og tror det er mange som er uføre, eller på vei til å bli det, som deler din frustrasjon over mangel på muligheter for å delta i samfunnet, til tross for egne begrensinger. Jeg er utdannet sykepleier, og en skulle tro at samfunnet trenger meg og min kompetanse, men å få tilrettelegge, omplassering osv, var ikke enkelt. Etter flere år med forsøk på å få det til innenfor systemet sine "muligheter" , endte jeg motvillig opp som uføretrygdet.

Problemstillingen er gjerne den at sykdomsbildet er så mangekantet. En kronisk sykdom, medfører gjerne en ny, og det samlede bildet gir ulike begrensinger. I begynnelsen, etterhvert som jeg følte at jeg gjenvant energi til å jobbe, søkte jeg ulike jobber. Men jeg var ærlig - jeg kan jobbe 2 - 3 timer et par dager i uken. Håpet mitt var at en arbeidsgiver skulle se dette som en mulighet til å fylle opp tidsrom med rush, der man trengte en ekstra medarbeider. Problemet for arbeidsgiver, er at rushtid er en bevegelig faktor, samt at arbeidsgiver tenger ansatte som kan ta i ekstra når det trengs, f eks ved andre sin sykdom, ferieavvikling, høysesong osv. Det kunne ikke jeg.

Det jeg har endt opp med, er å melde meg frivillig i ulike organisasjoner, og det vil jeg anbefale deg å undersøke. Du trenger ikke sitte hjemme og føle deg nytteløs. Du kan hjelpe til ved sykehjem, i besøkstjenesten, i åpen barnehage osv. Du vil oppleve at du bidrar, men på dine premisser. Du vil ha et sosialt liv, men uten å bli så sliten at dagene deretter er helt ødelagt. Du vil oppleve at livet ditt har mening, til tross for at du ikke lengre passer inn i samfunnets A4 ramme.

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: ac5e9...cf5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...